Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door blazerke
#3467559
Hallo allemaal ,

Murphy eet kvv enkelvoudig en ben nu begonnen met extra groentenmix toe te voegen aan zijn dagelijks portie .
Nu is mijn vraag moet ik het toegevoegde gewicht van de groentmix in mindering brengen van de hoeveelheid vlees ?
Hij krijgt 280 gr vlees per dag en zou nu 10% groentemix teovoegen , dus 28 gr .

Groetjes
Marc
Gebruikersavatar
Door pike
#3467563
Als je 280 gram wil voeren dan trek je die 10% er van af. Dus geef je 280-28=252 kvv.

Als je de groente bovenop je kvv geeft geeft 308 gram. Je groente is dan 9%.
Door Lizzy
#3467575
Als ie nu goed op gewicht is kun je gewoon 10% extra aan groenten geven. Mag zelfs 15% zijn. Je moet even kijken wat je hond fijn vindt en waar ie goed op reageert. Ik heb hier bijv. een hondje die eet wel bijna 20% groenten (omdat ze aanleg heeft om dik te worden). Daar doet ze het fantastisch op. Ik heb er ook eentje die 10% krijgt en van meer groenten gaat hij winden laten.
Door blazerke
#3467578
Hey Lizzy ,

Bedoel je dat ik de vleeshoeveelheid mag laten dan en de groentjes extra .
je weet Murphy heeft de operatie van de blaastenen onlangs gehad en is dan gecastreerd , toen heb ik al eens 20 g van zijn dagelijks vleesvoeding vermindert

Groeten Marc
Door Lizzy
#3467590
blazerke schreef: ma 29 jan 2024, 15:42 Hey Lizzy ,

Bedoel je dat ik de vleeshoeveelheid mag laten dan en de groentjes extra .
je weet Murphy heeft de operatie van de blaastenen onlangs gehad en is dan gecastreerd , toen heb ik al eens 20 g van zijn dagelijks vleesvoeding vermindert

Groeten Marc
Stel je hond is perfect op gewicht: dan mag je het vlees zo laten en de groenten er extra bij doen ja. Als Murphy te dik is en je wilt dat hij afvalt, breng dan het vlees in mindering.

Oh. Ja, vaag begint me wat te dagen. Wat waren dat ook alweer voor blaasstenen?
Door Lizzy
#3467591
Het was struviet he? Begin maar met een een heeeeeel klein beetje groenten en kijk wat dit doet met de pH waarde van de urine. Dus zeg even te beginnen met 1 eetlepel. Als dat een paar dagen goed gaat, voeg dan nog 1 eetlepel toe. Als dat ook goed gaat, begin dan eens met 5% groenten. Blijf de pH waarde meten. En als dat goed gaat, dan pas naar 10%.
Door blazerke
#3467592
Lizzy ,

Bedankt voor de info , ja het waren struviet stenen , heb vanmorgen nog gemeten en de pH was 5,5 .
14 dagen geleden had ik een urine staal binnen gedaan bij de da en alles was in orde geen kristalvorming , maar de da rade toch aan van binnenkort eens een echo of foto te nemen .

Geef nu ook Bandit en zou in de toekomst ook de Tammenga willen geven samen met dan wat groentjes .
Haringen van kiezebrink heb ik ook nu in huis .
Hij is verzot op sperzie bonen (gekookt) die eet hij zo uit de hand ;D
hij krijgt ook nu zeewier van Bio Ron 1g/dag onder zijn eten
en op aanraden van de da ook nog probiotica van Omni Biotic

Hopelijk blijf alles goed gaan

Groeten Marc
Door Lizzy
#3467595
blazerke schreef: di 30 jan 2024, 09:31 Lizzy ,

Bedankt voor de info , ja het waren struviet stenen , heb vanmorgen nog gemeten en de pH was 5,5 .
Dat is echt wel zuur... Ik zie de pH waarde toch het liefst zo rond de 6.0 a 6.3. Dus groenten toevoegen lijkt me veilig. Wel blijven monitoren natuurlijk.
14 dagen geleden had ik een urine staal binnen gedaan bij de da en alles was in orde geen kristalvorming , maar de da rade toch aan van binnenkort eens een echo of foto te nemen .
OK. Denk aan de straling (ik zou dus eerder kiezen voor een echo).
Geef nu ook Bandit en zou in de toekomst ook de Tammenga willen geven samen met dan wat groentjes .
Haringen van kiezebrink heb ik ook nu in huis .
Hij is verzot op sperzie bonen (gekookt) die eet hij zo uit de hand ;D
hij krijgt ook nu zeewier van Bio Ron 1g/dag onder zijn eten
en op aanraden van de da ook nog probiotica van Omni Biotic

Hopelijk blijf alles goed gaan

Groeten Marc
Klinkt allemaal super goed Marc! Aan jouw inzet en moeite zal het niet liggen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door