Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3467306
Vorige week een topic geopend in het medische onderdeel over mijn oudere hond van 14, Duffy.
Inmiddels begint mij iets meer duidelijk te worden. Ik heb het idee dat ze botten niet meer goed verdraagt. Ik denk erover om volledig op kvv over te gaan maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ze is nu al twee keer doodziek geworden door een maag darm ontsteking maar heeft ook een iets vergrote lever. Ik geef al geen rood vlees meer, botten waren ook al beperkt tot alleen kip, soms kwartel maar dat vind ze niet lekker.
De afgelopen dagen heb ik alleen kvv (Alaska) gegeven en Cosma kip (voor de kat, iets anders wilde ze niet). Ze had energie, ontlasting was echt super.
Vanochtend heb ik een kippenvleugel geprobeerd en ik merk meteen verschil, ze is traag, staat maar te staan, ze bibbert een beetje en ik merk dat ze buikpijn heeft.
Ik denk dat ik dus volledig overga op kvv. Verder krijgt ze mariadistel + sam-e voor het e, uc11 voor haar artrose, vit B12 want die was te laag. En ik heb gastro vd huisdieren dokter besteld.

Welke kvv kan ik nu het beste nemen die èn niet belastend is voor haar lever maar ook niet voor haar maag/darmen.
#3467309
Hier ook een hond net maag/darm en leverproblemen. Die gaat redelijk goed op carnibest. Geen super goede kvv maar omdat er rijst in zit en een premix vind ik het voor mijn hond beter. Ze vindt het alleen niet altijd even lekker helaas.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

#3467312
Carnibest kan ik niet krijgen in Frankrijk helaas. Heb het wel eens gehad in Nederland, ze vond het toen wel lekker.
Waarom kies je dan voor een merk met rijst en een premix?
Moet ik extra calcium bij gaan geven als ik geen botten meer geef of us de kvv echt zo compleet dat dat niet hoeft?
#3467318
lberghoef schreef: za 20 jan 2024, 14:20 Alaska
Kiezebrink
Mulder
Barfburger
Animalfoods
Gowill
Raw4dogs

En nog wat lokale bedrijven die kvv verkopen zonder merk.
Kun je uit deze merken niet gewoon proberen waar jouw hond het het beste op doet? Met een beetje mazzel kun je wat merken afwisselen. Dat is altijd het beste.... Voor d'r lever zou ik dan rood vlees wel beperken (vlees van zoogdieren).
#3467319
Tuurlijk kan dat, in Nederland neem ik wel eens smuldier, doet ze het ook prima op. Als ik goed begrepen heb is dat hetzelfde als Mulder.
Maar, omdat ik rood vlees vermijd vanwege haar lever ben ik dan niet heel erg beperkt inmiddels? Ik heb het idee dat alleen kip en kalkoen overblijft. Of kan ik bv ook af en toe eens wat anders geven, rund of wild?
Ik heb het gevoel dat haar lever echt goed onder controle is, op de echo was de grootte in 3 jaar niet toegenomen. Dus misschien dat het wel kan...
Ik vind het echt even heel moeilijk.
#3467320
lberghoef schreef: za 20 jan 2024, 17:32 Tuurlijk kan dat, in Nederland neem ik wel eens smuldier, doet ze het ook prima op. Als ik goed begrepen heb is dat hetzelfde als Mulder.
Maar, omdat ik rood vlees vermijd vanwege haar lever ben ik dan niet heel erg beperkt inmiddels? Ik heb het idee dat alleen kip en kalkoen overblijft. Of kan ik bv ook af en toe eens wat anders geven, rund of wild?
Ik heb het gevoel dat haar lever echt goed onder controle is, op de echo was de grootte in 3 jaar niet toegenomen. Dus misschien dat het wel kan...
Ik vind het echt even heel moeilijk.
Kiezenbrink, doet die ook niet aan parelhoen en kwartel en eend?
Mulder is volgens mij Smuldier ja.
Je zou bijv. 70% kalkoen, kwartel, kip, eend, parelhoen kunnen geven en dan 30% rood vlees? Of 60% / 40%? Tot nu toe heb je daar niet op gelet, op rood vlees, en is de lever stabiel gebleven? In dat geval hoef je er misschien niet op te letten. Ik zou het proberen wel te doen maar stel dat je hond het qua darmen beter doet op rood vlees, tja, dan zou ik daar voor kiezen.
#3467323
Ik ben misschien niet duidelijk geweest. Ik geef juist al zeker drie jaar heb rood vlees meer en de lever blijft stabiel.
De kiezebrink die ik kan krijgen is maar twee soorten, geen kwartel of iets dergelijks.
Ik denk dan toch maar 80% kip en kalkoen. 20% iets anders... Kijken of dat goed blijft gaan.
#3467344
lberghoef schreef: za 20 jan 2024, 18:00 Ik ben misschien niet duidelijk geweest. Ik geef juist al zeker drie jaar heb rood vlees meer en de lever blijft stabiel.
De kiezebrink die ik kan krijgen is maar twee soorten, geen kwartel of iets dergelijks.
Ik denk dan toch maar 80% kip en kalkoen. 20% iets anders... Kijken of dat goed blijft gaan.
OK. Nou in dat geval (en dat bedoelde ik hierboven ook eigenlijk) blijf je gewoon voeren wat je voert, toch!
#3467345
Ik heb nu een bestelling kvv geplaatst, alle verschillende merken en hoop dat ze het daar goed op doet.
Kvv is niet iets wat ik vaker heb gedaan. Wel eens als ik bv geen tijd had of op vakantie was. Dus ik ben niet thuis in de merken.
Ik merk dat ze nog steeds niet helemaal lekker is. Gisteren behoorlijk diarree maar verder geen koorts of ziek. En na het eten in de ochtend bibbert ze heel erg. Dat heb ik nog nooit gezien bij haar.
Inmiddels met supplementen begonnen voor maag en darm, hopelijk werkt het.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door