Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3466804
Tika91 schreef: za 06 jan 2024, 14:24 ik denk niet dat de sdma-test is gedaan. Ik weet alleen dat het in de de normaal waarde valt. Urine gaf wel aan dat het gehalte wat lager was

Dit was met nier dieet

20% bot = 560 gram = 80 gram per dag
5% orgaanvlees = 140 gram = 20 gram per dag
5% pens =140 gram = 20 gram per dag
20% groente = 560 gram = 80 gram per dag
50% spiervlees Rund, paard, lam, eend, kalkoen, geit = 1400 gram = 200 gram per dag

Wt zouden jullie aanpassen. bot ma 25% of 30% wordt gemalen eend of gemalen kip. rest hou ik hetzelfde, behalve de spiervlees. 40 of 45% Ik ga bij dogomeat bestellen. Wat is wijsheid
Ik zit ineens nog een keer naar de percentages te kijken maar je mag meer pens geven en minder spiervlees. Dit zijn de percentages uit het topic voor nierproblemen:

20% vleesbot, 20% groentes en fruit, 20% pens, 5% andere organen zoals hart en lever, 5% vetten, 15% à 30% spiervlees of 15% spiervlees en 15% koolhydraten.

Ik zou dus pens met 15% omhoog doen naar 20% en spiervlees met 15% omlaag naar 35%.
#3466837
Tika91 schreef: za 06 jan 2024, 19:01 Tika nieren waren goed binnen normaal met bloedafname. Moet ik een ander topic openen voor senior hond.

Wat zie je al koolhydraten 15% en 5% vetten

Dit is voor een nierdieet
20% bot
5% orgaanvlees
20% pens
20% groente
35% spiervlees Rund, paard, lam, eend, kalkoen, geit
Nee, dat hoeft niet perse maar het is wel een beetje verwarrend allemaal. Dit zijn de percentages voor een hond met nierproblemen. Een hond zonder nierproblemen kan eten:

40% vleesbot
10% groenten
10% pens
10% andere organen
30% spiervlees

Allemaal om de nabij. Want als jouw hond het beter doet op 50% vleesbot of 30% : is dat ook OK. Sommige honden hebben wat meer orgaanvlees nodig, 15% is ook OK. Andere honden hebben meer groenten nodig, 15% a 20% is ook OK. Dus ongeveer deze percentages.

Koolhydraten en vetten zijn voor honden met ernstige nierproblemen. Dan mag je voeren:

20% vleesbot, 20% groentes en fruit, 20% pens, 5% andere organen zoals hart en lever, 5% vetten, 15% à 30% spiervlees of 15% spiervlees en 15% koolhydraten.

Ik kan vanaf hier niet bepalen in welke categorie jouw hond valt.

Koolhydraten: gekookte rijst, zoete aardappel, gekookte aardappel, pasta, etc.

Vetten: dat moeten wel de goede vetten zijn! Noooooit plantaardige vetten als zonnebloemolie, maiskiemolie, rijstkiemolie. Wel kokosolie extra vergine, visolie (wel een goede kwaliteit) en olijfolie extra vergine. En wat ook mag is wat extra vet het vlees. Maar geen schapenvet. Dat is verhit en daardoor ongezonde meuk.
#3467297
Tika91 schreef: do 18 jan 2024, 19:36 dank je voor het antwoord.

De vriezer is vandaag geleverd. Mijn vraagje is als ik de turkse slager vraag of ze kippenpoten kunnen fijnmalen, hoeveel procent is dat dan vlees - bot. Zijn dikke, flinke kippenpoten. Ik ga ook kijken naar hun rundvlees lamsvlees etc. de prijs
Ik denk dat je zit aan 70% vlees (misschien wel 80%) en 30% (of 20%) bot.
#3467329
Met 30% bot

http://www.barfplaats.nl/rekenhulp/?menu=9W9MvG|Rz2IeF

Helaas wilde de Turkse slager niet malen de kippenpoten. Dus jammer

Maar zou ik gemalen kippenvleesbot en eendenbotmix van bij in rol - een beetje kunnen ontdooien en dan zo ook porties maken en dan spiervlees paardenvlees, kalkoenvlees ook een beetje ontdooien op 30% of 20% bot.

Het orgaan wordt dan kippenorgaan die ik vers koop bij de slager.

Dan blijf ik 4 dagen rodi compleet pens rundvlees geven en 3 dagen barf mix. Eerst even goed kijken hoe het gaat.

Ik stuur even een pb.
#3467331
Tika91 schreef: zo 21 jan 2024, 08:38 Met 30% bot

http://www.barfplaats.nl/rekenhulp/?menu=9W9MvG|Rz2IeF

Helaas wilde de Turkse slager niet malen de kippenpoten. Dus jammer

Maar zou ik gemalen kippenvleesbot en eendenbotmix van bij in rol - een beetje kunnen ontdooien en dan zo ook porties maken en dan spiervlees paardenvlees, kalkoenvlees ook een beetje ontdooien op 30% of 20% bot.

Het orgaan wordt dan kippenorgaan die ik vers koop bij de slager.

Dan blijf ik 4 dagen rodi compleet pens rundvlees geven en 3 dagen barf mix. Eerst even goed kijken hoe het gaat.

Ik stuur even een pb.
Wat een gedoe allemaal, zo met Rodi, Turkse slagers die niet kunnen malen, rollen moeten kopen met gemalen bot... Kun je je hond niet beter op een gewone KVV zetten, waar alles al in zit?

Kippen/eendenbot op de rol kan ook natuurlijk maar dan moet je wel even puzzelen hoeveel % bot daar in zit. En dat moet je dan inderdaad aanvullen met orgaanvlees, spiervlees en groenten.
#3467465
Lizzy schreef: zo 21 jan 2024, 09:39 Wat een gedoe allemaal, zo met Rodi, Turkse slagers die niet kunnen malen, rollen moeten kopen met gemalen bot... Kun je je hond niet beter op een gewone KVV zetten, waar alles al in zit?

Kippen/eendenbot op de rol kan ook natuurlijk maar dan moet je wel even puzzelen hoeveel % bot daar in zit. En dat moet je dan inderdaad aanvullen met orgaanvlees, spiervlees en groenten.

Ik ga dogomeat bellen om hun verhouding ivm botmix. Ik ga het om en om geven een dag rodi en dag zelf samengesteld.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door