Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ronald1972
#3465560
Goedemorgen! Wij overwegen over te stappen op KVV voor onze labradorpup (7.5 maand) Rocky, die momenteel Anifit (versvlees blikvoer) krijgt. Voorheen kreeg hij brokken. Ik ben al wat rond aan het kijken op verschillende KVV-aanbiederswebsites, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Nu zag ik bij Floris Vlees een foodbox staan met verschillende KVV-soorten. Is dit iets om mee te beginnen? En hoeveel moet ik geven? Ik las op het forum dat ik ongeveer 6% (3% voor volwassenen en 3% voor pups) moet geven om te starten. Op advies van Anifit geven we nu 700 gram blikvoer plus aardappelvlokken en groentemix. Rocky, probeert veel te eten tijdens het wandelen, inclusief zijn eigen ontlasting en kadavers. Hij weegt 22 kilo en is zeker niet te dik. Gr Ronald
Door Lizzy
#3465570
ronald1972 schreef: di 05 dec 2023, 10:38 Goedemorgen! Wij overwegen over te stappen op KVV voor onze labradorpup (7.5 maand) Rocky, die momenteel Anifit (versvlees blikvoer) krijgt. Voorheen kreeg hij brokken. Ik ben al wat rond aan het kijken op verschillende KVV-aanbiederswebsites, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Nu zag ik bij Floris Vlees een foodbox staan met verschillende KVV-soorten. Is dit iets om mee te beginnen? En hoeveel moet ik geven? Ik las op het forum dat ik ongeveer 6% (3% voor volwassenen en 3% voor pups) moet geven om te starten. Op advies van Anifit geven we nu 700 gram blikvoer plus aardappelvlokken en groentemix. Rocky, probeert veel te eten tijdens het wandelen, inclusief zijn eigen ontlasting en kadavers. Hij weegt 22 kilo en is zeker niet te dik. Gr Ronald
Hoi Ronald,
Ik heb ook zitten kijken maar de foodboxen bestaan uit 1 merk KVV, toch? Dat is het merk van Floris zelf. Heel eerlijk? Wij adviseren om niet op 1 paard te wedden en dus meerdere merken KVV te voeren. Dus deze kun je als basis gebruiken maar ik zou daar zelf dus ook een ander merk bij doen.

Een hond van 7,5 maand oud is niet echt een pup meer dus ik denk dat 6% al teveel is. Ik zou persoonlijk zo'n 4% gaan voeren en kijken hoe hij het daar op doet. Wat ik je wel aan raad is om er groenten bij te voeren maar de aardappelvlokken weg te gooien.

Hoeveel weegt je hond nu? Overigens, welk advies je ook van wie krijgt: jouw hond is leidend. Als ie nu te mager is (en alles eet dat los en vast zit): krijgt hij echt te weinig voer.
Door ronald1972
#3465574
Complete Food Box voor de grote hond met zeer veel variatie aan KVV mixen en KVV merken.
De totale inhoud van deze complete Food Box voor de grote hond is 21 kilo en bestaat uit diverse KVV mixen en 1 kilo groente nuggets.
---Dit is wat ze schrijven op hun site. Rocky weegt nu 22 kilo. Dus dan ongeveer 900 gram voeren? De groente die er nu bij zijn gedroogde groente. Die je moet laten wellen. Kan dit of kan ik beter de groenten zelf pureren? Weet namelijk ook niet hoeveel 1 gram gedroogde groente is vergeleken met gepureerde groente.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3465582
In blik zit doorgaans 80% vocht, in vers 60%.
Je moet van blik dus ongeveer dubbel zoveel voeren om aan dezelfde voedingswaarde te komen.
Dit zuiver om je enig kader te schetsen. Want ik denk ook dat je hond meer nodig heeft dan wat je tot nu toe voerde.
Door Lizzy
#3465589
ronald1972 schreef: di 05 dec 2023, 18:32 Complete Food Box voor de grote hond met zeer veel variatie aan KVV mixen en KVV merken.
De totale inhoud van deze complete Food Box voor de grote hond is 21 kilo en bestaat uit diverse KVV mixen en 1 kilo groente nuggets.
---Dit is wat ze schrijven op hun site. Rocky weegt nu 22 kilo. Dus dan ongeveer 900 gram voeren? De groente die er nu bij zijn gedroogde groente. Die je moet laten wellen. Kan dit of kan ik beter de groenten zelf pureren? Weet namelijk ook niet hoeveel 1 gram gedroogde groente is vergeleken met gepureerde groente.
Ah OK. Mjah, ik zou toch zelf liever in de hand hebben welke merken ik voerde. Maar OK, dit kan! Ik zou inderdaad beginnen met 900 gram KVV. En dan eens kijken hoe hij het doet.

Gedroogde groenten is gewoon echt zinloos om te voeren dus dat zou ik afschaffen en lekker helemaal over gaan op rauw gepureerde groenten of licht gekookte groenten. Je mag zonder problemen 10% a 15% rauwe groenten voeren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door