Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tapas
#3462836
Hai allemaal,

Onze pup van 4,5 maand eet al een tijdje duck lam/rijst, afgewisseld met koudgeperste brokken. Doordat we geen granen (rijst) willen geven, zijn we overgestapt op kivo lam. Nu wordt haar ontlasting hard en wit. Denk dat het calcium gehalte te hoog voor haar is.

Sowieso gaan we er groenten bijgeven. (hebben we nog niet gedaan). Maar helpt dit om dan haar ontlasting weer een gewone kleur te laten krijgen ?

Groetjes
Tapas
Door Lizzy
#3462837
Hoi Tapas,

Een ander merk en smaak KVV! Als je KVV voert, dan doe je er heeeeeel verstandig aan om minimaal twee verschillende merken te voeren en minimaal 4 verschillende diersoorten. En KVV Kivo Lam bevat dus voor jouw pup teveel bot, dus zou je een ander diersoort van Kivo kunnen proberen en dan bijv. een ander merk KVV met lam.
Door Lizzy
#3462838
Overigens is groenten sowieso een zeer goede welkome aanvulling op de voeding. Dat is goed voor de vitamines, mineralen, sporenelementen en voor de darmflora.
Door Tapas
#3462841
Lizzy schreef: wo 06 sep 2023, 14:37 Hoi Tapas,

Een ander merk en smaak KVV! Als je KVV voert, dan doe je er heeeeeel verstandig aan om minimaal twee verschillende merken te voeren en minimaal 4 verschillende diersoorten. En KVV Kivo Lam bevat dus voor jouw pup teveel bot, dus zou je een ander diersoort van Kivo kunnen proberen en dan bijv. een ander merk KVV met lam.
Hai Lizzy, dank voor je antwoord. :) :)

Inderdaad is het ook de bedoeling om meer diersoorten te introduceren. ;) Helaas hebben we een gevoelig hondje en moeten we de introductie stapsgewijs doen. Eerst eenzelfde smaak (diersoort), maar van een ander merk en dan dit uitbreiden.

We hebben al gemerkt dat rund, kalkoen en eend niet gaan. Kip, vis en wild gaan wel, maar ook weer niet alles (hert bijvoorbeeld niet).

Waarschijnlijk ben ik in mijn beginpost niet zo duidelijk geweest. ::) Als ik het terug lees, is het inderdaad nogal kort door de bocht beschreven hihi :biggrin2: Sorry dat was niet de bedoeling!
Door Lizzy
#3462842
Tapas schreef: wo 06 sep 2023, 16:59 Hai Lizzy, dank voor je antwoord. :) :)

Inderdaad is het ook de bedoeling om meer diersoorten te introduceren. ;) Helaas hebben we een gevoelig hondje en moeten we de introductie stapsgewijs doen. Eerst eenzelfde smaak (diersoort), maar van een ander merk en dan dit uitbreiden.

We hebben al gemerkt dat rund, kalkoen en eend niet gaan. Kip, vis en wild gaan wel, maar ook weer niet alles (hert bijvoorbeeld niet).

Waarschijnlijk ben ik in mijn beginpost niet zo duidelijk geweest. ::) Als ik het terug lees, is het inderdaad nogal kort door de bocht beschreven hihi :biggrin2: Sorry dat was niet de bedoeling!
Ohww OK. Jeetje, en dat bij zo'n jong hondje?! En wat gaat er dan niet? Wat gaat er mis bedoel ik?
Door Tapas
#3462990
Lizzy schreef: wo 06 sep 2023, 17:22 Ohww OK. Jeetje, en dat bij zo'n jong hondje?!
Ja inderdaad. Heb eigenlijk door deze post contact opgenomen met een orthomoleculaire voedingsdeskundige. Ze is met een advies op maat bezig voor onze pup. Dus Lizzy, dank je wel voor je reactie.... je hebt me aan het nadenken gezet. :) ;)

Het leek me inderdaad niet verstandig om zelf allerlei veranderingen te doen. Je weet nooit of je er juist goed aan doet, of dat het averechts werkt. Zeker bij zo'n pupje in de groei.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door