Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mj72
#3462172
Goedemorgen allemaal

Ik ben nieuw hier en heb dan ook gelijk een vraag :biggrin2: :
Is de kwaliteit vanTammenga vergelijkbaar met die van Barfmenu?
Wat zijn jullie ervaringen met Tammenga?

Wij geven nu namelijk 7 dagen Barfmenu maar wil dat gaan afwisselen met een ander merk(4x Barfmenu en 3x een ander merk).

Tamenga ziet er zo op het oog goed uit en ze hebben veel varianten qua diersoorten en dus is veel afwisseling mogelijk(voor mij is dit laatste een groot pluspunt)
Hopelijk zijn er hier mensen die ervaring hebben met het geven van Tammenga?


Ik hoor graag

Groet
Marcel
Door Lizzy
#3462175
Ja ik. Ik vind het een van de betere KVV's. Het is lekker grof gemalen en er gaan geen overbodige dingen in (ik heb tijdelijk KVV gevoerd en voerde echt geen KVV waar ze visolie of vitamine/mineralen preparaten of andere meuk doorheen gooien). En afwisselen met Barf Menu (wat ik ook een fijne KVV vind, wel gaf ik alleen de premium) lijkt me een goed idee.
Door Mj72
#3462180
Hi Lizzy

Bedankt voor het antwoord
Ontlasting bij tammenga ook goed?

Mag ik u vragen hoe u dan zorgt dat uw hond de vitamines en mineralen binnenkrijgt? Door afwisseling van diersoorten?
Door Lizzy
#3462187
Mj72 schreef: zo 13 aug 2023, 16:29 Hi Lizzy

Bedankt voor het antwoord
Ontlasting bij tammenga ook goed?

Mag ik u vragen hoe u dan zorgt dat uw hond de vitamines en mineralen binnenkrijgt? Door afwisseling van diersoorten?
Ja, die was perfect, de ontlasting op Tammenga. Ook op Barf Menu.

Ook met KVV (ik voer zelf BARF) voerde ik altijd groentenmix (een mix van meerdere rauwe groenten, voornamelijk bladgroenten), twee keer per week vette visjes (ik voerde geen KVV vis omdat ik gekweekte zalm ongezond vind) zoals sardien en panharing, twee keer per week een rauwe eitje (met schil) en ongeveer één a twee keer per week geef ik gemalen rauwe pitten en zaden. Pompoenpitten geef ik gekiemd (van pit en pit), chiazaad, lijnzaad, zonnebloempitten (ook gekiemd van pit en pit) en hennepzaad. Ik geef hier maar weinig van hoor, 1 theelepeltje per hond. Dit is vooral voor de vitamine E en magnesium. Verder geef ik gekiemde groenten (vooral broccoli kiemen). En ik geef tegenwoordig 2 keer per week een oester uit blik (1 oester per hond) om net even wat extra zink te geven. En ja, verder wissel ik diersoorten af.
Gebruikersavatar
Door pike
#3462189
Ik heb de versies geit, hert/lam en paard van Tammenga gevoerd en was daar tevreden over. Ontlasting van de hond was prima.
Door yazzie
#3462226
Ik heb hier één heel lastige eter maar Tammenga is zijn favoriet. Hert/lam vindt hij erg lekker maar ook de andere smaken eet hij zonder morren. Hij hapt echt in het eten i.p.v. oplikken. Ontlasting is ook prima. Wat hem betreft, is het elke dag Tammenga. Barfmenu (hert/kalkoen) at hij ook redelijk goed maar toch met minder smaak. Moet wel eerlijk zeggen dat ik Barfmenu er persoonlijk mooier uit vindt zien, maar mijn hond geeft de voorkeur aan Tammenga dus ja... ::)
Door frodo quin
#3462275
Hier enkel ervaring met de wildmix van tammega. Dat beviel goed. Emma vond het lekker, maar ze is sowieso geen moeilijke eter. Het zag er vers en niet vet uit en de ontlasting was goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door