Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#3464018
- pien - schreef: wo 11 okt 2023, 12:45 Is dat het maximum, éen capsule per dag?
Ja, dat lijkt me voor zijn gewicht wel prima. Voor mensen is het 1 a 2 capsules per dag toch? En je hond weegt iets meer dan 30 kg? Dan lijkt me 1 capsule voldoende maar zou je er 1 + 1/2 geven, zal dat ook prima gaan denk ik. Heb je het gevoel dat je meer moet geven?
#3464019
Lizzy schreef: wo 11 okt 2023, 17:32 Ja, dat lijkt me voor zijn gewicht wel prima. Voor mensen is het 1 a 2 capsules per dag toch? En je hond weegt iets meer dan 30 kg? Dan lijkt me 1 capsule voldoende maar zou je er 1 + 1/2 geven, zal dat ook prima gaan denk ik. Heb je het gevoel dat je meer moet geven?
Ik heb helemaal geen idee ;D
Jij zei 'ik zou beginnen met 1/2 capsule' dus mijn aanname was 'opbouwen'.
Ik was nog niet op het idee gekomen om te kijken naar wat de mensendosis was :-\
Brammetje weegt 40 kilo.
#3464021
Dat was z'n gewicht in de catalogus ;D maar de realiteit was iets anders.
Vrijdag gaat 'ie voor z'n Nandrolonprik en wordt 'ie weer gewogen.
Ik wil geleidelijk met hem naar 32/33 kilo, dat gaat het hem makkelijker maken.
Door Lizzy
#3464435
- pien - schreef: wo 25 okt 2023, 16:02 Na een paar dagen met knudde-poep gaat het nu weer 2 dagen goed.

Hoe lang moet ik doorgaan met de Saccharomyces Boulardii?
Een dag of 30 is wel fijn. Heb je over het algemeen het idee dat het wat doet?
#3464436
Ik kom namelijk aan het einde van het potje, dus ga ik een nieuwe bestellen :g:
Géén idee, soms gaat het prima, en ineens zitten er weer enorme flatsen tussen dagen lang :-\
Met slijm :-X Terwijl hij alleen z'n eten krijgt en heel soms een lepeltje Griekse yoghurt en een paar keer per dag een gedroogd longsnoepje (om meneer in beweging/van de vloer te krijgen).
Door Lizzy
#3464443
Ik zou geen nieuwe bestellen. Als het met 30 dagen niet opgelost heeft wat het had moeten oplossen, gaat dat (denk ik) ook niet meer gebeuren. Ik weet het nu ook even niet meer. Krijgt hij ook nog alle dagen psylliumhusk?
#3464450
Duidelijk.
Ik heb altijd de Lucovitaal Colon Clean psyllium+inuline, daar ben ik de laatste anderhalve week een klein maatschepje van gaan geven per dag, dat kan ik ophogen tot een grote maatschep per dag.

Die pot is bijna op, ik moet ook nog supplementen voor mezelf bestellen, heb jij een tip voor goeie psyllium?

edit: Ik heb Salofalk (voor dikkedarmonsteking) in huis (moest bij de da zijn voor Joepie). Ben benieuwd wat dat gaat doen (dan stap ik even af van de psyllium).
Door Lizzy
#3464511
Ik zou zelf vezels/prebiotica geven. En altijd maar psyllium husk is ook niet aan te raden, het beste wissel je wat af met soorten prebiotica/vezels. Want verschillende prebiotica voeden verschillende bacteriën. Ik wissel zelf met deze af:

https://www.mattisson.nl/vitamines-supp ... ten/vezels

Maar goed, ik zou eerst gewoon psyllium husk een tijdje geven en kijken hoe dat gaat, als je het bijv. 2 weken hebt gegeven. Verbetert dat de situatie?
Door Lizzy
#3464610
- pien - schreef: do 02 nov 2023, 13:00 Aha, dat klinkt logisch van die verschillende prebiotica.

Inmiddels heb ik de cichoreiwortel in huis, hoeveel mag Brammetje (39 kilo) daar van hebben per dag?
Ik zou eens beginnen met 1 theelepel. Even kijken hoe dat gaat. En als dat goed gaat, zou ik aan 2 theelepels per dag denken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door