Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#3436212
Even in het Nederlands:

40% rundvlees
35% kip en botten
10% verse seizoensgroenten
8% slachtafval van kippen (hart, lever, nier)
6% groene pens
1% olie

Het is jammer dat olie niet gedefinieerd is. Wat voor olie? Zonnebloemolie? Zalmolie? Ik word er niet zo heel blij van, van olie. Ook al is het maar 1%. De verhoudingen zijn in mijn ogen niet perfect. Ik vind 8% hart, nier en lever een beetje weinig. Te meer daar er steeds meer geluiden komen dat wij met onze 10% al aan de lage kant zitten. Maar, er zijn beroerdere KVV's, denk ik. Ik zou zelf niet alleen dit willen voeren. Ik vind dat je daarmee echt aan te weinig verschillende diersoorten komt.
Door Nikass
#3436264
Dank je!
Nee dat is ook zeker niet mijn bedoeling. Ik kreeg de tip van deze hondenvoeding vanuit een topic op bokt. Dus ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee en weet ook niet zeker of dat gaat gebeuren. Naar aanleiding van eerdere informatie van jullie over Duitse kvv waarbij geen bot werd gebruikt maar kraakbeen, was ik benieuwd hoe het in dit geval was.
Als je het goed vindt neem ik jouw bevindingen mee naar het topic van bokt.
Door Lizzy
#3436414
Liefst wissel je ook met merken af. Maar diersoorten is in ieder geval wel heel belangrijk. Ik vind dat in sommige echt veel te weinig bot zit trouwens. Voor een volwassen hond meestal geen probleem maar een pup zou ik dit spul dus niet geven of tenminste afwisselen met een merk waar wel genoeg bot in zit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door