Bodhi sioux schreef: ↑do 10 dec 2020, 12:26
Dank je Rico,
Het is Rik (maar Rik was al bezet als naam)
Bodhi sioux schreef: ↑do 10 dec 2020, 12:26
Dit is de eerste keer dat ik bestel online (en misschien ook wel gelijk de laatste keer), plus dat ik zelf nooit vlees heb gegeten, dus mn inschattingsvermogen moet nog getrained worden zogezegd :-p
Oei. Eerste keer en dan gelijk deze ervaring. Vervelend

Ik kan me inderdaad ook nog herinneren dat ik redelijk angstig was voor diepvries ontvangen via de post. Toen leverde PostNL de pakketten van Animal Food Express nog overdag af. Verzonden op de vorige avond (extra diep gevroren) en die ochtend geleverd. Sindsdien hebben ze het bij PostNL gewijzigd dat het alleen 's-avonds geleverd wordt.
Op zich is dat altijd goed gegaan. Op een keer de sprotjes na die ze aan de buitenkant van de zak gestopt hadden in plaats van tussen de worsten. En sprotjes zijn natuurlijk erg dun en klein en zijn zo ontdooit. Maar het is dan ook nooit langer dan 1,5 dag onderweg geweest. Inderdaad vriezen ze het dus extra diep in en verpakken ze het (hopelijk) goed. Maar het is in deze tijd volgens mij een gekkenhuis bij de pakketdiensten. Alles is vertraagd. Geen ideale situatie om diepvries te verzenden tenzij ze gewoon zeker weten dat het de volgende dag geleverd wordt.
eelke schreef:5 dagen bevroren geloof ik wel hoor, als het vlees -1 is is het ook nog ingevroren natuurlijk. Chique is het niet, van deze webshop.
Ja, als je zeker weet dat het -1°C blijft wel (of zelfs +1°C). Maar die wagens en opslag zijn geen echte diepvriezen. Dus met 5 dagen heb je geen controle over of het in al die 5 dagen ook echt altijd -1°C is geweest.
eelke schreef:... als jij gewend bent om het uit te halen om te portioneren. Dan zou je meteen alles moeten portioneren, als het nog niet door en door ontdooid is.
Dat zou ik wel tot een bepaald maximum doen. Aangesneden worsten 3 tot 6 maanden in de diepvries bewaren is misschien ook niet helemaal goed. Dan niet wat betreft bacteriën maar kwaliteit.