Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wenchew
Onze Keetje zit momenteel op een combi van prins puppybrok (geperst) en rodi compleet (die niet eens compleet is, maar goed) omdat ze dit vanuit de gewend is...

Nu is het zo dat ze de brokjes maar matig eet (50 gram per portie, ipv de 80 door de fokker zei) en dat maar 2x per dag.. Haar rodi laat ze volledig staan..

Nu kan het wezen dat 100 gram brokjes op een dag genoeg voor haar is (ze ziet er verder niet ondervoed uit ofzo, maar echt de lekkere puppyvetjes zoals haar broertje heeft ze ook niet)

Ik zou haar uiteindelijk op barf, of een combi van barf en kvv hebben, maar welke kvv is nou goed en smakelijk om mee te beginnen?
Ik heb geen grote vriezer (nog), mijn budget staat het niet toe (nog) om veel tegelijk te kopen, waarvan dan de let erg gegooid moet worden omdat ze het niet wil eten..

(even als toevoeging, ik heb begin van het jaar Maggie verloren omdat ze weigerde te eten en na onderzoeken kwamen we er nog niet achter wat haar mankeerde, maar was ze wel 6 kilo van de 15 die ze woog krijgt, at niks en droogde uit ondanks een dag infuus... Dus ik heb nu een beetje een haat-liefde verhouding met honden en hun voer)
Door pearlsofpassion
Een hond sterft natuurlijk niet aan niet willen eten. De echte oorzaak ligt ergens anders, ookal vind je die niet. Er zat wel iets anders achter. Anders gaat een dier niet op die manier in hongerstaking.
Dus dat is iets helemaal anders dan een kieskeurige pup. Ik begrijp wel dat je er nerveus van wordt, maar probeer dat toch apart te zien. ;)

Als je uiteindelijk toch op barf wil, en ze nu moeilijk eet, zou ik gewoon eens wat barf hapjes geschikt voor pups proberen. Geen hard bot natuurlijk. Wat lapjes spier, beetje hart, evt een platgemept kippennekje, konijnborstkarkasje. Dingen waar ze even mee bezig mag zijn. En dan de eerste maaltijd op de dag, zodat ze niet nog brokjes gegeten heeft.
Het liefst laat je de brokken meteen weg. En dan nog niet eens omdat ze ongezond zijn maar vooral omdat er veel smaakstoffen in zitten die het vlees maar flauw doen smaken. Maar ik kan natuurlijk niet voorspellen of ze het vlees gaat lusten en ze moet wel iets eten natuurlijk.

Als je toch percé eerst kvv wil geven, weet ik niet welke merken beter gegeten worden. Volgens mij wordt net Rodi goed gegeten. Maar dan is het misschien een idee om er wat natvoer onder te mengen als ze dat lust? En dan zeker de brokken meteen weg. Anders lukt het wss nooit.
Door Lizzy
wenchew schreef: do 24 sep 2020, 07:48 Onze Keetje zit momenteel op een combi van prins puppybrok (geperst) en rodi compleet (die niet eens compleet is, maar goed) omdat ze dit vanuit de gewend is...
Ik snap dat je dit nog geeft maar ik kapte daar toch mee. Weg brok en andere KVV. Barf Menu, Bandit, Bibi, CarniVoer, Carnibest, etc. Zoiets.
Nu is het zo dat ze de brokjes maar matig eet (50 gram per portie, ipv de 80 door de fokker zei) en dat maar 2x per dag.. Haar rodi laat ze volledig staan..
Tijd voor wat anders!
Nu kan het wezen dat 100 gram brokjes op een dag genoeg voor haar is (ze ziet er verder niet ondervoed uit ofzo, maar echt de lekkere puppyvetjes zoals haar broertje heeft ze ook niet)
Ik denk niet dat dit genoeg is maar bovendien is het ook gewoon geen goede voeding voor je pup. Ik vind ook dat een pup wat puppyvetjes moet hebben dus ik zou zeker op zoek gaan naar een KVV die ze lekker vindt. Desnoods wat heet water overheen gooien (niet teveel) zodat de smaken er bovenuit komen. Je mag er ook iets aantrekkelijks doorheen prakken zoals een stukje sardien in olijfolie of water (niet in zonnebloem of sojaolie!) of makreel of zalm.
Ik zou haar uiteindelijk op barf, of een combi van barf en kvv hebben, maar welke kvv is nou goed en smakelijk om mee te beginnen?
Ieder andere KVV dat niet op een stuk platgereden karton lijkt. Dus liefst in een worst of bakje. Dat is gewoon smakelijker.
Ik heb geen grote vriezer (nog), mijn budget staat het niet toe (nog) om veel tegelijk te kopen, waarvan dan de let erg gegooid moet worden omdat ze het niet wil eten..
Van Bibi, Carnibest, BarfMenu, Bandit heb je kleine worstjes en bakjes. Je zou dan een paar kleinere verpakkingen kunnen proberen.
(even als toevoeging, ik heb begin van het jaar Maggie verloren omdat ze weigerde te eten en na onderzoeken kwamen we er nog niet achter wat haar mankeerde, maar was ze wel 6 kilo van de 15 die ze woog krijgt, at niks en droogde uit ondanks een dag infuus... Dus ik heb nu een beetje een haat-liefde verhouding met honden en hun voer)
Ja, dat kan ik me voorstellen :-X :'( . Ik heb ongeveer zo'n zelfde trauma :-X . Dus ik snap dat je hier een beetje bleh van wordt. Ik zou dan ook, om mezelf over dit trauma heen te helpen iets van een worstje KVV geven en daar iets lekkers doorheen prakken zoals boven, vis uit blik (dat vinden de meeste honden echt wel erg lekker).
Door wenchew
Net 3/4de hamburger gemengd met 2 theelepels jarco worst (die ik droog voor de training, had ik nog liggen van het begin van het jaar met een slecht etende hond, je probeert dan van alles) en dat ging er met smaak in.. Dus het is in elk geval niet dat ze helemaal geen vlees lust 🤣

Morgen even naar de poelier voor een paar kippennekjes (om te kijken wat ze daar mee doet..) en naar de dierenwinkel voor ander kvv.. (bestelling voor andere en meer ga ik dit weekend even voor zitten)
Door Lizzy
wenchew schreef: vr 25 sep 2020, 13:57 Vanochtend heeft ze haar 80 gram brokjes we lijn 1x opgegeten... ::)
Kippennekjes moet ik haast met handschoenen aan geven :o
Kroki :biggrin2:

Ik ging ook lekker barfen, dit wetende!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door