Graag zou ik over willen gaan van brokken op KVV. De reden hiervoor is, omdat ze een hoge PH waarde heeft van 8 en hierdoor heeft ze kristalvorming. Ze is onlangs behandeld met antibiotica ivm een bacterie, maar heeft nog steeds een hoge PH waarde. Er wordt nu gekeken of de bacterie helemaal weg is dmv een punctie. De dierenarts heeft mij verteld dat wanneer er geen bacterie inzit de PH waarde door het voer kan worden veroorzaakt. Ik had zelf al gelezen dat je met vlees de PH waarde naar beneden kan krijgen en deze beter wordt gereguleerd. De dierenarts was het hier ook mee eens en raadde dit zeker aan om problemen Onze hond krijgt nu overigens Cavom Lam & Rijst brokken en heeft nog nooit KVV gehad. Met PH strips wil ik dan haar PH gaan bijhouden om te kijken of het werkt en evt. Cranberry capsules geven.
Het gaat om een lab/stafford kruising van 10,5 jaar oud met een gevoelige huid, allergie voor mais en duif, en een hoge PH waarde. Ze heeft soms iets moeite met hardere ontlasting, dus ik wil niet een te hoge bot % of calcium voeren.
Ik heb me ingelezen mbt KVV en heb het volgende menu samengesteld:
Darf Kalkoen
Darf Rund/Kip
Alroda Paard
Alroda Konijn
KB Raw Eend (2x pw)
KB Raw Lam
Met een gemiddeld eiwit % van 16%, vet 14%, calcium 0,78% en fosfer 0,49%
Daarnaast wil ik 2x pw een rauw ei en wat vette vis, zoals haring, toevoegen. Groente wil ik nog niet geven, daar haar urine eerst zuurder moet worden.
Nu ik er zo mee bezig ben geweest denk ik echt, waarom ben ik er niet eerder mee begonnen

Ik hoor graag jullie meningen met betrekking tot dit menu!

Alvast bedankt!