Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3404516
Hoi allemaal!

Ik heb een teckeltje van bijna 2.
Ivm darmproblemen en waarschijnlijk allergieën, op aanraden van de holistische arts op KVV overgegaan. Woensdag dus begonnen met Kivo Konijn Compleet. Ik moet zeggen dat ik nu al (na 2,5 dagen!) al verschil zie in haar gedrag en ik hoor haar buikje niet meer enorm rommelen.

Alleen is haar ontlasting dus wel heel vreemd. Soms een goede drol, maar heb nu ookal een paar keer hele witte korrelige drolletjes gezien. Het valt echt uit elkaar. Is dit nog “oud poep”? Ze heeft namelijk begin deze week erg veel last gehad van haar buik nog op de brokken.

Ik doe er nog gekookt water overheen om te wennen. Iemand die mij gerust kan stellen of wat tips kan geven?
#3404520
Volgens de website van kivo is dit de samenstelling van konijn compleet:

Verhouding

Deze complete maaltijd bestaat voor 100% uit vers konijnenvlees.

Dit wordt samengesteld uit:

- 65% spiervlees

- 20% orgaanvlees

- 15% bot
#3404524
rosa.quist schreef: vr 05 jun 2020, 14:16 Volgens de website van kivo is dit de samenstelling van konijn compleet:

Verhouding

Deze complete maaltijd bestaat voor 100% uit vers konijnenvlees.

Dit wordt samengesteld uit:

- 65% spiervlees

- 20% orgaanvlees

- 15% bot
Op zich is 15% bot niet heel veel, maar als ik kijk op de site van Kivo is het calcium% 2,4% én dat is wel hoog en kan deze problemen geven.
Ik zou inderdaad ook een ander merk gaan voeren. Bijv Alroda, Barfmenu of KB Raw. Zij hebben allen een enkelvoudige kvv met konijn in het assortiment.
#3404543
Kies je konijn als eliminatiediëet? (m.a.w. nog 1 diersoort om te kijken of je 4-voetig vriendje dit kan verdragen en om diersoort na diersoort toe te voegen)
Dan is dat helemaal O.K.

Of als vervanging van brok? Dan is het te eenzijdig. Dan best diersoorten en merken variëren.

Het witte korrelige is door te veel bot. Ook als er op de verpakking anders staat.
Je schrijft ook dat het soms goed is. En goed is goed. In dat geval even aanzien.

En KVV is veel beter dan brok en gemakkelijk. Verdiep je daar even in en evalueer even. Verdiep je daarna eens in BARF want dat is nog beter. Je weet wat je geeft. Het is wel meer werk.

Veel succes met je hond op vers.
#3404544
Bedankt voor jullie antwoorden! Daar heb ik zeker wat aan.

Puk heeft een lange geschiedenis aan lichamelijke klachten, ondanks dat ze nog maar zo jong is. Ik zal jullie de details besparen ;)

Ik gebruik het zowel als eliminatiedieet alswel vervanger van brok. Yes, nu konijn.

Ik vind het lastig, want ik moest gelijk voor 10 rollen afkopen. En geld maakt me niet veel uit want alles voor mijn kleine vriendin, maar ik heb niet zo’n hele grote vriezer... en ik woon in een appartementje, kan geen grote vriezer aanschaffen. Ik wacht het nog een paar dagen af, en mocht haar ontlasting zo blijven, dan switch ik van merk.

Heeft iemand anders nog aanraders voor een KVV compleet konijn? En misschien ook een merk die wat kleinere rollen hebben? Bestaat dat? Ze is namelijk maar 6 kilo, en liefst maak ik een rol binnen 2 dagen op.

Thanks voor het meedenken! Merk dat ik nog heel erg onwennig ben in het KVV voeren en alles wat erbij komt kijken. Ook een beetje angstig, ik wil het graag goed doen. Komt misschien ook wel omdat ze al zo’n lange tijd door een lichamelijke mallemolen gaat.
Door Too
#3404545
Welkom, hopelijk gaat t vlot beter met je hondje.

Pluk schreef t al Alroda, KbRaw en Barfmenu hebben een alleen-konijn versie... kijk even of het calciumgehalte flink lager is dan wan kivo.

Rollen die je over hebt zou je hier ter overname kunnen aanbieden, oo verzamelplaats komt iefereen kijken zeker als je he woonplaats in de titel zet.
#3404551
rosa.quist schreef: za 06 jun 2020, 02:03 Bedankt voor jullie antwoorden! Daar heb ik zeker wat aan.

Puk heeft een lange geschiedenis aan lichamelijke klachten, ondanks dat ze nog maar zo jong is. Ik zal jullie de details besparen ;)

Ik gebruik het zowel als eliminatiedieet alswel vervanger van brok. Yes, nu konijn.

Ik vind het lastig, want ik moest gelijk voor 10 rollen afkopen. En geld maakt me niet veel uit want alles voor mijn kleine vriendin, maar ik heb niet zo’n hele grote vriezer... en ik woon in een appartementje, kan geen grote vriezer aanschaffen. Ik wacht het nog een paar dagen af, en mocht haar ontlasting zo blijven, dan switch ik van merk.

Heeft iemand anders nog aanraders voor een KVV compleet konijn? En misschien ook een merk die wat kleinere rollen hebben? Bestaat dat? Ze is namelijk maar 6 kilo, en liefst maak ik een rol binnen 2 dagen op.

Thanks voor het meedenken! Merk dat ik nog heel erg onwennig ben in het KVV voeren en alles wat erbij komt kijken. Ook een beetje angstig, ik wil het graag goed doen. Komt misschien ook wel omdat ze al zo’n lange tijd door een lichamelijke mallemolen gaat.
Je moet ook niet vergeten dat je hond in een volledig omschakelingstraject zit, qua spijsvertering. En ook dat kan korrelige witte ontlasting geven, het wil helemaal niet zeggen dat ze over 1 week nog steeds korrelige witte ontlasting heeft. Zeker bot verteren is heel wat voor een hond die brok heeft gegeten. En dat doet ze hartstikke goed al, maar het is echt wel een omschakeling.

Wat je zou kunnen doen is kijken waar je wat extra konijn spiervlees kunt kopen (eventueel zelfs vlees van wild konijn) en dat voeg je dan toe aan deze KVV (klein plukje) totdat deze rollen op zijn. Dan kun je ook een ander merk gaan proberen.
#3404557
Too schreef: za 06 jun 2020, 06:44 Welkom, hopelijk gaat t vlot beter met je hondje.

Pluk schreef t al Alroda, KbRaw en Barfmenu hebben een alleen-konijn versie... kijk even of het calciumgehalte flink lager is dan wan kivo.

Rollen die je over hebt zou je hier ter overname kunnen aanbieden, oo verzamelplaats komt iefereen kijken zeker als je he woonplaats in de titel zet.
Dat heb ik uiteraard al gedaan, anders zou ik ze niet aanraden ;)
Ze zitten alledrie onder 1%.

Alroda en Barfmenu hebben in ieder geval rollen van 250gr.
#3404657
Haar ontlasting is al iets beter!
Wel nog wat aan de harde kant, en ik zie allemaal kleine stukjes bot enz erin zitten. Lijkt wel of ze dit dus helemaal niet verteert. Of hoort dit zo?

Ook vind ik haar erg vermageren. Haar ideale gewicht is 6 kilo, en ik voer haar nu 180 gram per dag omdat ze sowieso heel actief is. Iemand hier een tip voor?

Misschien toch maar een paar Alroda rollen kopen.
#3404662
En van brok naar rauw is mijn ervaring dat je in het begin echt veel meer moet voeren dan je uiteindelijk verwacht te moeten gaan voeren. De vertering van kh of eiwit is heel anders.
Pum kreeg in het begin 800 gr, na 'stabilisatie' 500gr.
Met overzetten bij andere honden was dit ook de ervaring
#3404678
3% is zowiezo erg weinig voor een kleine actieve hond.

Stukjes bot zijn wel niet de bedoeling. Maar het kan zijn dat haar vertering gewoon nog moet wennen.
Geef je al spiervlees bij nu? Tis wel dat of andere kvv want zo'n hoog botgehalte kan voor verstopping zorgen. En als ze nog moeite heeft met bot verteren is teveel bot zeker geen goed idee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door