Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Itisadogeatdogworld
#3402478
Onze ODH puppy is momenteel 13 weken en we geven hem al 3 weken KVV. We wisselen meerdere merken (Kivo, Tammenga, Alaska, Degomeat, Bibi, Shaweca, Carnivoer en Mother’s Pride) af, en hebben zeker ook rekening gehouden met Ca/P verhouding ivm groeipijnen te voorkomen.

We hebben echter de twee volgende vragen:

1) Heeft er iemand ervaring met het geven van supplementen zoals Luposan Gelenkraft? Zijn er nog die hun puppy iets extra geven bij de KVV? We geven ook elke week een volledig eitje.

2) We zouden graag soms eens afwisselen en zelf een maaltijd maken. We denken hierbij niet aan BARF, maar aan iets zoals www.dogchef.be. We zouden dus graag het eten koken, en dezelfde verhoudingen als deze website aanhouden, maar we vinden eigenlijk weinig informatie over het geven van gekookt eten. Kan dit afwisselend met KVV? Is dit nuttig? Heeft er iemand al enige websites hierover gevonden?

Ik heb tijdens het wachten op het ophalen van onze puppy al mijn informatie gevonden via Barfplaats, dus ik hoop om ook hier geholpen te kunnen worden.

Alvast bedankt allemaal!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3402498
1. Als je pup verschillende merken kvv eet en ook verschillende diersoorten (min. 5 per week) dan zijn supplementen niet nodig. Geef daarnaast inderdaad zo nu en dan een eitje en vergeet ook de vis (max. 10% van zijn menu) en de groenten (gepureerd of kort gekookt) niet.

2. Eerlijk gezegd, dit is niks. Je hond eet rauw, waarom zou je dan gekookt spul geven? Als je graag zelf iets wil samenstellen is barf geven de beste optie.
Door src_esther
#3402515
Koken voor de hond? Ik kook alleen een deel van zijn groenten kort omdat hij het anders weigert.
Zonde om vlees te koken en botten moeten sowieso rauw.
Er is een heel nuttig topic over het combineren van KVV en BARF: viewtopic.php?f=5&t=134935
Kun je het je jezelf zo moeilijk af makkelijk maken als je zelf wilt. Oh en waarschijnlijk zal je hond ook een mening hebben/krijgen. Hier wel, meneer accepteert slechts af en toe nog een bak KVV en ik hoef dat niet meer dan 2 dagen achtereen aan te bieden want de derde dag ruikt hij eraan en loopt weg.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3402529
Ik ben net zo verbaasd als de rest. Koken? Waarom zou je goede voeding willen koken voor een dier die daar rauw veel meer aan heeft?

En als ik naar de recepten kijk, dan zie ik niet bepaald uitgebalanceerde menu's. 55% kip en voor de rest een keur aan groentes. En een nutrimix, een vitamine en mineralen supplement. Ja, logisch, want met zo'n menu dat je ook nog eens benadeeld door het te koken, voer je niet compleet. Maagvulling met een vitaminepil.

Oftewel, voer lekker rauw. Kvv is prima, BARF is nog beter. Als je 5 a 6 dagen kvv voer, kun je de barfdagen heel simpel houden. En bij de kvv kun je je ook uitleven met extra's: groentepurree of gekookte groentes (dat is het enige wat we koken indien we niet pureren, maar groentes horen max 10% van het menu uit te maken en niet de helft van het menu zoals bij de gekookte menu's), een heel rauw vet visje, een rauw eitje, dat soort gezonde dingen.
Door yazzie
#3402919
Ik heb vorig jaar een 'gewone' Duitse herderpup met 8 weken bij de fokker vandaan gehaald. Eerste zes weken ook op KVV (Bandit, alroda, darf en Haaksbarf). Ik vond het geven van botjes bij een pup best spannend... ::) Met 14 weken overgezet op Barf en zelf gaan samenstellen. Geen vitaminen/mineralenmix toegevoegd maar wel gevarieerd en gebalanceerd en ook meteen groentemix erbij gaan geven. Het enige wat hij wel kreeg als supplement, was een visoliecapsule van Royal Green. Natuurlijk wel een groeispurt gehad maar geen groeipijnen. Nu is hij 14 maanden, zeer energiek en een enorme sprongkracht. :o Ondanks de groeispurt is hij verder heel gestaag gegroeid en prachtig aan de (boven)maat. Ik zou ook gewoon een goed barfmenu maken, even hier voorleggen voor overleg en je daaraan houden. :) En heel veel geluk met je pup, heerlijke tijd!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door