Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door LouiseB
#3401457
Hi allemaal,

Op aanraden van een vriendin heb ik een kijkje genomen op deze website. Aankomende zondag mogen wij ons pupje (Labradoodle) ophalen, dan is ze 8 weken oud. Ze krijgt nu brokken, maar wij willen na uitgebreid onderzoek graag overgaan op deels vers vlees en deels brokken. Zijn er meer mensen die dit doen en zo ja, welke brokken gebruiken jullie dan?

Ik vind het een hele zoektocht, omdat ik graag brokken wil die geen zout, suiker, onnatuurlijke toevoegingen (kleur- geur- en smaakstoffen) bevatten en bij voorkeur zo min mogelijk gluten.

Kan iemand mij helpen met deze zoektocht? Tips? Merken?

:)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3401459
Gefeliciteerd met de pup!!

1 tip: ga volledig vers voeren :biggrin2:

Ik weet niet waarom je brok wil blijven voeren?
We lezen vaker dat mensen deels brok willen voeren omdat de hond bijvoorbeeld naar de opvang gaat. Voor die situaties is kvv (rauw gemalen vlees/bot) een prima alternatief.
Door LouiseB
#3401572
Dank je wel! ;D We kunnen niet wachten tot ze er is!

Ik wil graag om twee hoofdredenen combineren:

Ten eerste eet ik zelf al een hele tijd plantaardig (veganistisch) en het vlees doet mijn maag omdraaien. Toch wil ik ook graag het beste voor mijn hond, dus een combinatie is voor mij een middenweg daarin. Wellicht stap ik ooit nog over, dat sluit ik niet uit, maar na tijden 0 vlees te hebben gekocht, in huis te hebben gehad of door mijn handen te laten gaan, merk ik echt dat ik er moeite mee heb.

Ten tweede zijn wij van plan veel op reis te gaan met de hond en dan is het simpelweg makkelijker. We zullen dan niet altijd een grote vriezer/koeling tot onze beschikking hebben.

Kortom: ik zoek echt een combinatie, waarbij ik een eetpatroon voor de pup kan opbouwen die voor haar gezond is en voor mij hanteerbaar :)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3401573
Je zal je er over verbazen hoeveel leden hier vegetarier of vegan zijn :)

Juist in het buitenland kun je prima barfen. Vooral in zuideuropese landen kun je heel veel gewoon in de supermarkt vinden. Als dat geen optie is zou ik alternatief voor vlees niet voor brok kiezen maar voor gestoomde maaltijden of gevriesdroogd voer.
Bandit heeft bijv blikken, barfmenu heeft worsten en gevriesdroogd is er oa ziwipeak.
En als je dan toch brok wil kies dan voor een zo hoog mogelijk percentage vlees en zonder tarwe/rijst/etc.
Door Lizzy
#3401586
LouiseB schreef: wo 22 apr 2020, 23:40 Dank je wel! ;D We kunnen niet wachten tot ze er is!

Ik wil graag om twee hoofdredenen combineren:

Ten eerste eet ik zelf al een hele tijd plantaardig (veganistisch) en het vlees doet mijn maag omdraaien. Toch wil ik ook graag het beste voor mijn hond, dus een combinatie is voor mij een middenweg daarin. Wellicht stap ik ooit nog over, dat sluit ik niet uit, maar na tijden 0 vlees te hebben gekocht, in huis te hebben gehad of door mijn handen te laten gaan, merk ik echt dat ik er moeite mee heb.

Ten tweede zijn wij van plan veel op reis te gaan met de hond en dan is het simpelweg makkelijker. We zullen dan niet altijd een grote vriezer/koeling tot onze beschikking hebben.

Kortom: ik zoek echt een combinatie, waarbij ik een eetpatroon voor de pup kan opbouwen die voor haar gezond is en voor mij hanteerbaar :)
Maar die brokken zijn toch ook niet vleesloos? Ja, tenzij je vegetarische brokken zou gaan voeren, maar heel eerlijk gezegd vind ik dat echt grenzen aan respectloosheid voor het wezen hond. Die is namelijk carnivoor. Maar ik geloof niet dat je dat van plan was om te gaan voeren.

Qua brokmerken : heel vervelend, maar daarvoor zul je echt naar een ander forum moeten. Wij doen hier niet aan brok en kunnen je ook niet goed adviseren.

Qua KVV: misschien het best om een biologische KVV te geven? Met kop en schouders steekt Bandit boven alle merken uit. Ik weet welke kwaliteit vlees er bij hun door de prak gaat en dat is van het niveau wat mijn honden (die zelf samengesteld krijgen) eten. Zij gebruiken bijvoorbeeld ook uitgelegde biologische legkippen voor het vleesbot!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door