Hier het chronologisch verhaal:
Ik ben qua voer in principe blijven geven wat ze bij de fokker ook kreeg; het kvv van dogmeat met premix (in het begin aangevuld met af en toe een rauwe kippenlooppoot, na een tijdje waren die alleen nog gedroogd beschikbaar, dus ben ik die blijven geven, later aangevuld met gedroogde eendenvleugels en eendennekken). Eerst was dit het puppyvlees maar een flink aantal maanden terug al weer, nog vorig jaar, uit mijn hoofd een maand of 4 terug, lustte ze dat ineens niet meer bij een nieuw geproduceerde batch.
Ik heb toen allerlei verschillende dieren besteld in een kleine hoeveelheid om te kijken welke ze zou lusten en wat ik kon geven (ik hoopte dat ze ze allemaal zou eten, maar helaas). Het bleek dat ze alléén pens en konijn lustte, wat ik op zich wel acceptabel vond, en wat ook een tijd zorgeloos voeren was tót ze na een naar wagenziekte incident geen konijn meer wilde eten, waardoor ze alleen nog maar pens compleet at.
Ik ben zo'n anderhalve maand geleden af en toe in plaats van de pens premix worstjes lappen pens gaan voeren (uit een combinatie van de voordelen voor het gebit en sterkte nostalgie; de hond waarmee ik als kind ben opgegroeid at alleen vuile pens, toen nog bij de dierenwinkel te koop. Dit was een grote hond die in goede gezondheid 16 is geworden). Verder kreeg ze deze periode elke dag gedroogd vleesbot (eendenvleugels, kippenlooppoten en eendennekken) maar ik begon me al heel snel zorgen te maken of ze wel genoeg calcium binnen zou krijgen gezien in hun (van dogmeat dus) kvv mixen de calcium bron bot is, en pens is alleen pens (daarnaast ook dat het niet zo gunstig was ze maar 1 dier at in haar maaltijden).
Ik heb toen qua penslappen de helft hier van vervangen door schapenpens (dus als ze lappen krijgt is de helft rund, de helft schaap) en belangrijkst wat m'n zorgen betrof: ik heb rauwe eendenvleugels gekocht (die vind ze trouwens heerlijk

Hier door ben ik me juist, meteen ook, weer zorgen gaan maken over of ze wel genoeg vitamines binnen krijgt, en ben me de afgelopen week gezien ik eigenlijk een beetje 'van zelf' over ben gegaan op zelf samenstellen omdat de kvv niet meer compleet is me ze goed mogelijk gaan verdiepen in barf, elke dag uren gelezen (ik weet dat dit geen gebalanceerde maaltijd is, dat was me al duidelijk, ik ben in het proces van dit verbeteren, daar maak ik me ook weer zorgen om, tevens ook dat ze nu nog steeds maar de helft van de week rauw vleesbot eet, alleen de dagen dat ik eten samen stel, al krijgt ze op de dagen kvv pens veel gedroogd vleesbot; eendenvleugels, eendennekken en kippenlooppoten; dat is niet afgewogen. Ik kan ook nergens vinden hoe het zit met calcium in gedroogd bot, maar haar ontlasting is gelukkig 7 dagen per week perfect, en haar conditie ook).
Ik wil nu dus op de dagen dat ik samenstel, gezien dat nu precies de helft van de weken is dus ook hart en de andere essentiële organen toevoegen (dus een deel van de pens hier mee vervangen voor de juiste vitamines), spiervlees er bij waarvan ik ook nog moet kijken van welk dier want ze eet er nu 3 dus er moeten er minimaal 2 bij, vleesbot van een ander dier er bij, en de verhoudingen dus goed doen op de dagen dat ik zelf samen stel wat dus precies de helft van de week is. Ik ben goed ingelezen nu om te weten wat ik toe moet voegen en hoeveel van alles en ik kijk er heel erg naar uit naar wanneer ik weer genoeg vriezer ruimte heb (alles zit momenteel ongeveer vol, ik heb 2 vriezers en maar één la voor mezelf in gebruik. Zodra er ruimte bij komt koop ik hart, spiervlees, lever en nier en misschien ook hele prooidieren op sommige dagen zolang over de hele week de verhouding klopt, ik kijk er enorm naar uit). Ik zit er ook mee dat ze nog één week het huidige dieet moet blijven eten want daarná is er genoeg ruimte om alles bij te kopen en dan zal ze de halve week in ieder geval compleet eten. (Ik zal tegen ddie tijd de zelf samengestelde maaltijd plaatsen ter beoordeling, dit hoeft dus níet beoordeeld te worden ik weet al precies wat er niet aan klopt, en zit daar al genoeg mee).
Nu kom ik bij de vragen van waar ik nou nog níet uit kom: zal ik helemaal overstappen op barf zodra het laatste worstje op is, of de helft van de week barf en de helft van de week kvv geven. Ik moet ook overstappen op een ander kvv merk indien ik de halve week kvv blijf geven (want van deze lust ze bijna niks en het kan ook nog aan het merk liggen.) Ik zie qua kvv merken door de bomen het bos niet meer, bij elk merk lijkt wel íets niet helemaal in balans en de enige merken waar ik volledig positief tegenover sta, vallen buiten mijn budget