Dus iemand nog enig idee en tip wat ik nog kan bijgeven? Havermout en witte rijst geef ik er af en toe ook een beetje bij.
Moderator: eelke
harley schreef: ↑do 27 feb 2020, 10:06 Ze krijgen verschillende kvv van dogmeat aangevuld met gekookte gepureerde groenten en kruiden. En heel soms een kwartel als snack. Witte rijst geef ik maar heel zelden een beetje,ik weet dat dat stopt, vaker is het wat havermout. Dit doe ik nog maar kort aangezien haar leverwaarden een klein beetje te hoog waren, biliburine, en daarom het advies kreeg een klein beetje koolhydraten bij te geven.Kennelijk bevat deze KVV dan teveel bot voor jouw hond. Ik zou overschakelen op een ander merk of wat extra mooi spiervlees erbij doen. Groenten kun je of koken of pureren. Beide zou ik niet doen, dan blijft er wel erg weinig vezel over.
Lizzy schreef: ↑do 27 feb 2020, 12:21 Kennelijk bevat deze KVV dan teveel bot voor jouw hond. Ik zou overschakelen op een ander merk of wat extra mooi spiervlees erbij doen. Groenten kun je of koken of pureren. Beide zou ik niet doen, dan blijft er wel erg weinig vezel over.Mariadistelzaad krijgen ze al jaren vers gemalen over het voer heen. Wat is een goed botpercentage? Mijn andere hond die hetzelfde krijgt heeft trouwens nergens last van. Wat ze wel samen doen is de ontlasting opeten...
Havermout bij lever problemen is prima maar ik zou eerder opnieuw bloed laten prikken en bij verhoogde leverwaardes laten onderzoeken wat daar de reden voor is. Maria-distel is overigens een goed middel om te geven bij leverproblemen. Ik denk beter dan havermout, eerlijk gezegd (dat zou ik pas geven bij echte leverproblemen, maar niet zonder de oorzaak te kennen).
gytha schreef: ↑wo 25 mar 2020, 16:54 Ik had hetzelfde probleem. Ik geef nu Psyllium Husk vezels 's morgens en 's avonds over het eten. Al krijgt zij 's morgens maar 1/3 en 's avonds 2/3 van het vlees, ik geef toch beide keren evenveel vezels. Verder heb ik gezocht naar een KVV met een laag calciumgehalte, onder de 0,5%. Eindelijk na maanden gaat het nu goed.Beetje late reactie, maar welk merk is die kvv als ik vragen mag?