Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Suzanne313
#3391585
Goedemorgen Volgende week krijgen wij een dwergkees pup (pomeriaan/pomeranian) Dit zijn erg kleine hondjes . volwassen gewicht zal ongeveer 2,5 kilo zijn en dij weegt nu 800 gr. onze andere hond,duitse herder rijgt kvv van verschillende merken en doet het daar perfect op.
Deze pup krijgt nu bij de fokker renske brok.en soms renske vlees.
Zij zegt dat dit beter is voor kleine hondjes.
ik denk dat kvv voor klein en groot beter is.

Zijn er bepaalde merken die meer geschikt zijn voor kleine hondjes of maakt dat niet uit?meer spiervlees,bot enz

En zijn de hoeveelheid grammen kvv per lichaams gewicht hetzelfde bij de kleine rassen?
Door eelke
#3391593
Nee die zijn niet precies hetzelfde, vaak zie je dat kleine hondjes in verhouding meer eten.

Verder vind ik, een hond is een hond, ook zo'n kleintje. Maar juist omdat ze zo klein zijn zou ik voor kvv voor een goed merk gaan. Omdat het qua kosten toch niet erg veel uit maakt, en voor mijn gevoel; als ze dan maar zo'n beetje krijgen moet het wel echt goed zijn.
Door Lizzy
#3391597
Suzanne313 schreef: ma 16 dec 2019, 11:40 Goedemorgen Volgende week krijgen wij een dwergkees pup (pomeriaan/pomeranian) Dit zijn erg kleine hondjes . volwassen gewicht zal ongeveer 2,5 kilo zijn en dij weegt nu 800 gr. onze andere hond,duitse herder rijgt kvv van verschillende merken en doet het daar perfect op.
Deze pup krijgt nu bij de fokker renske brok.en soms renske vlees.
Zij zegt dat dit beter is voor kleine hondjes.
ik denk dat kvv voor klein en groot beter is.

Zijn er bepaalde merken die meer geschikt zijn voor kleine hondjes of maakt dat niet uit?meer spiervlees,bot enz

En zijn de hoeveelheid grammen kvv per lichaams gewicht hetzelfde bij de kleine rassen?
Ja, vers is beter voor klein en groot dus ik zou zeker geen Renske/brok-gekookte/gestoomde-meuk gaan voeren. En nee, je kunt gewoon voeren wat je je Herder voert. De hoeveelheden die voert verschillen wel.

•Volwassen honden eten tussen de 2% en 7% van hun lichaamsgewicht, dit is afhankelijk van de grootte van de hond en de energiebehoefte. Kleine honden eten meer dan grote honden. Voor volwassen honden van een middelgroot tot groot ras is 2% van het lichaamsgewicht aan voeding veelal voldoende. Voor een hond van een klein ras heb je meestal meer dan 2% van het lichaamsgewicht nodig. Hele kleine zeer energie honden kunnen op deze manier dus aan de 7% van hun lichaamsgewicht komen.

•Pups eten tussen de 5% en 10% van hun lichaamsgewicht. Ook hier geldt weer dat die plusminus 5% voor pups van grote rassen is en plusminus 10% voor pups van kleine rassen.
Door Lizzy
#3391635
Suzanne313 schreef: di 17 dec 2019, 07:58 ok bedankt .
ga ik dat doen.
zijn er nog merken die een goede pup variant hebben?
Een pup variant is niet nodig. Het is fijn genoeg, qua maling en de voedingsstoffen moeten gelijk zijn.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3398028
Dus een pup hoeft niet persee een pupvariant van kvv te hebben?
Maar wel de hoeveelheid voor een pup aanhouden? Bijv. carnibest adviseert voor een pup 40 tot 60 gram/kg. Deze hoeveelheid kan je dan ook aanhouden voor de volwassen variant?
Door Too
#3398046
De pupvariant is een extra fijne maling vooral bedoeld om mee af te spenen,
Je kunt van de gewone versie dezelfde hoeveelheid voeren en dan goed blijven kijken en voelen of t genoeg is voor je pup
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door