Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door CooperFlow
#3389797
Even een kleine vraag. Sinds mijn pup vanaf de fokker waar ze brokken at en nu dus KVV krijgt merk ik dat ze een onwijs vieze geur bij zich draagt. Ze likt erg veel aan haar kont en haar bek stinkt echt onwijs.
Bij mijn vorige hond die KVV at merkte ik dat ook. Ik herken de geur.
Ik vind het zo raar, in feite zou ze veel frisser moeten ruiken. Het zal ook nog wel een stukje ontgiften zijn. Maar het is gewoon niet te harden.
Mijn andere hond eet door lichamelijke omstandigheden brokken en die ruikt totaal niet. Ook zijn adem is echt fris.
Hoe zou dit komen?
Door Lizzy
#3389799
CooperFlow schreef: do 21 nov 2019, 09:32 Even een kleine vraag. Sinds mijn pup vanaf de fokker waar ze brokken at en nu dus KVV krijgt merk ik dat ze een onwijs vieze geur bij zich draagt. Ze likt erg veel aan haar kont en haar bek stinkt echt onwijs.
Bij mijn vorige hond die KVV at merkte ik dat ook. Ik herken de geur.
Ik vind het zo raar, in feite zou ze veel frisser moeten ruiken. Het zal ook nog wel een stukje ontgiften zijn. Maar het is gewoon niet te harden.
Mijn andere hond eet door lichamelijke omstandigheden brokken en die ruikt totaal niet. Ook zijn adem is echt fris.
Hoe zou dit komen?
Hoe oud is je pup? Is ie aan het wisselen? Dat meurt naar een beetje zoete rottende lucht. Of heeft ie last van z'n anaalklieren? Dat meurt ook als de hel. Ik ging daar toch even mee naar de dierenarts.
Door CooperFlow
#3389847
Ja ze is nu aan het wisselen. Dan zal het daar wel van komen inderdaad. Ze is vier maanden.
Ik zal de anaalklieren na laten kijken maar ze had ook spoelwormen. Misschien dat ze daarom zo aan haar achterste zat.
Door Lizzy
#3389940
CooperFlow schreef: vr 22 nov 2019, 13:17 Ja ze is nu aan het wisselen. Dan zal het daar wel van komen inderdaad. Ze is vier maanden.
Ik zal de anaalklieren na laten kijken maar ze had ook spoelwormen. Misschien dat ze daarom zo aan haar achterste zat.
Dat meurt bij veel honden best wel. Maar op zich stinkt een hond juist niet, op verse rauwe voeding. Dus dat is wel raar. Ook niet als ze ontgiften. Kun je de geur omschrijven?
Door CooperFlow
#3390056
De anaalklieren zijn in orde. Tsja, die geur is niet te omschrijven eigenlijk. Ik ben niet snel vies van dieren maar dit is echt smerig. En het is precies dezelfde lucht als m’n vorige hond had.
Ik snap er ook niks van. 😩
Door CooperFlow
#3390069
Ze krijgt nu alleen Carnibest. Ik wilde gaan afwisselen maar heb 100 kilo liggen en dat moet eerst op. Ze heeft geen rode plekken. Wel wat bultjes op haar rug. Lijken wel puistjes.
Door Lizzy
#3390080
Carnibest is natuurlijk een prima merk. Hoewel ik wel van afwisseling houd, zoals je misschien weet.... Ik vind het dus niet verkeerd om af en toen ook een ander merk te geven. Maar is het geen idee om haar chlorella erbij te gaan geven? Dat werkt licht ontgiftend en reinigt bij vieze geurtjes. De beste leverancier van NL voor betrouwbare chlorella: https://www.leefbewust.com/webwinkel/pr ... chlorella/

Je moet met een hele lage dosering beginnen en dit heeeeel langzaam opbouwen.
Door CooperFlow
#3390082
Ja ik zat zelf al aan chlorella te denken maar was er wat huiverig voor.
Maar als jij het adviseert ga ik het halen. Of eventueel IJslands zeewier? Hoewel je dan weer met die jodium zit.
Door Lizzy
#3390106
CooperFlow schreef: ma 25 nov 2019, 17:43 Ja ik zat zelf al aan chlorella te denken maar was er wat huiverig voor.
Maar als jij het adviseert ga ik het halen. Of eventueel IJslands zeewier? Hoewel je dan weer met die jodium zit.
Is op zich een leuke toevoeging maar gaat niet helpen tegen de geur.

Ruikt haar hele lijf of ruikt ze vooral uit haar bek?
Door Lizzy
#3390111
CooperFlow schreef: di 26 nov 2019, 07:37 Het is vooral haar bek....
Ik gok toch dat het met het wisselen te maken heeft. Maar het kan ook uit de maag komen. Heeft ze verder helemaal geen klachten? Goede ontlasting, niet overgeven, geen misselijkheid, niks nada? Dan zou ik de chlorella proberen. Als er ook wel andere dingetjes zijn of als dit niet over gaat: deed ik een bezoekje dierenarts.
Door CooperFlow
#3390325
Ze heeft verder geen klachten inderdaad. Hele vaste ontlasting. Niks aan de hand. Ik heb de chlorella besteld. 👍🏻
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door