Moderator: eelke
gytha schreef: ↑wo 02 okt 2019, 13:44 Mijn hond krijgt Carnibest Eend Diabetes en Haaksbarf Paard. Hier heeft ze altijd stevige tot harde ontlasting van. De laatste weken doet ze heel gek bij het poepen. Ze springt wat rond met een half kromme rug en loopt ook naar achteren voordat ze echt begint te poepen. Ik vraag mij nu af of de ontlasting misschien toch wat te hard is voor haar en zij daarom teveel moet persen en er pijn bij krijgt? Hoe krijg ik de ontlasting wat zachter? Het is een heel allergisch hondje.Zijn er oliën waar ze tegen kan? Kokosolie (biologische, extra vergine - bijv. Royal Green). Of olijfolie? Bladgroenten zoals andijvie, waterkers, spinazie? Kun je misschien wat extra lever van eend en paard toevoegen?
eelke schreef: ↑do 03 okt 2019, 08:18 Heeft ze geen rugpijn? Ze nemen toch een kromme houding aan voor het poepen. Of iets in haar darm wat pijn doet, poliep of ontstoken anaalklieren?Dit is wel een goeie ja!
Omdat ze altijd stevige ontlasting had van de carnibest, zonder problemen, zou ik zeker ook aan andere oorzaken denken.
gytha schreef: ↑do 10 okt 2019, 13:29 Goed idee! Er zit hetzelfde in, maar dan zonder die 4 E-nummers. Ik ga het bestellen van Puur.Ja psyllium husk is hetzelfde maar zonder stomme toevoegingen. Tip: is ook te koop bij de drogist. Eigen merk is altijd prima en goedkoop. Ik weet niet wat die van puur kost, maar denk dat het wel zal schelen.