Nu verwacht ik dus een Bullmastiff pup, een ras dat bekend staat om nogal eens (te) snel te groeien met bijhorende groeipijnen. Bij de fokker krijgt de pup Royal Canin en hij is daar erg tevreden van. Zelf ben ik geen voorstander van zo'n commerciële brok dus ik wil de pup graag zo snel mogelijk overzetten op KVV. Anderzijds ben ik ook erg bang om de pup onvoldoende de juiste voedingsstoffen te geven. Onze vorige hond is groot geworden op NRV met de beste intenties en had niets dan problemen met zijn gewrichten. Soms vraag ik me nog af of ik indertijd iets over het hoofd gezien heb waardoor zijn HD en knieproblemen getriggerd zijn

Vandaar dus nu mijn bericht want ik wil toch zeker zijn dat ik het juist aanpak:
Na heel wat leeswerk kwam ik uit bij Bandit als het neusje van de zalm onder de KVV's met bijhorend prijskaartje. Ik wil dit echter afwisselen met andere merken maar zie door de bomen het bos niet meer. Lotgering , Duck en Smuldier lijken me zowiezo al af te vallen maar wat dan wél... Hoe maak ik de juiste keuze? Wolfsmenu Puppy, Back2the wild, ... allemaal nieuw voor mij en geen idee of het kwalitatief betrouwbaar is.
1. Welke KVV's raden jullie aan voor een opgroeiende giant pup?
2. Welke extra's of supplementen kan ik eventueel bij geven? Just to make sure

3. Ik overweeg initieel nog 1 à 2 dagen brokken te geven omdat dit wel zo handig is voor op vakantie of als ik al eens vergeet KVV uit te leggen. Daarnaast ook omdat het altijd opboksen is tegen de mening van dierenartsen e.d. als je vers geeft

4. Ik wil de pup ook laten kennismaken met NRV/BARF zodat ik later eventueel toch kan overschakelen en hij het 'kent' om actief zijn maaltijd te verorberen, te kauwen, te sleuren aan pens, ... Alleen weet ik niet goed hoe ik bij de combinatie dan kan uitrekenen dat ik dan nog "juist" voer. Kan iemand me op weg helpen?
Ik hoop dat jullie mij met jullie ervaringen wat duidelijkheid kunnen brengen zodat ik opnieuw 200% achter mijn keuze kan staan