Woody_ schreef:Het merk dat ik geef is gowill.
Ik heb dus de eerste 4 dagen enkel pens gegeven, dus geen groenten erbij.
Overige 2 dagen kip en daar nog extra 10% zelfgemaakte groentenmix bij. (Wortel,courgette,komkommer)
Dit vind ik op voerwijzer over de kip;
68% kippenvlees en -bot
23% rundvlees
10% runderorganen
9% groentenproducten
Het calcium-gehalte staat er niet bij.
Eiwit=18.4%
Vet=10.7%
68+23+10+9 = 110 dus dat klopt niet. Er kan geen 110% in de rol zitten. Of je hebt het verkeerd overgenomen
Woody_ schreef:Net gekeken op de verpakking zelf en daar staat ook niets op terug te vinden.
Ik heb ook rol van het huismerk van de winkel gekocht en daar staat het wel op vermeld.
Kalkoen-vismix
Calcium: 2.37%
Fosfor: 1.16%
Dat is uitzonderlijk hoog.

Dit is van dezelfde fabrikant of niet? Hier gaat de hond zeker niet gemakkelijker op ontlasten.
Ik lees op voerwijzer.com dat er vitamix in gowill-mixen zit (niet in de puppenmix, en ik weet ook niet of het in al hun mixen zit). Dat is een vitaminen-mineralen supplement. Dus dan heb je naast de Calcium uit bot ook nog Calcium uit het supplement.
Je zou het moeilijke ontlasten op kunnen lossen door spiervlees en/of orgaanvlees toe te voegen. Groente gaf je al bij en samen met wat er aan groente in zit is dat meer dan genoeg. Orgaan is maar 10% (of minder misschien omdat de optelsom niet klopt) maar je weet niet welk orgaan er in zit dus het wordt moeilijk kiezen dan. Dan zou je ook nog spiervlees kunnen toevoegen. Maar het wordt er niet evenwichter op denk ik. Persoonlijk zou ik voor een kvv kiezen waar de hond het wel goed op doet.