Voor KB (kiezebrink) staan die mixen wel in een aparte kvv voor katten categorie op animalfoodexpress.nl. Maar het lijkt voor de mixen inderdaad op dezelfde als die voor honden qua samenstelling. Ik was eigenlijk wel verbaasd pens te zien in de compleet voor kat en dat zag ik dus te laat

(lijkt mij niet handig van hun om die compleet op die manier voor katten te introduceren) Ik zag later ook dat de KB Lam ook 40% pens bevat. Twee artikelen die wat mij betreft niet onder het kopje katten thuis zou horen.
Alaska, BARFmenu, Carnivoer en Haaksbarf hebben ze daar ook. Alaska en BARFmenu cattery geef ik ook af en toe. Alleen de Alaska hebben ze alleen maar in worstjes van 250 gram (onvoordelig?). Verder heb ik even gekeken naar de ingrediënten maar zie verder niet zoveel verschil met KB. KB heeft echter wel veel meer variatie in dieren (zoals paard, wilde duif, fazant, haas, kwartel e.d.). En ik begreep dat variëren in dit geval wel verstandig is.
Vergelijk Alaska met KB:
Kip Alaska: 100% Kip: bevleesde ruggen (65%), hart (20%), maag (10%), lever (5%).
Kip KB: 100% Kip (70% rug, 15% maag, 10% hart, 5% lever)
Kalkoen Alaska: 100% Kalkoen: bevleesde ruggen (35%), hart (25%), vlees (25%), nekken (10%), lever (5%).
Kalkoen KB: 100% Kalkoen (30% nek, 30% vlees, 25% hart, 10% rug, 5% lever)
Konijn Alaska: 100% Konijn: bevleesde ruggen (67%), hart (9%), long (9%), lever (5%), nier (5%), oren (5%).
Konijn KB: 100% Konijn (60% rug, 10% hart, 7% long, 5% lever, 10% oor, 4% nier, 4% vet)
Rund/Kip Alaska: 70% Rund: vlees (20%), bevleesde tongbotjes (20%), hart (20%), lever (5%), nier (5%), 30% bevleesde kippenruggen.
Rund/Kip KB: Niet
Lam/Vis Alaska: 35% Zalm: lijven (20%), koppen (15%), 35% lam: hart (12%), lever (12%), long (6%), bevleesde ribben (5%), 30% hele haring.
Lam/Vis KB: Niet
Ik moet er eens even goed induiken wat ze nu precies werkelijk nodig hebben in welke verhouding want dat kon ik voor de kat hier niet precies vinden. Maar als ik het lijstje hier (Alaska) en in mijn eerdere post (alles van KB) bekijk dacht ik zo'n beetje alles wel te zien (behalve de KB Lam, 40% pens en dus de Compleet regular, ook pens). Alleen de vraag of de percentage/verhoudingen goed liggen.