Goedemiddag allemaal,
Al jaren kom ik geregeld op dit forum om informatie op te doen, nu toch besloten om een account aan te maken.
Een tijdje terug hebben we helaas onze hond moeten laten inslapen. Hij stond naar volle tevredenheid op Carnibest, aangevuld met een paar dagen per week BARF.
We hebben nu een (gecompliceerde) herplaatser op het oog. Hij reageerde heftig op normale brokken in het asiel dus nu staat ie op hypoallergeen voer van Royal Canin. Vacht en huid zien er nog steeds niet echt goed uit. Combinatie van stress en voeding denk ik.
We willen hem zsm overzetten op vers. Een huis en nieuwe omgeving zullen sowieso al erg wennen voor hem zijn dus ik denk dat het verstandig is om even zijn oude voer te blijven geven, hoe denken jullie hierover?
Verder heb ik graag jullie advies over hoe we dit het beste kunnen gaan aanpakken. Gelijk beginnen met elimineren? Helaas is barf ivm verhuizing geen optie meer en zullen we dus KVV gaan geven. Ik heb hier al gelezen dat elimineren met KVV niet ideaal is maar BARF is helaas echt niet mogelijk.
Verder: echt goed bezig hier. Mooi om te zien dat ook dierenwinkels en dierenartsen hun assortiment steeds meer uitbreiden met vers voer.
Alvast bedankt voor jullie hulp!