Ik ben nieuw op het forum en heb een aantal vragen

Ik voer mijn honden al jaren KVV, voornamelijk Carnibest. Ik vul dit af en toe aan met Barf. Nu las ik ergens hier op dit forum dat als je zo voert, je het beste af en toe goed spiervlees bij kan voeren omdat dat nog wel eens ontbreekt in KVV maaltijden. Wat is goed spiervlees en hoe kom ik er aan?
Dan de vraag: als ik alleen Carnibest geef, heb ik dan te weinig variatie in diersoorten? (Aangezien zij met name gevogelte hebben en beperkt rund en lam)
Ik ben wel op zoek naar enige variatie, maar in de dierenspeciaalzaken hier zijn de merken KVV redelijk beperkt. En dan kom ik uit op mijn volgende vraag:
ik probeer bij het KVV dat ik geef te achterhalen waar het vlees vandaan komt en wat voor leven die dieren gehad hebben. Dit valt niet altijd mee. Eerder gaf ik wel eens Lotgering, maar toen zij mij na herhaaldelijk vragen niet konden vertellen wat de herkomst van hun vlees was, ben ik (onder andere daarom) daarmee gestopt. Als ik te weinig KVV heb ontdooit, geef ik wel eens Renske bij. Van hun kreeg ik een uitgebreid verslag van waar hun vlees vandaan komt (per diersoort). Hier ben ik heel positief over. Maar bijvoorbeeld Naturis: ik krijg geen antwoord op mijn mails. Dus ik weet niet waar dat vandaan komt. En ik vind het een groot nadeel dat het zo fijn gemalen is.
Ik lees hier nu een aantal biologische merken (ik ken alleen Bandit), ik neem aan dat ik in dat geval erop kan vertrouwen dat het welzijn van de dieren die in die KVV verwerkt zijn min of meer gewaarborgd is?
Als jullie informatie hebben over KVV merken, of weet waar ik dat kan opzoeken hoor ik het graag!
Dank je wel