koowl schreef:Thanks voor je snelle reactie!
Dus in principe, allupurinol/barfmenu Tinlo in varianten: Natuurlijk!, vis, eend, lam en groenten is oké en liever geen kip? Begrijp ik hem zo goed? Waarom geen kip? Of bedoelde je wat anders haha snap de laatste zin niet helemaal, sorry.
Oh, sorry dat ik niet duidelijk was. Nog een keer proberen. Kip zit ook in de 'smaken' Natuurlijk! en Lam, dus dat lijkt me voldoende kip. Ik weet dat Tinlo "BarfMenu - Compleet" (Natuurlijk!, Kip, Lam, Eend en Vis) aanbiedt, maar ik vind daar het aandeel kip veel te groot en zou dat niet geven. Ik zou eerder bijvoorbeeld Konijn ipv Kip geven. Maar de Konijn is geloof ik wel een van de duurste, dus misschien geen optie?
Let op dat je vis niet meer dan 10% van de week hoeveelheid geeft.
koowl schreef:Zalmolie heb ik inderdaad besteld. En een rauw eitje kan ik inderdaad ook wel af en toe geven
.
Goed dat je de zalmolie al hebt.
Bij voorkeur een biologisch eitje. Wij halen ze langs de weg weg. Niet biologisch, want vast geen biologisch bijvoer, maar verder hebben ze een top leven als ik het zo vanaf de weg bezie - lekker scharrelen tussen de hoge struiken op een zeer ruim terrein.
koowl schreef:Waar kan je dat Solidago betrouwbaar bestellen/kopen?
Solidago van A. Vogel bestel ik bij De Onlinedrogist. Ze hebben tabletten en tinctuur (complex).
koowl schreef:En hoe doe jij het qua vaccinaties/ontworming en ontvlooiing. Titeren? Ik las dat het vaak voorkomt dat juist na vaccinaties e.d de parasiet weer actief werd maar weet niet in hoeverre dat waar is verder?
Vacccinaties doe ik niet. Wil wel een keer laten titeren, maar vooral om te weten of hij nog bescherming heeft van de entingen die hij in Spanje heeft gekregen. Maar als de bescherming niet voldoende zou zijn, zou ik er goed over moeten nadenken wat ik zou doen. Lepto ent ik sowieso niet, ik probeer me de symptomen in te prenten zodat ik die eventueel kan herkennen. Hij springt niet uit zichzelf de sloot in en als ik zeg dat hij niet uit de sloot mag drinken, doet hij dat ook niet. Alleen vangt hij muizen en bijt ze dood en dat kunnen ook dragers zijn...

Ik wil hem echter niet ook nog dat jachtpleziertje ontzeggen.
Mochten we een keer naar het buitenland moeten met hem en de rabies is verlopen, zal hij daar tegen geent moeten worden, maar ik zou dan denk ik wel gaan ontstoren.
viewtopic.php?f=10&t=127138
Ontwormen als dat na ontlastingonderzoek nodig blijkt.
Ontvlooien in principe niet, ben er ook nog nooit een tegengekomen, maar als wij naar een vakantiehuisje gaan, krijgt hij iets omdat we niet verantwoordelijk wil zijn voor een eventuele vlooienbesmetting daar. Ik heb een paar keer met zeer grote tussenpozen Bravecto en een keer Comfortis gegeven. De volgende keer weet ik nog niet, moet ik goed over nadenken. Dat gif (botlek) in/op zo'n lijf, het is en blijft een raar idee.