creatinine 380
ureum 35.3
gewicht 20.6 (te mager)
Op advies van de da begonnen met Hills K/D. (Hiervoor at ze Orijen Senior.) Na 10 dagen kreeg ze ongelooflijke jeuk onder haar oksels en aan haar buik, later ook aan haar poten, onder haar bek en in haar oren. 4 dagen later ben ik begonnen met KVV Buddy's nierdieet. Ik had hier nog nooit van gehoord en ook niets over gelezen op barfplaats en het hondenforum. Hier om de hoek zit een dierenwinkel met een enorm aanbod KVV. Zij vertelden mij over Buddy's Nierdieet toen ik eigenlijk Bandit Nierdieet wou halen. Buddy's Nierdieet schijnt pas sinds dit jaar verkocht te worden. In Buddy's Nierdieet zitten nog minder eiwitten dan in Bandit en het is vele malen goedkoper (€ 2,20 voor 500 gram en € 3,90 voor een kilo terwijl Bandit € 4,50 voor 500 gram is). Na 2 weken Buddy's Nierdieet begon de jeuk te verminderen en na een maand was de jeuk vrijwel weg. Sascha haar huid is zich volledig aan het herstellen. Ik geef ook extra zalmolie door het Buddy's Nierdieet. Sascha krijgt ook Fortekor sinds 11 augustus.
Gister is er opnieuw bloed geprikt en de dierenarts was verbluft:
creatinine 212
ureum 18.9
gewicht 23 kg (perfect)
Toen ik na het prikken vertelde dat ik gestopt was met Hills K/D en overgestapt was op Buddys Nierdieet was de da niet zo enthousiast, maar toen ze de uitslagen had zei ze verbluft te zijn en dat ik vooral moest doorgaan met wat ik deed

Ik wil deze ervaring delen omdat ik ook op barfplaats niets heb kunnen vinden over Buddy's Nierdieet.
Toegevoegd op 20-11-16:
Buddy's Nierdieet:
INGREDIËNTEN:
Kippenvlees, rundvlees, hart, lever, zalm, lamsvlees, 24% groente/fruit: andijvie, wortelen en appels
ANALYSE:
Eiwit 6.7% Vet 6.8% Celstof 1.5% Ruwe as 1.3% Fosfor 0,15% Calcium 0,35%