Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3014836
[quote="MarkK"]
Is ook een goed idee van je M@rina :) ik ga het in de 'groep' gooien en zien wat we doen :P ben alleen bang dat ik dan zo met een paar kilo vlees blijf zitten als je me begrijpt. Hondlief zal er waarschijnlijk wel een simpele oplossing voor hebben, baasje is alleen terughoudend ;D
[/quote]

Als dat zo is, kun je die in de rubriek Vraag en Aanbod te koop aanbieden aan andere bp-leden. Dat komt meestal wel goed!
#3014842
[quote="Cathy"]
Je kan bij http://www.naturalpaws.nl/ een test pakket bestellen , dan kun je uit proberen wat je hond lekker vind  :)
[/quote]

Ik bestel ook bij hen, alles verloopt altijd prima (Tammenga, spykie, Darf all animal en kiezenbrink en ze heeft mooi spiervlees) ik vind alleen de bezorgkosten aan de hoge kant, zeker als je alleen een testpakket besteld.
#3014847
[quote="M@rina"]
Ik bestel ook bij hen, alles verloopt altijd prima (Tammenga, spykie, Darf all animal en kiezenbrink en ze heeft mooi spiervlees) ik vind alleen de bezorgkosten aan de hoge kant, zeker als je alleen een testpakket besteld.
[/quote]

Had ik niet gezien , maar is idd erg duur .
#3014853
Ik wissel af: Alaska, Lotgering, Degomeat, Duck, FF etc, ik heb het allemaal al gehad... Daarbij krijgt hij 1 maaltijd/dag BARF.
Mijn pup zit super goed in zijn velletje en blinkt als een spiegel dus ik maak me weinig zorgen over zijn voer, zelfs al zit daar al eens Lotgering tussen (wat hij trouwens zo wat het liefste van alles eet  :o).
#3014953
Ik bestel de laatste tijd bij Gelukkigdier. Erg tevreden over.
Bezorgkosten zijn , geloof ik 6.00 euries bij een bestelling tussen de 50 en 100 euries, daarboven gratis. Ik zit er altijd boven dus weet het niet zeker. Verder weet ik dat ze goedkoper zijn met bepaalde merken dan andere leveranciers. Ze komen netjes op vaste dagen maar andere wensen zijn altijd te bespreken. Altijd knetterhard bevroren en netjes verpakt.
#3014987
Meeste mensen vinden een vette hap (junkfood) ook lekkerder dan de doorsnee aardappel, groente en vlees maaltijd :P wellicht is dit vergelijkbaar met Lotgering tussendoor voeren? :P Die laatste is dan ook wel een goede link om eens nader te bekijken als er grotere hoeveelheid gekocht worden :) BARF lijkt me wel goedkoper als ik sommige prijs / kg zie  :o
#3015483
Tammenga en Degomeat. Al wil ik wel wel weer Tamro bestellen maar de laatste keer via een verkooppunt heb ik het terug gestuurd want hier kreeg ik het bij geen meer in.  :-\ Daarvoor altijd via TamRo zelf besteld en toen ging het prima. ;) Maar heb nu andere verkooppunt gevonden dus hoop dat het goed gaat.
#3015499
Wij voeren al 9 jaar Carnibest en nog nooit klachten gehad. Een merk dat qua kwaliteit constant blijft en de jongens vinden het altijd lekker. Ik heb hier 2 goldens rondlopen een van 6 jaar en een van 1 jaar, allebei vanaf 8 weken carnibest gegeven en kerngezond!

Ik lees hier veel over afwisselen, dat vind je fijn of niet... Wij wisselen het af met een keer in de week een visvariant, maar niet iedere dag iets anders. In de natuur kunnen ze ook niet de ene dag dit kiezen en de andere dag dat. Ook vind ik als je wel besluit te wisselen, geef ze dan wel de betere merken met goede kwaliteit. In mijn ogen wil je dat je hond iedere dag de beste samenstelling binnen krijgt. Wissel je ook af met de mindere merken, heb je wel het risico dat je die bewuste dag dus voer geeft van mindere kwaliteit....

Op je gevoel afgaan en goed naar je honden kijken....

Succes!
#3015518
Maar de meningen over welk merk beter is ,is ook verdeelt.
Ik vind Degomeat een goed merk. Maar sommige zweren bij bijv Bandit ... tja heel duur dus lijkt het geweldig maar er zit wel rijst in. Goed gemotiveerd waarom ... maar er zit wel rijst in  :biggrin2: dus voor mij valt dat dan al af.
Niet dat ik zeg dat ik gelijk heb maar wat de 1 een top merk vind , vind de ander dus een topmerk met een groot nadeel  :biggrin2:

Bibi zweren sommige ook bij, maar daar kan ik nergens van vinden wat de verhoudingen enz zijn. En daar zit ook rijst in en dierlijke bijproducten .... maar wat dat dan zijn staat er weer niet bij.

Dus wil maar zeggen ... een goed merk bestaat eigenlijk niet. Meer wat iemand zelf een goed merk vind.
Laatst gewijzigd door Shera op di 04 nov 2014, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3015526
[quote="MDO"]
Wij voeren al 9 jaar Carnibest en nog nooit klachten gehad. Een merk dat qua kwaliteit constant blijft en de jongens vinden het altijd lekker. Ik heb hier 2 goldens rondlopen een van 6 jaar en een van 1 jaar, allebei vanaf 8 weken carnibest gegeven en kerngezond!

Ik lees hier veel over afwisselen, dat vind je fijn of niet... Wij wisselen het af met een keer in de week een visvariant, maar niet iedere dag iets anders. In de natuur kunnen ze ook niet de ene dag dit kiezen en de andere dag dat. Ook vind ik als je wel besluit te wisselen, geef ze dan wel de betere merken met goede kwaliteit. In mijn ogen wil je dat je hond iedere dag de beste samenstelling binnen krijgt. Wissel je ook af met de mindere merken, heb je wel het risico dat je die bewuste dag dus voer geeft van mindere kwaliteit....

Op je gevoel afgaan en goed naar je honden kijken....

Succes!
[/quote]Nee maar een natuurkonijn bevat wel wat meer voedingsstoffen als een industriekonijn, zo ook een plofkip vs een free range kip enz enz en omdat te compenseren wissel je af.
Met CB niet nodig vanwege de premix, maar ik eet zelf ook niet elke dag hetzelfde dus mijn dieren hoeven dat ook niet.

Ik vind CB geen goede kvv, ten eerste omdat mijn hond er niet tegen kan, teveel schapenvet en rijst in de meeste soorten. Daarbij geven ze de receptuur en verhoudingen niet vrij, premix en rijst (in de meeste soorten) maken dat ik er niet echt een fan van ben. de katten krijgen het wel eens als ik er een keer goedkoop aan kan komen, maar voor mij zijn er dus betere merken....die ook nog goedkoper zijn in sommige gevallen.
#3016918
[quote="Martine-Tom"]
Nee maar een natuurkonijn bevat wel wat meer voedingsstoffen als een industriekonijn, zo ook een plofkip vs een free range kip enz enz en omdat te compenseren wissel je af.
Met CB niet nodig vanwege de premix, maar ik eet zelf ook niet elke dag hetzelfde dus mijn dieren hoeven dat ook niet.

Ik vind CB geen goede kvv, ten eerste omdat mijn hond er niet tegen kan, teveel schapenvet en rijst in de meeste soorten. Daarbij geven ze de receptuur en verhoudingen niet vrij, premix en rijst (in de meeste soorten) maken dat ik er niet echt een fan van ben. de katten krijgen het wel eens als ik er een keer goedkoop aan kan komen, maar voor mij zijn er dus betere merken....die ook nog goedkoper zijn in sommige gevallen.
[/quote]

Wat zijn in jou ogen betere merken dan CB?
Door Martine-Tom
#3016920
[quote="MDO"]
Wat zijn in jou ogen betere merken dan CB?
[/quote]Oh diversen, in het algemeen degenen zonder premix en rijst, waar niet zoveel vet in toegevoegd zit, eigenlijk de merken die gemalen dood dier bevatten en verder niks.
Lotgering zou ik nooit voeren, ondanks dat ie er in theorie aan voldoet.
Darf vind ik een goede, als je zin hebt om aan te vullen vind ik kiezebrink ook goed, eigenmerk Dego, Tinlo, Haaksbarf, All Animal en nog wel een aantal die ik prima merken vind, in diverse prijsklasses.
Duur is niet per definitie beter. Mijn hond gaat acuut aan de race van CB en de katten blieven het niet, dus dat maakt het al heel makkelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door