Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2641410
@MargaS, Als jij tevreden bent over Lotgering dan moet je het ook gewoon blijven geven, toch ben ik benieuwd hoe jouw honden het op een ander kvvmerk zouden doen. Ik heb ook geen behoefte aan een discussie over Lotgering, maar als mensen om advies vragen over dunne ontlasting en Lotgering dan probeer ik daar een zinnig advies over te geven.

Verder in het algemeen: Wat Lazy Garfield niet begrijpt, is dat het niet zo zeer gaat om het voeren van een bepaald merk als wel om haar gedrag en het aannemen van adviezen van mensen die er misschien net even wat meer van weten dan zij zelf. Ik wil mezelf niet op de borst slaan, maar heb met behoorlijk wat kvv's zelf ervaring, ik heb aardig wat merken aan mijn honden gevoerd en me ook verdiept in wat er in die kvv's zit. Verder neem ik adviezen van andere ook graag ter harte, ik kan er alleen maar van leren, heb regelmatig via PB contact gehad met leden die er nog veel meer over weten dan ik.

Dat ik doorgaans bereid ben mensen te helpen blijkt wel uit een aantal reacties hier, sterker nog: ik vind het leuk mensen te helpen, te adviseren en uitleg te geven, ze verder te helpen in het belang van hun honden, niet voor mezelf. Maar ik laat me niet wegzetten.
#2641414
[quote="M@rina"]
@MargaS, Als jij tevreden bent over Lotgering dan moet je het ook gewoon blijven geven, toch ben ik benieuwd hoe jouw honden het op een ander kvvmerk zouden doen. Ik heb ook geen behoefte aan een discussie over Lotgering, maar als mensen om advies vragen over dunne ontlasting en Lotgering dan probeer ik daar een zinnig advies over te geven.

Verder in het algemeen: Wat Lazy Garfield niet begrijpt, is dat het niet zo zeer gaat om het voeren van een bepaald merk als wel om haar gedrag en het aannemen van adviezen van mensen die er misschien net even wat meer van weten dan zij zelf. Ik wil mezelf niet op de borst slaan, maar heb met behoorlijk wat kvv's zelf ervaring, ik heb aardig wat merken aan mijn honden gevoerd en me ook verdiept in wat er in die kvv's zit. Verder neem ik adviezen van andere ook graag ter harte, ik kan er alleen maar van leren, heb regelmatig via PB contact gehad met leden die er nog veel meer over weten dan ik.

Dat ik doorgaans bereid ben mensen te helpen blijkt wel uit een aantal reacties hier, sterker nog: ik vind het leuk mensen te helpen, te adviseren en uitleg te geven, ze verder te helpen in het belang van hun honden, niet voor mezelf. Maar ik laat me niet wegzetten.[/quote]
Hier ben ik het helemaal mee eens, Marina!
Een vraag dus, aangezien ook in Italie de KVV's in behoorlijke opgang komen, en ik af en toe de percentages met elkaar vergelijk om te zien welke redelijk van kwaliteit zijn (ik heb hier geen enkel verstand van).

Wat betekent dit?: ''ene is in % berekend''
''andere in analyse per 100 gggram natte stof''

Waar moet ik op letten?
#2641426
@M@rina.
Ik heb een maand of 3 a 4 duurdere merken gevoerd, want ook ik had zoiets van zo goedkoop? dat kan haast niet goed zijn.
Met name de ontlasting op Lotgering is bij mijn honden heel goed in tegenstelling tot de duurdere merken. Dus weer terug gegaan met de nodige aanvullingen erbij.
(Zag net bij het voeren van totaal rund, lam, kip dat op de wikkel staat dat het vetpercentage 19.5% is).

@Annemarie, snap het ook niet :-[
#2641428
[quote="M@rina"]
@MargaS, Als jij tevreden bent over Lotgering dan moet je het ook gewoon blijven geven, toch ben ik benieuwd hoe jouw honden het op een ander kvvmerk zouden doen. Ik heb ook geen behoefte aan een discussie over Lotgering, maar als mensen om advies vragen over dunne ontlasting en Lotgering dan probeer ik daar een zinnig advies over te geven.

Verder in het algemeen: Wat Lazy Garfield niet begrijpt, is dat het niet zo zeer gaat om het voeren van een bepaald merk als wel om haar gedrag en het aannemen van adviezen van mensen die er misschien net even wat meer van weten dan zij zelf. Ik wil mezelf niet op de borst slaan, maar heb met behoorlijk wat kvv's zelf ervaring, ik heb aardig wat merken aan mijn honden gevoerd en me ook verdiept in wat er in die kvv's zit. Verder neem ik adviezen van andere ook graag ter harte, ik kan er alleen maar van leren, heb regelmatig via PB contact gehad met leden die er nog veel meer over weten dan ik.

Dat ik doorgaans bereid ben mensen te helpen blijkt wel uit een aantal reacties hier, sterker nog: ik vind het leuk mensen te helpen, te adviseren en uitleg te geven, ze verder te helpen in het belang van hun honden, niet voor mezelf. Maar ik laat me niet wegzetten.
[/quote]

Marina zand erover, als ik wat bot ben overgekomen, excuses daarvoor.
Heb best wat adviezen overgenomen zoals het afwisselen met Darf eko.
Verder heb ik via pb's adviezen gekregen, die ik ter harte heb genomen.
Enne............ik ben een hij!! :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 01 apr 2013, 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#2641476
[quote="Lazy Garfield"]
Marina zand erover, als ik wat bot ben overgekomen, excuses daarvoor.
Heb best wat adviezen overgenomen zoals het afwisselen met Darf eko.
Verder heb ik via pb's adviezen gekregen, die ik ter harte heb genomen.
Enne............ik ben een hij!! :biggrin2:
[/quote]

O0
#2641509
@ Lazy Garfield, je excuses zijn aanvaard! Zal onthouden dat je een hij bent i.p.v. een zij.

@ Annemarie Rijnveldt, het stukje tekst wat je aanhaalt is niet van mij afkomstig maar ik ga jet proberen te verklaren.
Op de website van carnivoer staat dat het om bijv.22 gram vet per 100 gram natte stof gaat, bovendien is de verhouding van carnivoer 50% spiervlees, 20% bot en 30# orgaan.
Lotgering bevat 70% spiervlees, 15% bot en 15% orgaan,  een % vet van 21,2 tot 28,5 % vet. Volgens mij bedoelde flin dat.

Zelf wissel ik zo'n 6 merken af (Tinlo, All Animal,  Darf eko (ook darf konijn, darf kalkoen),  versvoer, carnibest, Tammenga en soms ook wel smulider, en zo'n 8 á 9 verschillende diersoorten.
#2641590
[quote="M@rina"]
@ Lazy Garfield, je excuses zijn aanvaard! Zal onthouden dat je een hij bent i.p.v. een zij.

@ Annemarie Rijnveldt, het stukje tekst wat je aanhaalt is niet van mij afkomstig maar ik ga jet proberen te verklaren.
Op de website van carnivoer staat dat het om bijv.22 gram vet per 100 gram natte stof gaat, bovendien is de verhouding van carnivoer 50% spiervlees, 20% bot en 30# orgaan.
Lotgering bevat 70% spiervlees, 15% bot en 15% orgaan,  een % vet van 21,2 tot 28,5 % vet. Volgens mij bedoelde flin dat.

Zelf wissel ik zo'n 6 merken af (Tinlo, All Animal,  Darf eko (ook darf konijn, darf kalkoen),  versvoer, carnibest, Tammenga en soms ook wel smulider, en zo'n 8 á 9 verschillende diersoorten.
[/quote]
Dank je Marina, ja het stukje tekst is van Flin, toch in ieder geval bedankt voor de info.
Ik weet dat er veel wordt afgewisseld, dat is denk ik inderdaad het beste.
#2641599
[quote="M@rina"]
@ Annemarie Rijnveldt, het stukje tekst wat je aanhaalt is niet van mij afkomstig maar ik ga jet proberen te verklaren.
Op de website van carnivoer staat dat het om bijv.22 gram vet per 100 gram natte stof gaat, bovendien is de verhouding van carnivoer 50% spiervlees, 20% bot en 30# orgaan.
Lotgering bevat 70% spiervlees, 15% bot en 15% orgaan,  een % vet van 21,2 tot 28,5 % vet. Volgens mij bedoelde flin dat.
[/quote]

ik was wat snel door de bocht idd,
gelukkig legt @Marina t goed uit!  :D

~~

wat mij nog wel opvalt, als ik wat onder elkaar mag zetten:

L:
spiervlees 70 %, bot 15%, orgaan 15 %
eiwit: 16 % vet 25 %

C: spiervlees 50 %, bot 20 %, orgaan 30 %
eiwit 15 %, vet 12%

dit zijn verschillende soorten/smaken voer,
maar wat ik wel terugzie is dat bij L, zowiso t vet % hoger ligt dan de eiwit %,
dit is bij C juist andersom, verdere voeren heb ik voor t gemak niet naar gekeken  ;)
#2641603
L is vet 19,5% zag ik vandaag op de verpakking, zal morgen kijken naar het eiwit.
En ook bij C ligt het vetpercentage bij de kipmix hoger dan het eiwitpercentage.

Maar wat wil dat dan zeggen?
Laatst gewijzigd door MargaS op ma 01 apr 2013, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#2641656
[quote="MargaS"]
L is vet 19,5% zag ik vandaag op de verpakking, zal morgen kijken naar het eiwit.
En ook bij C ligt het vetpercentage bij de kipmix hoger dan het eiwitpercentage.

Maar wat wil dat dan zeggen?
[/quote]

marga, eiwit volgens mij 15%.
#2641661
Ja, de eiwitten liggen bij C. inderdaad iets hoger dan de vetten. Bij L. liggen de eiwitten duidelijk lager dan de vetten. (Vetgehalte komt bij beide min of meer overeen)
Bij C. worden ook KH's vermeld, bij L. niet. Misschien dat daarom de eiwitten bij C. hoger liggen?
Beide gebruiken long in hun orgaanaandeel en bij C. is er 5% meer orgaan dan bij L.

Dusjjjj....nou ja  ;D ik kom er niet uit, geleuf ik. L. heeft ongeveer net zoveel  spiervlees als C. Maar minder botpercentage.
Kortom ik denk dat L. wat vetter is. Toch?
#2641665
Annemarie Rijnveld schreef: Ja, de eiwitten liggen bij C. inderdaad iets hoger dan de vetten. Bij L. liggen de eiwitten duidelijk lager dan de vetten. (Vetgehalte komt bij beide min of meer overeen)
Bij C. worden ook KH's vermeld, bij L. niet. Misschien dat daarom de eiwitten bij C. hoger liggen?
Beide gebruiken long in hun orgaanaandeel en bij C. is er 5% meer orgaan dan bij L.

Dusjjjj....nou ja  ;D ik kom er niet uit, geleuf ik. L. heeft ongeveer net zoveel  spiervlees als C. Maar minder botpercentage.
Kortom ik denk dat L. wat vetter is. Toch?
Dusjjjj....nou ja  ;D ik kom er niet uit, geleuf ik. L. heeft ongeveer net zoveel  spiervlees als C. Maar minder botpercentage.
Ik ook niet annemarie.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op di 02 apr 2013, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#2641672
Ik denk dat als je veel afwisselt, in merk en smaak, zoals Marina al zegt, je altijd goed zit en geen tekorten opbouwt.

Ik geef mijn hond de ene keer eend met vel, en de andere keer haal ik het er af, of laat een gedeelte zitten. Zo ook met kip en andere vleesjes.
Zij is niks te dik, groeit langzaam, en wat vet er bij af en toe is gezond.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door