Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2641233
[quote="M@rina"]
Dat je hond het er goed op doet wil niet zeggen dat je kwaliteit voert,  wel of geen % noemen is geen garantie voor kwaliteit dat wil jij allemaal niet horen!
Maar hé wat fijn dat jij er nu eindelijk ook klaar mee bent... lekker rustig.
[/quote]

Moet je nu zo nodig weer reageren?
Ik was toch helemaal klaar met je had ik gezegd?
En ik zou me zomaar kunnen voorstellen vele Lotgeringgebruikers op dit Forum ook!!
Overigens voer ik ook andere merken maar dat terzijde.  :P
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 01 apr 2013, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
#2641260
Ik heb in het verleden een paar keer mee besteld bij Slagerij West, die ervaringen illustreren voor mij goed wat 'vlees' is. Ik bestelde bijv. "mager rundvlees" en ontving een pak vliezen. Inderdaad geen vet aan te zien, maar 'vlees' zou ik het zelf niet noemen. Kostte overigens 3 of 3,5 euro per kilo, dus suggereerde iets te zijn wat het niet was, maar dat ter zijde. Dezelfde leverancier verkocht ook lams- en geitenspiervlees. Niet zelden waren die onduidelijke glibberstukken, zeker geen delen die je voor menselijke consumptie verkopen kunt en de indruk wekken van 'spiervlees', met daarnaast bonken vet van de omvang van regelmatig de helft van het 'vlees'. Er zijn meer leveranciers die dergelijke producten verkopen als spiervlees, bijv. onder de noemer 'snijlingen' en 'snippers', maar dus zelfs ook als 'mager rundvlees'... Wie net als ik de proef op de som neemt en dit door de vleesmolen haalt ziet dat je daarna 'gehakt' hebt... En de hond eet het gewoon met smaak hoor, die wijst niet kritisch "Heej, da's allemaal vlies/vet!"
Gelukkig laten diverse producenten analyses maken van hun producten, dat geeft dan tenminste info over bijv. het vetpercentage van de kvv, maar buiten dat aspect zijn er dus veel meer verschillen in kwaliteit van de ingredienten en samenstelling. Het genoemde 'vlees' is er eentje, maar 'orgaan' is een andere. Een percentage 'orgaanvlees' is niet zo veel zeggend, van belang is welke organen en hoeveel daarvan. Betreft het voornamelijk pens en long (niet ondenkbaar, want goedkoop vulmateriaal!!) of hebben we het werkelijk over een mooie verhouding van hart, lever, nier en pens? (zelden!)
Linksom of rechtsom blijft het werkelijk onmogelijk dat een kwalitatief goede kvv bij de consument terecht komt tegen liefdadigheidstarief: de ingredienten hebben een prijs (veehouder en slachter moeten betaald worden), idem voor de productie (salarissen en machines) en verpakkingsmateriaal, de vrieskosten en transportkosten, de diverse medewerkers en wederverkopers... (kosten als analyse en andere zaken waar wij niet 1,2,3 aan denken nog buiten beschouwing gelaten).

P.s. Mijn honden deden het erg goed op Royal Canin brokjes, meende ik oprecht. Ze zagen er daarnaast prachtig uit, 'k kreeg er heel vaak complimenten over. Nu ik vers voer merk ik desondanks duidelijk verschil. En met de kennis van nú over wat er kennelijk mogelijk is zeg ik terugkijkend dat ze het niet zo goed deden op brok als ik toen dacht... Het 'er goed op doen' is dus nogal betrekkelijk.
#2641277
[quote="Lazy Garfield"]
Moet je nu zo nodig weer reageren?
Ik was toch helemaal klaar met je had ik gezegd?
En ik zou me zomaar kunnen voorstellen vele Lotgeringgebruikers op dit Forum ook!!
Overigens voer ik ook andere merken maar dat terzijde.  :P
[/quote]
Dat jij klaar met mij bent betekent nog niet dat ik mijn mond hoef te houden....Ben geen klein kind wat je in de hoek zet.
Als al die Lotgering voerders last van me hebben hoor ik dat graag van henzelf, tot nu toe nog niemand horen klagen. Waar ik bij jou last van heb is dat eigenwijze gedrag, niet dat je lotgering voert en dat hebben al die andere lotgeringvoerdrs  zijn niet zo eigenwijs, dus hebben ze ook geen last van me.
Lotgering voeren is je eigen keuze maar zeg niet dat je goede kwaliteit voert, dat kan niet voor die prijs, zie bovenstaand bericht van Parelridder.
#2641284
[quote="M@rina"]
Dat jij klaar met mij bent betekent nog niet dat ik mijn mond hoef te houden....Ben geen klein kind wat je in de hoek zet.
Als al die Lotgering voerders last van me hebben hoor ik dat graag van henzelf, tot nu toe nog niemand horen klagen. Waar ik bij jou last van heb is dat eigenwijze gedrag, niet dat je lotgering voert en dat hebben al die andere lotgeringvoerdrs  zijn niet zo eigenwijs, dus hebben ze ook geen last van me.
Lotgering voeren is je eigen keuze maar zeg niet dat je goede kwaliteit voert, dat kan niet voor die prijs, zie bovenstaand bericht van Parelridder.
[/quote]

Dus jij weet wat exact wat er precies in de zogenaamd goede KVV's zit?
Knap hoor.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op ma 01 apr 2013, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
#2641292
[quote="Lazy Garfield"]
Dus jij weet wat exact wat er precies in de zogenaamd goede KVV's zit?
Knap hoor.
[/quote]

Pff t'is me helaas niet gelukt om op mijn handjes te blijven zitten.
M@rina weet wel degelijk wat in een goede kvv zit. Zij draait namelijk al wat jaartjes mee.
Lotgering valt inderdaad onder het kopje van mindere kvv soorten. Ik heb het in het begin ook aan mijn dieren gevoerd en ja het is baggervet. Nu staan mijn dieren op barf.
Op www.voerwijzer.com zijn er verschillende analyses gemaakt van kvv soorten. Uit deze analyses blijkt ook heel duidelijk dat Lotgering een hoog vet% heeft. Het is net alsof je jouw opgroeiende kind iedere dag naar de Macdonalds brengt. Af en toe kan dit zeker niet kwaad maar om dit structureel te doen is niet wenselijk.

Uiteraard is lotgering alsnog beter dan brokvoer maar om dit nu kwalitatief een goed kvv te noemen...nou niet echt.
http://www.voerwijzer.com/lotgering
#2641295
Ik voer ook Lotgering. Ben prima tevreden. Denk dat veel Lotgeringvoerders geen zin hebben in discussies als deze.
Hét bewijs voor mij kwam toen ik m'n 15 jarige oude en de weg kwijt geraakte, Jack Russel overzette van brok naar KVV. Heb met verbijstering staan kijken hoe hij opknapte. Dankzij Lotgering heeft hij nog 2 jaar extra gekregen en is 17 geworden. Natuurlijk is dit niet wetenschappelijk bewezen, maar voordat ik met Lotgering begon had ik hem al bijna in latn slapen.
Wat hier gebeurt is aannames doen. Het is goedkoop dus kan kwalitatief niet goed zijn. Geen idee. Heb de fabriek nog nooit van binnen gezien, weet niet wat voor vlees, organen enz gebruikt worden.
Wat ik wél weet is dat mijn 7 honden het er veel beter op doen dan op brok. Wat ik bij anderen zie is dat ook die honden het er super opdoen. Ook bij een collegafokker met ruim 20 honden.
Gelukkig krijgen de door mij gefokte pups allemaal kvv en doen het super. Wat zou dan voor mij, ook als shower met goede resultaten, een reden moeten zijn om van dit voer af te stappen? Vorige maand werden mijn baby's beiden eerste geplaatst op de Martinidogshow, opgegroeid op Lotgering.
Ik blijf gewoon op Lotgering, helemaal omdat ik met duurdere KVV's geen verschil zie bij mijn honden.
Barfen zal ik nooit gaan doen. Vind het bottengebeuren veel te eng. Ik en mijn honden zijn heel blij en tevreden met Lotgering.
#2641298
[quote="MargaS"]
Ik voer ook Lotgering. Ben prima tevreden. Denk dat veel Lotgeringvoerders geen zin hebben in discussies als deze.
Hét bewijs voor mij kwam toen ik m'n 15 jarige oude en de weg kwijt geraakte, Jack Russel overzette van brok naar KVV. Heb met verbijstering staan kijken hoe hij opknapte. Dankzij Lotgering heeft hij nog 2 jaar extra gekregen en is 17 geworden. Natuurlijk is dit niet wetenschappelijk bewezen, maar voordat ik met Lotgering begon had ik hem al bijna in latn slapen.
Wat hier gebeurt is aannames doen. Het is goedkoop dus kan kwalitatief niet goed zijn. Geen idee. Heb de fabriek nog nooit van binnen gezien, weet niet wat voor vlees, organen enz gebruikt worden.
Wat ik wél weet is dat mijn 7 honden het er veel beter op doen dan op brok. Wat ik bij anderen zie is dat ook die honden het er super opdoen. Ook bij een collegafokker met ruim 20 honden.
Gelukkig krijgen de door mij gefokte pups allemaal kvv en doen het super. Wat zou dan voor mij, ook als shower met goede resultaten, een reden moeten zijn om van dit voer af te stappen? Vorige maand werden mijn baby's beiden eerste geplaatst op de Martinidogshow, opgegroeid op Lotgering.
Ik blijf gewoon op Lotgering, helemaal omdat ik met duurdere KVV's geen verschil zie bij mijn honden.
Barfen zal ik nooit gaan doen. Vind het bottengebeuren veel te eng. Ik en mijn honden zijn heel blij en tevreden met Lotgering.
[/quote]

Dit is alles wat ik bedoel!!
Ben nog maar kort lid, snap ook niet waarom er zo op mijn topics gereageerd wordt.
Ik schijn eigenwijs te zijn, maar als je goed leest schrijf ik ook dat ik andere merken voer.
#2641302
[quote="Lazy Garfield"]
Dit is alles wat ik bedoel!!
Ben nog maar kort lid, snap ook niet waarom er zo op mijn topics gereageerd wordt.
Ik schijn eigenwijs te zijn, maar als je goed leest schrijf ik ook dat ik andere merken voer.
[/quote]

Actie=reactie. De manier waarop jij reageert op goed bedoelde adviezen van andere mensen maakt dat ik tenen krommend heb zitten lezen en vandaar mijn reactie.

Ook ik zag een verschil bij mijn honden toen ik van brok over was gestapt naar lotgering. Nog een groter verschil zag ik toen mijn honden overstapte van lotgering naar barf.
Dit houd niet in dat Lotgering een goede kvv is. Er gaat namelijk erg veel vet in de KVV. Dat is wat Marina jou nu al in twee verschillende topics probeert duidelijk te maken.

Lotgering is inderdaad beter dan brok maar er zijn zoveel meer KVV die beter zijn dan Lotgering. Kijk en oordeel zelf maar bij www.voerwijzer.com
Door M.P
#2641304
persoonlijk vind ik daar zijn geen super merken , iedere hond heeft in mijn ogen niet allemaal hetzelfde nodig , allerhande merken geven is beter...
alleen merken geven van spiervlees , orgaan , bot ,  vind ik persoonlijk niet goed , er mag af en toe een merk bij zijn die iets toevoegt zoals wat vis of zalmolie , groenten .....
iemand die barft geeft ook een paar dingen bij zoals een beetje spirulina , bessen , kruiden , eieren .....
er zijn een heel deel voedingen die ik zelden geef ook al verkoop ik vele merken maar dat is naar vraag van klanten en hun portemonnee.
ik adviseer altijd mengen. er zijn die mijn eigen merk continu willen geven omdat ze daar heel tevreden over zijn(wat ik super vind natuurlijk) en dat raad ik zelfs af. ik heb al genoeg voor en nadelen gemerkt bij verschillende merken , als er bijvoorbeeld honden zijn die er heel hard vanaf gaan en als je op het etiket kijkt en daar staat niet veel bot op dan klopt er iets niet , ik als fokker hou mij van zo merken af met heel veel bot in. en toch prijzen sommige het hier enorm aan , ook merken met zonnebloem en lijnzaadolie vind ik maar niks en ook hier zijn er een massa die dat goed vinden... het is wikken en wegen denk ik...
maar goed dat we er niet allemaal hetzelfde over denken....
#2641307
[quote="El budha"]
Actie=reactie. De manier waarop jij reageert op goed bedoelde adviezen van andere mensen maakt dat ik tenen krommend heb zitten lezen en vandaar mijn reactie.

Ook ik zag een verschil bij mijn honden toen ik van brok over was gestapt naar lotgering. Nog een groter verschil zag ik toen mijn honden overstapte van lotgering naar barf.
Dit houd niet in dat Lotgering een goede kvv is. Er gaat namelijk erg veel vet in de KVV. Dat is wat Marina jou nu al in twee verschillende topics probeert duidelijk te maken.

Lotgering is inderdaad beter dan brok maar er zijn zoveel meer KVV die beter zijn dan Lotgering. Kijk en oordeel zelf maar bij www.voerwijzer.com


[/quote]
Wij willen dus bewust niet barfen. Mijn labjes doen het uitstekend met de vetjes erbij. Zag trouwens ook een goed bekend staand merk met ook hoge vetpercentages. Maar nogmaals, ik wil geen discussie maar alleen aangeven dat er honderden honden zijn die het super doen op Lotgering. (met zo nu en dan een eitje, een visje, groentes)
Leven en laten leven.........
#2641348
[quote="Lazy Garfield"]
Moet je nu zo nodig weer reageren?
Ik was toch helemaal klaar met je had ik gezegd?
En ik zou me zomaar kunnen voorstellen vele Lotgeringgebruikers op dit Forum ook!!
Overigens voer ik ook andere merken maar dat terzijde.  :P
[/quote]

Reageren staat voor iedereen vrij, dus ik zou het op prijs stellen als jij je toon wat matigt en zeker aannames voor je te houden wat betreft een groep mensen die je niet eens kent. Dat is namelijk maar een bodemloze aanname, maar wel hatelijk bedoelt naar Marina toe en dat accepteren we hier verder niet.
#2641356
Ik voer ook lotgering, naast het barfen dan. Maar sinds de nieuwe verpakkingen heb ik het idee dat het een stuk minder vet is geworden, want ik moet nu meer voeren dan met de 'oude' verpakkingen.

Ik vind de prijzen van de betere KVV's absurd. Dat kunnen wij niet betalen, een kvv van 4 euro per kilo... Nu ben ik dus een potje aan het maken voor een vleesmolen, want door de lijntjes hier kan ik goedkoper aan hele mooie producten komen. (en helaas weigert hond steeds meer barf artikelen, die ze gemalen nog wel eet, dus willen we zelf gaan malen.)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door