[quote="Maaike_L"]
Bedankt voor de tip! Ik heb eigenlijk helemaal niet stilgestaan bij de DSZ waar ik ook het vlees haal, die verkoopt tegenwoordig van alles waaronder ook lappen pens volgens mij. Dat ik daar niet aan gedacht heb.Eh... Eh...

Ik ben vanaf mijn 7de vegetariër en zelf gehaktballen maken vind ik vreselijk (daarom ook maar 1 keer gedaan

). Als ik Juta haar vlees geef kieper ik ook echt dat zakje om in haar bak en als het door de helft moet kieper ik het over de rand van de ontdooibak, gaat het precies mooi door de helft.

Misschien maar eens op een fobiecursusje bij Lizzy gaan..

[/quote]
Ja, kom maar langs hoor. Dory en PaulB weten het nog wel. Ik stond 's morgens al brakend het vlees klaar te maken. Ik had grote handschoenen om zelfs maar een kippenvleugeltje mee vast te pakken. Orgaanvlees snijden moest Leo doen, dat kon ik echt niet. Ik ben namelijk ook sinds mijn 7de vegetarier en dus eet ik al 30 jaar geen vlees. Vlees klaarmaken (bakken ofzo), dat weiger ik. De lucht die van gebakken vlees af komt is misselijkmakend.
Maar goed, inmiddels (ben er niet trots op ofzo) snijd ik hele pens in stukken, snijd ik hele runderharten in stukken, pak ik alles vast met blote handen, kip, parelhoen, hart, pens, lever, nier, botten, alles. Draai nergens meer mijn hand voor om. Kan ook niet als je barft met 2 (voorheen 3) honden. Je maakt dan een keuze: je barft en zet je er over heen of je barft niet. Want je kunt niet iedere morgen en avond totaal misselijk het hondeneten maken. En het klinkt dus stom, maar het went. Ik ga ook niet meer bij ieder stukje vlees bedenken dat het een lammetje of een kippetje of een koetje is geweest want dan trek je het ook gewoon niet....