Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#18989
Ik ben nieuw op het forum, maar lees al een tijdje mee.

Onze jongste dalmatierteef, Noa 2,5 jr, heeft wat klachten die kunnen wijzen op een probleem met de voeding, de klachten: oren, anaalklieren, atopische huid rond de poten -pootje kluiven- .
Ik voerde altijd Eukanuba (dat ik dat hier nog durf te zeggen he?) en besloot me te gaan orienteren op een ander merk. Via via kwam ik ook op deze site terecht en eerlijk gezegt was ik shokt :o :o toen ik me iets meer ging verdiepen in de samenstelling en bereiding van de brokken.

Nu heb ik Noa overgezet op Carnibest. Ze gebruikt het nu ruim een week -sinds zondag 19 oktober- maar sinds gisteren verergeren haar klachten, alledrie, is dit de ontgiftingsfase?
Hoelang duurt het voor ik het effect (verbetering?) van versvlees bemerk?

Ik heb nog meer vragen, maar daar kom ik nog wel op terug, dit is eerst het belangrijkste.
#18998
[quote="timbos"]
Ik ben nieuw op het forum, maar lees al een tijdje mee.

Onze jongste dalmatierteef, Noa 2,5 jr, heeft wat klachten die kunnen wijzen op een probleem met de voeding, de klachten: oren, anaalklieren, atopische huid rond de poten -pootje kluiven- .
Ik voerde altijd Eukanuba (dat ik dat hier nog durf te zeggen he?) en besloot me te gaan orienteren op een ander merk. Via via kwam ik ook op deze site terecht en eerlijk gezegt was ik shokt :o :o toen ik me iets meer ging verdiepen in de samenstelling en bereiding van de brokken.

Nu heb ik Noa overgezet op Carnibest. Ze gebruikt het nu ruim een week -sinds zondag 19 oktober- maar sinds gisteren verergeren haar klachten, alledrie, is dit de ontgiftingsfase?
Hoelang duurt het voor ik het effect (verbetering?) van versvlees bemerk?

Ik heb nog meer vragen, maar daar kom ik nog wel op terug, dit is eerst het belangrijkste.
[/quote]

Hallo Timbos,

Er is maar 1 antwoord op jouw vraag en dat is:
Ja..het is ontgiften. De overtollige troep in het lichaam van de hond MOET eruit. Dat gaat via de poep EN de huid.

Lees even de topic in de bibliotheek onder medisch.
Ontgiften Deel 1 en deel 2.
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=823
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=822
#18999
Hai Timbos,

Allereerst van harte welkom op barfplaats!!!

Je hoeft je helemaal niet te schamen voor de jeuken nu maar (eukan... ) hoor ;), we hebben vroeger bijna allemaal brokken gevoerd ;) ;D. Je bent je gaan verdiepen voor voer en je staat er open voor en dat is toch goed ??? ;)..

Ik denk inderdaad dat ze aan het ontgiften is.. Dan verergeren in eerste instantie de klachten, maar dit gaat vanzelf weer over..

Eidos kreeg ook extra last van jeuk .. maar dat is inmiddels zo goed als over.

Als het goed is zie je na een korte tijd al verandering aan de vacht ( zachter, glanst meer enzo ) maar hoelang het ontgiften duurt verschilt per hond. Hoe langer en meer rotzooi ze in hun lichaam hebben gekregen, hoe langer waarschijnlijk het ontgiften duurt... Al zijn er ook honden die niet ontgiften, dus daar is weinig over te zeggen.... Misschien kan paul of hitam ( of wie dan ook ) je hier wat meer over vertellen.

Liefs barbara
#20130
Bedankt voor jullie reacties,
het poepen is trouwens prachtig hoor, misschien is versvlees verplichten wel de oplossing voor het hondenpoep probleem in Nederland. Ze poept een stuk minder en prachtige keuteltjes.

Nu wil ik haar wel helpen om het ontgiften te versnellen en in het artikel las ik verschillende producten die daarbij zouden kunnen helpen en van Corine (Carnibest) kreeg ik de tip vitamine C en E en appelazijn. Ik heb hier op de site een artikel gevonden over appelazijn en jullie reacties zijn niet zo positief.......

Wat raden jullie aan??

(Ik had de appelazijn natuurlijk al aangeschaft en denk dat ik in ieder geval zelf kan opeten en eventueel een oplossing maken om de pootjes mee te wassen.)

Alvast bedankt,
Ageeth
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door