Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ine
#564488
[quote="Laura2004"]
Met één hond? Of ik moet echt iets heel erg verkeerd berekenen of ik doe heel goedkoop boodschappen. Ik ben nl per 4 weken ongeveer 60 euro kwijt voor 2 honden. En ze eten bijna 900 gram per dag. Ze eten : kip, groentes (die krijg ik gratis op de markt), vis, geitenvlees, lamsvlees, rundvlees, allerlei organen, pens en eend (Ziggy krijgt alleen eend, want ze is allergisch voor kip).
[/quote]

Uit dit berichtje maakte ik op, dat ze samen 900 gram eten!
Hoeveel wegen ze dan, je honden, want Joop van mij weegt rond de 45 kilo en eet 750 gram CB?
Door danielle1980
#564509
tja ligt ook aan de hond denk, minx mijn bull weegt 25 kilo en eet minimaal 600 gram ong( doe t op de gok weeg nooit meer ) op een dag.

en ik ga maar niet uitrekenen hoeveel mijn honden kosten.
cb alleen is gewoon te duur voor mij.
dus krijgen ze ook andere dingen.
vind t wel jammer dan cb nu duurder is eigenlijk, maar ja alles word duurder. ::)
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 06 jun 2006, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#564517
[quote="Ine"]
Uit dit berichtje maakte ik op, dat ze samen 900 gram eten!
Hoeveel wegen ze dan, je honden, want Joop van mij weegt rond de 45 kilo en eet 750 gram CB?
[/quote]
Ze eten per hond 900 gram ;) en toen Ziggy bibi kreeg at ze ongeveer 900 gram. Kai weegt 31 kilo en Ziggy 25 kilo en die heeft echt zoveel nodig, want anders wordt ze te dun.
Door Lizzy
#564523
[quote="Lupa"]
ook op de cab?
lupa at 900 gr bibi en ze eet 500 cb
[/quote]

Een hond die 900 gram BARF maaltijden per dag wegsmikkelt heeft zeker 900 gram versvlees nodig.
Door Laura2004
#564534
Even voor de duidelijkheid, ze eten dus beiden ongeveer 900 gram BARF (per hond dus) per dag (ze hebben wel 1 vastendag per week) en toen Ziggy bibi at at ze ook ongeveer 900 gram per dag en soms een kilo, omdat ik het een beetje een gedoe vond om dat stukje te bewaren.
Ziggy is een heel erg nerveus hondje en ze is natuurlijk niet heel erg gezond (dunne ontlasting vaak) en ze is dus niet dik te krijgen, dus vandaar dat ze met haar 25 kilootjes zoveel eet.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 06 jun 2006, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#564639
Is toch ook per hond verschillend?
Roef weegt 'n 43 kilo en barft zeker 1200 gram (vaak ook meer).
En is niet dik te krijgen........
Door roefus
#564640
[quote="roefus"]
Is toch ook per hond verschillend?
Roef weegt 'n 43 kilo en barft zeker 1200 gram (vaak ook meer).
En is niet dik te krijgen........
[/quote]

en zonder vastendag.
Door Lizzy
#564642
[quote="roefus"]
Is toch ook per hond verschillend?
Roef weegt 'n 43 kilo en barft zeker 1200 gram (vaak ook meer).
En is niet dik te krijgen........
[/quote]

Ja, absoluut is dat per hond verschillend. Maar ik moet de eerste hond nog tegen komen die (op termijn) minder van versvlees nodig heeft als van BARF.
Door roefus
#564678
[quote="Lizzy"]
Ja, absoluut is dat per hond verschillend. Maar ik moet de eerste hond nog tegen komen die (op termijn) minder van versvlees nodig heeft als van BARF.
[/quote]

;D ;D dat weet ik niet, want ik geloof dat de versvlees periode hier maar hooguit een week duurde.
De bedoeling was 'langer', maar dat pakte anders uit :D
Door *Natasja*
#565230
[quote="Cindy de Wolf"]
Ik heb 4 honden van gemiddeld 32 kg en 1 van 20 en die eten met zijn 5-en 1kg per maaltijd dus ongeveer 2kg op een dag. Zowel CB als Barf.


[/quote]

2 kg per dag maar met zijn vijven? Ik heb maar 2 honden (1 van 21 kg, en 1 van 27 kg), en die eten met zijn 2-en ook 2kg per dag. En dan zijn ze nog steeds aan de magere kant.
Door Cindy de Wolf
#565259
[quote="Natasja1974"]
2 kg per dag maar met zijn vijven? Ik heb maar 2 honden (1 van 21 kg, en 1 van 27 kg), en die eten met zijn 2-en ook 2kg per dag. En dan zijn ze nog steeds aan de magere kant.
[/quote]

Persoonlijk vind ik mijn honden op Jesse na nog wat aan de dikke kant, echt goed de ribben voelen kan je niet. Dus ik denk dat ik het ook af kan met 800g per maaltijd op 5 honden maar dat wordt dan zooooo weinig dat ik dat niet over mijn hart kan krijgen :-\ Ik moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat er tijdens de trainingen flink beloond wordt dus er komt nog wel wat bij. Maar nou niet ergonomisch veel.
Door roefus
#565266
[quote="Natasja1974"]
2 kg per dag maar met zijn vijven? Ik heb maar 2 honden (1 van 21 kg, en 1 van 27 kg), en die eten met zijn 2-en ook 2kg per dag. En dan zijn ze nog steeds aan de magere kant.
[/quote]

Gelukkig maar ;D
Want anders ga ik nog denken dat Roefus zo'n vreetwolfje is.
Gisteren bijvoorbeeld had-ie 's ochtends 700 graam gehad, en 's avonds (na lange wandeling) nog eens 700.
En dan eet-ie het toch makkelijk weg.
En inderdaad: aan de magere kant.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door