Moderator: eelke
pearlsofpassion schreef: ↑ma 09 nov 2020, 18:24 Als dat gehalte meevalt, dan valt visvet toch anders. Want het is toch bij de meeste dieren echt wel laxerend en zwaar op de maag... En daar draait het om.
pearlsofpassion schreef: ↑ma 09 nov 2020, 18:24 Als dat gehalte meevalt, dan valt visvet toch anders. Want het is toch bij de meeste dieren echt wel laxerend en zwaar op de maag... En daar draait het om.De ervaring heeft mij geleerd dat het wel iets genuanceerder ligt.
pearlsofpassion schreef: ↑di 10 nov 2020, 14:38 Dat kan ik volgen.Maar Luis is geen hond. Ik weet niets van katten maar ik heb altijd gedacht dat ze graag vis aten
Maar het kan ook gewoon dat alle vis altijd zwaar valt. Vele honden verdragen een hele maaltijd vis gewoon niet. Ook geen zalmgraat.
Ik moet er hier bij Luis ook niet mee afkomen.
Als er meer dan pakweg 15% vis in een maaltijd zit (zelfs met enkel vleesbot er tegenover) , vind ik plasjes diarree...
Maar dan er dan alsnog verschil in soorten vis zit, dat geloof ik graag.
src_esther schreef: ↑za 14 nov 2020, 20:54 Gezien je hond het goed doet op BarfMenu Premium zou ik sowieso de volgende merken niet geven: Daily Meat, Darf, Naturis en Tammenga. Mijn ervaring daarmee is dat het (erg) vet is en/of dunne ontlasting veroorzaakt.
Bandit vind ik uitstekende kwaliteit en geeft hier eerder iets te harde dan te zachte ontlasting.
Alroda is ook prima maar kan nogal verschillen per diersoort. De wild varianten gaan altijd goed.
De andere merken heb ik geen ervaring mee. Zoals Pluk opmerkt, check op premix (ingrediënt vitamines & mineralen) en probeer dat te vermijden.
[/quot
Ik denk dat ik Alroda ga toevoegen en dan de haas variant
Barf Premium blijf ik geven en dan dus de Hert Premium en nadien Paard Premium
Trouwens
Ben hem wat zoete aardappelpuree door het vlees aan het geven zo’n 50 gram,kan dat kwaad?
Krijg hem toch moeilijk op gewicht
Vlees opgehoogd met 100 gram meer per dag... vind hij natuurlijk niet erg
src_esther schreef: ↑zo 15 nov 2020, 15:16 Zoete aardappelpuree kan prima, tenminste als de hond er geen last van krijgt. Beter zou nog zijn als je meer verschillende groentes zou kunnen voeren. Vermijdt dan wel de nachtschade en koolsoorten (geven regelmatig maagdarmklachten) en beperk bladgroente (werken licht laxerend).Hij reageert goed op de zoete aardappel
Hoeveel procent van zijn gewicht voer je nu?
Bij onze hond verschilt het heel erg per merk en diersoort hoeveel ik hem moet voeren en dat verschil is soms best heel groot.