Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door M@rina
Senta, ik zal het even op een rijtje zetten voor je, je geeft zelf wel een hele beknopte weergave van de discussie, vragen en opmerkingen. Verschillende keren is gevraagd naar het waarom,.. je hond wordt ziek van bepaald voer, vind jij, en toch blijf je het doorvoeren ???

Hier de verschillende vragen en opmerkingen waar maar geen antwoord op komt:
Citaat van: Senta op 25 september 2013 om 22:59:06

Update!
    Toen de vriezer met de resten KVV rollen eindelijk opwaren begon Donna om met regelmaat mank te lopen, iets wat ik in geen maanden had gezien, ze was al weer ruim een half jaar klachten vrij en deed alles weer.

Manken was zonder reden, niet na een wilde dol of renpartij, gewoon uit het niets, ook was de geur nog niet zoals ik gewend was, ondanks de chlorella kuur.  Ze is uiteindelijk 7 kilo afgevallen in een paar weken tijd, nu kon ze wel wat missen, maar het werd een gratenpakhuis.

Goed vriezer leeg, en weer zelf samen gaan stellen, barf natuurlijk ;) Met een paar dagen rook ze niet meer uit dr vacht. Kleedjes hoefden niet meer 2 x per dag verschoond te worden! :) De hotspots verdwenen, vlooien wisten ook niet hoe snel ze moesten vluchten....

En ze herstelde van het manken :o Ik stond namelijk net op het punt om weer naar Putten te bellen, maar het is weg. Ze doet alles weer, heeft duidelijk meer energie.

Dus ik ben blij......Hondje is weer blij en komt weer aan (Moet nu uitkijken dat dit niet te hard gaat) en ze stinkt niet meer. Heeft een veel betere conditie en dr vacht is niet meer vet en dof.

Hier geen half ontdooide KVV meer!
Martine-Tom schreef: Ik snap nog steeds niet dat je dan alles opvoert als je je hond (naar jouw zeggen) zo slecht ziet gaan op dat voer.
Ik heb ooit wel een cb gehad waar Tom ziek van werd, had voor 2.5 maanden liggen en na 5 dagen zag ik hem achteruit gaan. Dan ga je toch niet door met voeren?
Ik heb gelijk voer gehaald waar ie het wel goed op deed en de cb herplaatst.
Dat je je hond zo slecht laat worden en moedwillig dat voer opvoert...gaat mijn pet te boven.

Buiten dat ik niet geloof dat het aan het halfontdooien ligt, als jij daar als eigenaar nou zo van overtuigd bent, dan bel je de leverancier, probeer je het om te wisselen en als dat niet lukt mik je het weg en koop je voer waar je hond wel tegen kan.
M@rina schreef: Wat mij intrigeert en waar ik nog steeds geen antwoord op heb gekregen is de vraag waarom je dit voer op gevoerd hebt tot de vriezer leeg was, terwijl je op 18 juli al schrijft dat er effecten te zien zijn, Fido geeft op 21 juli aan dat je beter kunt barfen en dat bevestig je dan ook, maar toch voer je het voer door aan je honden terwijl de effecten in jouw ogen alleen maar erger werden. Hoelang wil je dan doorgaan met "verkeerde voeding? wat moet je hond gaan mankeren om die "troep" uit de vriezer te mikken en ander voer te gaan kopen?  Ik begrijp dat niet en wil het wel graag begrijpen.

Ik ben ook benieuwd naar die email, maar als men dat niet op het forum wil zetten dan zal de noodzaak niet zo hoog zijn, je laat toch niet willens en wetens honden aandoeningen krijgen wat je met deze kennis kunt voorkomen???
M@rina schreef: Ik vrees Anne dat je geen antwoord krijgt, net zo goed als ik nog steeds geen antwoord heb op mijn vraag :boo:

en dan nu dit:
Senta schreef: In de tijd dat ze op brok stond had ze exact dezelfde klachten, toen ze op barf over gezet werd verdwenen ze.....

Alles is in volle maar dan ook echt volle vaart teruggekomen na het eten van die ontdooide KVV. Nu staat ze al weer een paar weken op Barf, en verdwijnen de klachten geleidelijk. Op een verdwaalde oorontsteking na. (Hier is ze dus 4 jaar vrij van geweest) :-[

Dus ga dr van uit dat dit de laatste nawëenen zijn, waarom moet ik dit dan nog laten uitzoeken?  Wat is hier het nut van?
25 september schreef je al dat je hond weer barf kreeg.... ik snap er allemaal geen bal meer van, maar erg geloofwaardig vind ik het niet sorry...
Door BAC
[quote="Anne in Duitsland"]
Een "paar rolletjes kvv"? Daar heb je dan lang mee gedaan... :-X
[/quote]

Een paar rolletjes per week bedoelde ik natuurlijk, lastig voor je om dat even te vragen aan mij?

Maar heb het idee dat ik hier weer bij de officier van justitie zit  ???,  elk woord tot de bodem wordt uitgeplozen en veroordeeld.(Echt ik begrijp niet dat jullie niets beters te doen hebben) moet steeds in herhaling vallen en heb hier geen zin meer in en geen tijd voor.

Mijn boodschap is duidelijk, 2 doodzieke dieren door tevaak ontdooide KVV, waarvan een kater die ermee opgegroeid is met een blijvende hartkwaal rondloopt en een auto imuun ziekte heeft ontwikkeld.
Mijn hond is gelukkig weer van alle klachten af, of die ene oorontsteking na.

Denk goed na waar je je KVV vandaan haalt (Gekoeld transport) en denk zelf ook na wat de gevolgen kunnen zijn.
Heb dit zwart op wit ook op de mail gekregen.
Door Angelique
[quote="Senta"]
Een paar rolletjes per week bedoelde ik natuurlijk, lastig voor je om dat even te vragen aan mij?

Maar heb het idee dat ik hier weer bij de officier van justitie zit  ???,  elk woord tot de bodem wordt uitgeplozen en veroordeeld.(Echt ik begrijp niet dat jullie niets beters te doen hebben) moet steeds in herhaling vallen en heb hier geen zin meer in en geen tijd voor.

Mijn boodschap is duidelijk, 2 doodzieke dieren door tevaak ontdooide KVV, waarvan een kater die ermee opgegroeid is met een blijvende hartkwaal rondloopt en een auto imuun ziekte heeft ontwikkeld.

Denk goed na waar je je KVV vandaan haalt (Gekoeld transport) en denk zelf ook na wat de gevolgen kunnen zijn.
[/quote]

Senta, je zit niet bij de officier van justitie. Wel doe je zelf hele boute uitspraken over voer en de gevolgen daarvan, maar wil je die niet onderbouwen. Je zegt dat de medeforummers in herhaling vallen, maar hoe vaak heb jij de afgelopen maanden jouw " mijn hond werd doodziek van ontdooide kvv" te pas en te onpas af lopen steken?

En ja sorry, als je zulke stellige uitspraken doet en je veroordeelt anderen die hun voer 1x een beetje laten ontdooien om het te verwerken, terwijl je dus zelf volgens schrijven maandenlang doorgegaan bent met het voeren van kvv die je half ontdooit aangeleverd had gekregen, dan gaat bij mij ook de lamp uit hoor.

Dus ik begrijp goed dat je dit topic niet meer leuk vind, maar als je zulke stellige uitspraken doet en je hangt daar zelf zo'n gammel verhaal omheen, dan is het niet raar dat mensen daar vagen over stellen. En dan mag jij vinden dat je antwoord gegeven hebt, maar ook daarmee draai je om de pap heen.
Op mijn vraag wat volgens jou dan de overeenkomst zou zijn tussen brok en ontdooide kvv....omdat je de hedendaagse klachten zelf koppelt aan de tijd dat je brok voerde kom je ook met een wouterbosantwoord dat de kvv niet 1 maar meerdere malen ontdooit is geweest en daardoor nog maar weinig voedingsstoffen bevat.

Weet je, het is leuk als jou per pb of wat dan ook dingen ingefluisterd worden die jij hier dan gaat lopen rondverkondigen, het is alleen jammer voor jou dan dat als er om onderbouwing wordt gevraagt je die blijkbaar niet aangeleverd krijgt.
Door Martine-Tom
[quote="Senta"]

[/quote]Je hoeft niet in herhaling te vallen, tot nu toe heb je nog steeds geen antwoord op de vragen gegeven die er echt toe doen.
Dat jij je hond om wat voor reden dan ook voer geeft waarvan jij overtuigd bent dat ie ziek word moet je vooral zelf weten. Maar als je hier komt gilen hoe gevaarlijk dat allemaal wel niet is en mensen de stuipen op het lijf jaagt en nieuwelingen afschrikt vind ik dat je dat best mag staven met onderzoek.

En dát heb je tot op heden nog niet gedaan.

Je gilt heel veel maar er komen weinig feiten naar boven, enige wat je gezegd hebt is dat je dit baseert op een onderzoek wat nog gaande is.
En dat je een of andere vage mail hebt waarin het bewezen staat...

Voor je dit soort dingen komt gillen hier en komt melden dat je hond en kat zooooooooooo ziek zijn door 5 keer ontdooid vlees...zorg dan ook dat je de bewijzen daarvoor openbaar kan en wil maken, als het namelijk zou is is het van belang dat we allemaal weten hoe het zit.
Maar dat doe je dus niet, en tot je dat doet vind ik dit "veel geschreeuw en weinig wol" en als je daarmee andere mensen bang maakt vind ik dat kwalijk.

Dus post die mail eens, kom eens met echte bewijzen of hou er gewoon over op.
Door Anne in Zweden
[quote="Senta"]

[/quote]

Meen je nou serieus dat ik je daarover had moeten pb'en? Alsof ik niets beters te doen heb. Misschien had je jezelf een beetje duidelijker kunnen uitdrukken, bv. door meteen 'een paar rolletjes kvv per week' te schrijven. Sorry, had ik inderdaad verkeerd gelezen. Al roept die informatie wel weer nieuwe vragen op (zie mijn vraag een paar postings verderop).

Het punt is niet dat je in herhaling vervalt - ook al doe je dat wel -  maar dat je de vragen die jou herhaaldelijk gesteld worden niet beantwoordt als de vragen je niet aanstaan. En dat je nieuwelingen op barfplaats probeert bang te maken door spookverhalen over ontdooide kvv te vertellen waar je totaal geen bewijzen voor hebt. Nogmaals, als het inderdaad allemaal zo schrikbarend was, zou dit allang hoog en breed bekend zijn op bp en door mensen die er écht verstand van hebben zijn bevestigd en met documentatie zijn onderbouwd. Als we jou om onderbouwing vragen, verwijs je naar een of ander vaag onderzoek, dat vervolgens nog niet eens blijkt te zijn afgerond, en dat nog weer later bovendien helemaal niet over de gevolgen van ontdooide kvv blijkt te gaan maar een onderzoek betreft naar de handelswijze van de leverancier van die kvv. Zo probeer je steeds weer opnieuw van alles te suggereren, zonder dat je met bewijzen komt.

En ook als mensen willen weten waarom je die kvv zo lang bent blijven voeren - zo lang zelfs dat je kater 'ermee opgegroeid is' en daardoor 'met een blijvende hartkwaal rondloopt etc.' - dan negeer je die vraag weer.

Echt, van mij mag je je dwangvoorstelling over het ontdooien en invriezen van vlees koesteren tot je een ons weegt, maar ik vind het angstaanjagend dat je je daar blind op staart. Ik zou in jouw situatie met name eerst kijken naar de inhoud van die kvv, of daar iets in zit waar mijn hond klachten door kreeg, vooral omdat ze dezelfde klachten ook op brokken had, zoals je beweert.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 19 nov 2013, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
keetje schreef: Begrijp ik het nu goed? Is ze gaan manken van ontdooide KVV?
Nou, als we Senta d'r woorden letterlijk nemen, begon de hond pas te manken toen de vriezer met kvv leeg was:
Citaat van: Senta op 25 september 2013 om 22:59:06

Update!
    Toen de vriezer met de resten KVV rollen eindelijk opwaren begon Donna om met regelmaat mank te lopen
Wat dan wel weer vreemd is, is het feit dat de hond al een halfjaar klachtenvrij was, terwijl ze volgens mijn berekeningen nog die ontdooide kvv kreeg.
iets wat ik in geen maanden had gezien, ze was al weer ruim een half jaar klachten vrij en deed alles weer
Dat is wat Senta op 25 september schrijft. 25 september minus een halfjaar is 25 maart. Tussen 25 maart en 25 september was de hond dus klachtenvrij - dus in de periode dat ze ontdooide kvv kreeg, want daar is ze pas veel later mee gestopt, toen Fido de magische woorden 'barf is beter' sprak, ergens eind juli. Al bestaat daarover nu ook onduidelijkheid, want op 16 november schrijft Senta dat de hond sinds 'een paar weken op barf staat'.

Maar weet je, het maakt allemaal niet uit. We kunnen vragen wat we willen, op onlogische uitspraken wijzen wat we willen, het heeft geen zin. Senta heeft een idee-fixe en dat is dat haar dieren ziek zijn geworden van een kvv die twee keer ontdooid is geweest. En dat mag hoor, dat is haar goed recht - ook al vind ik het sneu voor haar dieren dat ze ze desondanks die meuk is blijven voeren. Ik kan alleen maar hopen dat ze inmiddels écht is gestopt die meuk te voeren (nogmaals, daarover doet ze verschillende uitspraken).

Het enige waar ik wél tegen in opstand zal blijven komen is dat ze nieuwelingen op bp hier probeert wijs te maken dat je dier doodziek wordt van vlees dat twee keer ontdooid is geweest. Voor nieuwelingen is barfen al zo spannend, iets wat zoveel vragen oproept. Die hebben er niets aan als iemand ongefundeerde leugens zit te vertellen. Daarmee stuur je ze alleen maar terug naar de brokken.
Door Anne in Zweden
[quote="Senta"]
Nou voorruit dan maar zal jou het spitten besparen.......had gezondheidsproblemen waardoor ik geen diep bevroren artikelen kon bewerken. Ook zat ik nog in ander zwaar weer waardoor mijn hele hoofd echt niet naar porties maken stond.
Ook zat ik financieel even wat lastig waardoor ik geen grotere partijen kon kopen.
En dan is een paarrolletjes KVV wat ik halen kon wanneer ik wilde errug makkelijk.......
[/quote]

Nog één vraagje, en sorry als je het gevoel hebt dat je voor de rechtbank staat, maar ik begrijp het oprecht niet:

'...een paar rolletjes KVV wat ik halen kon wanneer ik wilde...' - die haalde je dus in de winkel (want je kon geen grote partijen kopen). Je roept nu al maanden dat je ontdooide kvv geleverd hebt gekregen. Maar nu lees ik dat je even geen grotere partijen kon kopen, en dat je zelf steeds een paar rolletjes KVV kocht wanneer je wilde. Die KVV lag toch bevroren in de winkel?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door