Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door K@rin
#559732
[quote="Laura2004"]
De hoogste, dus 3.10 euro per kilo. ;)
[/quote]

OK, dan moet je het nu nog eens vergelijken met de laagste prijs, want voor Barf probeer je ook de goedkoopste adresjes te pakken te krijgen toch ? ;)

Ik schat, dat je dan met CB toch weer zo'n 35 € goedkoper uit bent per 4 weken, dan je eerste berekening met CB ;)
Door Laura2004
#559761
[quote="roefus"]
Ja, oké...euh...het is ook niet als aanval bedoeld hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig hoe je dat dan doet.
Ik heb zelf tenslotte ook nog geen jarenlange ervaring (en woon niet dichtbij Rotterdam).
Nu kan ik wél binnenkort bijvoorbeeld vlees uit Mill krijgen (dat wordt dan voor me meegebracht).
Maar vooralsnog ben ik die 3 euro gemiddeld echt wel kwijt.
Ik lig er niet van wakker, maar als het goedkoper kan, is dat meegenomen.
Laat ik het zo maar zeggen.
En ik verbaas me als mensen voor 3 euro biologisch lamsvlees kopen (iemand schreef dat).
Incidenteel...accoord...kan ik begrijpen...maar als 'vaste prijs'?

[/quote]
Ik voelde me ook niet aangevallen hoor ;) Ik kon het eerst ook niet zo goedkoop allemaal krijgen, ik denk dat ik ook zeker aan de 3.00 euro per kilo gemiddeld zat (maar toen woonde mijn moeder nog hier en betaalden we ieder de helft of zij betaalde het :D), maar sinds ik het islam centrum heb ontdekt ben ik gewoon stukken goedkoper uit en dat is super, ik ben ook blij dat ik er zo dichtbij woon.
Door charmed
#559869
Ja er komt geloof ik 10 cent bij per kilo

Gr. jacqueline

[quote="Jojo"]
Ik kreeg met het bestelmailtje van mn verkooppunt medegedeeld dat de carnibest per 1 juli duurder wordt. Hebben jullie dat ook, of is dat per verkooppunt verschillend?! Dan moet ik nog maar even flink inslaan :P
[/quote]
Door charmed
#560027
Wij hebben net onze diepvriezers weer gevuld met carnibest. 100 kilo. Dat was even zweten om het in de diepvriezer te krijgen. Hadden een goedkope grote diepvries op de kop getikt met laden, maar dat is toch nog even passen en meten zeg. We hebben nu de carnibest verdeeld over 2 vriezers anders paste het er niet in, terwijl de ene vriezer 260 liter is. Hopenlijk hebben ze de volgende keer weer langwerpige rollen, dan kunnen we alles wel kwijt in de ene speciale vriezer ;)

We hebben het nog gehaald voor 2,30 per kilo.
Door Sella
#560034
[quote="charmed"]
Wij hebben net onze diepvriezers weer gevuld met carnibest. 100 kilo. Dat was even zweten om het in de diepvriezer te krijgen. Hadden een goedkope grote diepvries op de kop getikt met laden, maar dat is toch nog even passen en meten zeg. We hebben nu de carnibest verdeeld over 2 vriezers anders paste het er niet in, terwijl de ene vriezer 260 liter is. Hopenlijk hebben ze de volgende keer weer langwerpige rollen, dan kunnen we alles wel kwijt in de ene speciale vriezer ;)

We hebben het nog gehaald voor 2,30 per kilo.
[/quote]
Huh wat hebben ze nu voor vorm dan? Anders heb ik ook een stouw probleem straks!
Door charmed
#560038
Ze zijn wat dikker en minder lang LOL We hebben nu al een paar keer van die lange wat dunnere gehad, maar nu zijn ze dus dik en korte rollen

Gr. jacqueline

[quote="Sella"]
Huh wat hebben ze nu voor vorm dan? Anders heb ik ook een stouw probleem straks!
[/quote]
Door Sella
#560041
Ohh gelukkig heb ik die al, dat past. Ik heb begin mei 100 kg gehad en die hadden ook al deze vorm dus ik denk dat dit het nieuwe uiterlijk is?
Door charmed
#560043
Nee, want tussendoor hebben we die lange weer gehad. Dat was de vorige levering (zo'n week of 4 geleden)

Gr. jacqueline

[quote="Sella"]
Ohh gelukkig heb ik die al, dat past. Ik heb begin mei 100 kg gehad en die hadden ook al deze vorm dus ik denk dat dit het nieuwe uiterlijk is?
[/quote]
Door Cindy de Wolf
#561022
Als verkooppunt van CB zijnde ben je in bepaalde mate vrij in je prijzen. Je krijgt wel de adviesprijzen. Ik hanteer momenteel nog de adviesprijzen maarja ik rij wel voor 30 euro diesel weg en ben er zo een 4 uur meebezig met heen en terug rijden en inladen in de vriezers. We hebben het laatst eens uitgerekend; eigenlijk moet er geld bij.

Verders barf ik voornamelijk met mijn eigen honden, behalve Jesse die krijgt CB en wat ze zoal lekker vindt, pens ofzo. Ik betaal rond de 1.50-2.00 de kilo en dan voer ik zo een 11 verschillende soorten vlees, groenten en vis. Ik heb eigenlijk nooit uitgerekend wat die 4 monsters en een gast aan tafel me per maand kosten. Ik denk zo rond de 100-130 euro.
Door avalon
#561053
[quote="charmed"]
Wij hebben net onze diepvriezers weer gevuld met carnibest. 100 kilo. Dat was even zweten om het in de diepvriezer te krijgen. Hadden een goedkope grote diepvries op de kop getikt met laden, maar dat is toch nog even passen en meten zeg. We hebben nu de carnibest verdeeld over 2 vriezers anders paste het er niet in, terwijl de ene vriezer 260 liter is. Hopenlijk hebben ze de volgende keer weer langwerpige rollen, dan kunnen we alles wel kwijt in de ene speciale vriezer ;)

We hebben het nog gehaald voor 2,30 per kilo.
[/quote]

Als je de lades eruit haalt en het gewoon op de plankjes van de lades legt heb je meer ruimte.
Door avalon
#561063
[quote="Cindy de Wolf"]
Als verkooppunt van CB zijnde ben je in bepaalde mate vrij in je prijzen. Je krijgt wel de adviesprijzen. Ik hanteer momenteel nog de adviesprijzen maarja ik rij wel voor 30 euro diesel weg en ben er zo een 4 uur meebezig met heen en terug rijden en inladen in de vriezers. We hebben het laatst eens uitgerekend; eigenlijk moet er geld bij.

Verders barf ik voornamelijk met mijn eigen honden, behalve Jesse die krijgt CB en wat ze zoal lekker vindt, pens ofzo. Ik betaal rond de 1.50-2.00 de kilo en dan voer ik zo een 11 verschillende soorten vlees, groenten en vis. Ik heb eigenlijk nooit uitgerekend wat die 4 monsters en een gast aan tafel me per maand kosten. Ik denk zo rond de 100-130 euro.


[/quote]
Wij hanteren ook nog steeds de advies verkoopprijs. We zijn ook ruim 3,5 uur kwijt met halen en opslaan.
Ik heb er ook aan gedacht om wanneer wij de cb op hebben moetten slaan gewoon 2,95 per kilo aan te houden (ook al kopen ze meer dan 30 kilo, we hebben het immers op moetten slaan). Als de mensen het gelijk komen halen mag het wel voor 2,65 per kilo dan. (maar dan is vooruit betaling volgens mij wel beter, want stel dat ze het plotseling toch niet komen halen). Zelf ben ik steeds vaker zelf aan het samenstellen en de honden krijgen hier gewoon de overschot van de cb. Ik maak nooit een nieuwe zak voor ze open. Zo hebben ze laatst een hele maand eend en rijst gegeten (had iemand besteld en niet komen halen), maar goed dat ik zelf ook honden heb dan. Daarom heb ik ook zoiets van vooruit betalen bij bestellingen.
Door Saskia C.
#561076
Ik moet zeggen dat ik me ook nog steeds netjes aan de adviesprijzen van Carnibest houd en ik moet er ook heel wat km voor rijden om het op te halen (3 uur). Maar als ik nu lees wat voor een prijzen sommige verkooppunten er op na houden, vind ik dat een slechte zaak. Rijk worden zal ik niet van Carnibest, maar om zulke prijzen te gaan vragen vind ik te ver gaan. Ben al lang blij als de mensen overstappen van brok naar KVV en wil het dan ook betaalbaar houden voor de klanten. Maar ja, ik ben waarschijnlijk niet een al te goede zakenvrouw wat dat betreft.
Door Sella
#561215
[quote="Saskia C."]
Ik moet zeggen dat ik me ook nog steeds netjes aan de adviesprijzen van Carnibest houd en ik moet er ook heel wat km voor rijden om het op te halen (3 uur). Maar als ik nu lees wat voor een prijzen sommige verkooppunten er op na houden, vind ik dat een slechte zaak. Rijk worden zal ik niet van Carnibest, maar om zulke prijzen te gaan vragen vind ik te ver gaan. Ben al lang blij als de mensen overstappen van brok naar KVV en wil het dan ook betaalbaar houden voor de klanten. Maar ja, ik ben waarschijnlijk niet een al te goede zakenvrouw wat dat betreft.
[/quote]
Dat weet ik niet of je een niet al te goede zakenvrouw bent, het verkooppunt waar ik de cb van betrek houd ook de adviesprijzen aan, en verdient daar dus niet superveel aan, maar daar ze ook andere dingen verkopen... zoals kakzakken, kongs, speeltjes, riemen, tuigjes en natuurlijk verantwoorde snacks, dierendrogist dingen, bach ect neem oa ik en andere mensen dingen mee waar wat meer marge opzit en is het toch te doen het verse vlees goedkoop te houden waardoor erzoveel mogelijk hondjes en katjes op de cb komen en blijven. Ze verkoopt ook de minst beroerde brokken dus niet de rc en eukanuba's. Dan neem ik af en toe een klein zakje carocro mee omdat het zulke lekkere kleine rondjes zijn om mee te trainen.
Dat is toch het hoofd streven en ik vindt het dus wel een goede zaak als je zo het een en ander met elkaar compenseert.
Door roefus
#561391
Er zitten blijkbaar nogal wat carnibest-verkooppunten onder de BP-iers.
Of is dit een raadseltje?
Wil de ECHTE even opstaan? ;D
Door Twiz
#561542
Bij mij in de buurt heb ik al twee verkooppunten, de één ong. 9 km. zuidoostelijke richting de ander nog geen 5 km. westelijke richting.
Als ik nog een paar kilometers verder rijd resp. 15 meer westelijk en 26 km. zuidwestelijk en een km. of 18 oostelijk ook nog één. Ik vergeet er nog één op een km. of 15 zuidelijk. Ik kom om in de verkooppunten ;D
Dus ga maar na, kun je een quizje mee spelen, rarara waar woon ik? ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door