Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marianca
pluk schreef: vr 30 okt 2020, 18:40 Als ik t gebruik, dan geef ik het bij de maaltijd. Gewoon over de kvv gestrooid, zonder extra water. Voor mijn hond (7kg) doe ik ongeveer een theelepel.
Dus mag je het 2x daags gebruiken zoals de Isogel en dan geen water erbij?

Ik gebruik normaliter Isogel maar de Psyllium husk zie ik veel hier voorbij komen met goede resultaten

Dan ga ik dat eens bestellen ipv de Isogel
Altijd handig om in huis te hebben
Door pluk
Marianca schreef: vr 30 okt 2020, 19:11 Dus mag je het 2x daags gebruiken zoals de Isogel en dan geen water erbij?

Ik gebruik normaliter Isogel maar de Psyllium husk zie ik veel hier voorbij komen met goede resultaten

Dan ga ik dat eens bestellen ipv de Isogel
Altijd handig om in huis te hebben
Ja hoor, 2x per dag kan ook. Ik zou dan wel 2 wat kleinere schepjes doen. Dan kun je altijd nog ophogen.
Mijn hond drinkt vrij veel dus extra water doe ik niet. Maar je kunt natuurlijk altijd wat extra bij zn kvv doen.
Psyllium heb ik gewoon van Kruidvat. Werkt prima en is waarschijnlijk een stuk goedkoper.
Door pike
KVV bevat al redelijk veel vocht omdat het vers is, dus extra water toevoegen is in weze niet nodig. Ik roer het gewoon door de kvv als ik het nodig heb.
Door Marianca
pluk schreef: vr 30 okt 2020, 20:01 Ja hoor, 2x per dag kan ook. Ik zou dan wel 2 wat kleinere schepjes doen. Dan kun je altijd nog ophogen.
Mijn hond drinkt vrij veel dus extra water doe ik niet. Maar je kunt natuurlijk altijd wat extra bij zn kvv doen.
Psyllium heb ik gewoon van Kruidvat. Werkt prima en is waarschijnlijk een stuk goedkoper.
Dank je wel voor de tip
Dan kijk ik bij het Kruidvat en bestel het niet van de groene os 👍
Door Marianca
Het gaat super goed met Duke 🙏
Poept zelfs maar 1x daags en dat is smorgens

Zeer tevreden over de Barf Premium

Hij krijgt
Eend
Paard
Konijn
Hert

Jammer dat de Petsplace Heerlen geen kalkoen heeft
Door pike
Mooi bericht :D
Je hebt al een leuke verzameling: groot zoogdier, klein zoogdier, vogel.
Misschien kan de Pets Place de kalkoen wel voor je bestellen.

Als je in Heerlen woont is dit misschien nog een bruikbaar adres voor je:
Ecoshop voor Dieren
September 1944-straat 13
6418 AV Heerlen
Tel.: 045-7509750

(zelf heb ik er geen ervaring mee)
Door Marianca
pike schreef: wo 04 nov 2020, 19:39 Mooi bericht :D
Je hebt al een leuke verzameling: groot zoogdier, klein zoogdier, vogel.
Misschien kan de Pets Place de kalkoen wel voor je bestellen.

Als je in Heerlen woont is dit misschien nog een bruikbaar adres voor je:
Ecoshop voor Dieren
September 1944-straat 13
6418 AV Heerlen
Tel.: 045-7509750

(zelf heb ik er geen ervaring mee)

Was in een dieren zaak die Buddy’s vers vlees heeft
Heb dus Kalkoen meegenomen en Geit/Rund

Even kijken of mij dit bevalt
Door pike
Marianca schreef: do 05 nov 2020, 10:33 Was in een dieren zaak die Buddy’s vers vlees heeft
Heb dus Kalkoen meegenomen en Geit/Rund

Even kijken of mij dit bevalt
Buddy bevat wel een premix. In de Rund-geit versie zit bovendien geen natuurlijk calcium.
Door Marianca
pike schreef: do 05 nov 2020, 16:14 Buddy bevat wel een premix. In de Rund-geit versie zit bovendien geen natuurlijk calcium.
Ja zag het te laat
Ook heb ik liever natuurlijk calcium

Maar deze zal hij dan dan niet zo vaak krijgen

Die wat jij hebt gevonden in Heerlen verkopen geen Barf maar wel Darf
Heb jij ervaring met het merk Darf of Buddy’s?

Morgen ga ik de kalkoen proberen

Deze avond had hij even spuitpoep
Niks verkeerds gekregen
Maar ik heb ,als ik terug denk, het vermoeden dat het door het eend menu komt
Ik weet dat hij op paard en hert heel goed reageerde

Eend ga ik nu dus schrappen
Door pike
Met Buddies heb ik geen ervaring.
Voor mijn inmiddels overleden oude hondje die geen bot meer kon verwerken kocht ik Alroda puur, dat komt uit de fabriek van Darf. Alroda puur bevat slechts één diersoort per rol. Bij Darf zitten er meerdere diersoorten in een rol.
Ik heb wildmix van Darf gehad (dus gemengde rollen) en wildmix van Alroda puur (enkelvoudige rollen). Ik was over beide tevreden.

Ik weet niet hoe het met je vriezerruimte zit, maar veel kvv soorten waaronder Barf menu kun je kopen bij florisvlees.nl, hij bezorgt aan huis. Hij heeft hier op bp altijd een topic in de vraag en aanbod hoek:
viewtopic.php?f=4&t=138741
Door Marianca
pike schreef: do 05 nov 2020, 21:07 Met Buddies heb ik geen ervaring.
Voor mijn inmiddels overleden oude hondje die geen bot meer kon verwerken kocht ik Alroda puur, dat komt uit de fabriek van Darf. Alroda puur bevat slechts één diersoort per rol. Bij Darf zitten er meerdere diersoorten in een rol.
Ik heb wildmix van Darf gehad (dus gemengde rollen) en wildmix van Alroda puur (enkelvoudige rollen). Ik was over beide tevreden.

Ik weet niet hoe het met je vriezerruimte zit, maar veel kvv soorten waaronder Barf menu kun je kopen bij florisvlees.nl, hij bezorgt aan huis. Hij heeft hier op bp altijd een topic in de vraag en aanbod hoek:
viewtopic.php?f=4&t=138741
Helaas niet veel ruimte in de vriezer
Koop voor 1 week en dan is die vol het vakje voor Duke
Door eelke
pearlsofpassion schreef: do 05 nov 2020, 22:03 Niet al na 1 (vermoedelijk) slechte ervaring een smaak afschrijven hé. Dat kan net zo goed wat anders geweest zijn..
Dat, al is eend natuurlijk wel vet. Ik zou een soort altijd later nog een keer proberen, voordat je het echt uitsluit.

Lastig, weinig vriezerruimte. Heb je niet iemand in je omgeving waar je een stukje vriezer kunt lenen, zodat je ergens een reserve hebt? Lijkt me zo vervelend, als precies de soort die je nodig hebt op is in de winkel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door