[quote="Paul_Barte"]
[quote="202spots"]
[quote="Jose"]
Ik had effe "spier" gezocht..
**spier (de ~, ~en)
1 [med.] elk van de actief beweeglijke weefselstrengen waarmee het geraamte van de mens en hogere diersoorten bekleed is, en die door samentrekking en strekking de beweging van de delen veroorzaken**
Zijn darmen,slokdarm,pezen of de huid dan OOK 'n spiervlees???
Of word dat onder offal gerekend?
Hart is eigenlijk 'n spier,maar word OOK 'n orgaan genoemd...nou vraag ik me af of het als onderdeel in de kant en klaarvoeding,als spiervlees of als orgaan gerekend word???
[/quote]
Darmen zijn zonder meer destructiemateriaal en mogen in Nederland niet eens verkocht worden.
Slokdarm kan wel maar niet dat ik weet. Aan het eind van de slokdarm zit een mooie bonk vlees wat in sommige vleesvoeders wel werd gebruikt. (of dat nog zo is durf ik niet te zeggen).
Huid is een afvalproduct voor de vleesindustrie en gaat naar andere verwerkingsbedrijven.
Pezen.......tja als ze in het vlees zitten LOL.
Hart is een discussiepunt, eigenlijk is het een holle spier maar wordt ook wel een orgaan genoemd. Bij de meeste voerfabrikanten zal het zonder meer deel uitmaken van het spiervlees. Echter dan praat je over een stukje onderdeel van het spiervlees en beslist niet over HET spiervlees.
Af en toe neem ik grote stukken spiervlees mee (wat dus gewoon in het vleesvoer gaat) en snij hier hompen van voor mijn honden. Geschikt voor menselijke consumptie en gebraden zou het door veel mensen verslonden worden...zelf vind ik het een beetje TE taai en geef de voorkeur aan een biefstukje maar mijn Scotties hebben er geen problemen mee LOL.
Iemand die dan ook loop te beweren dat er GEEN spiervlees in zit weet dus absoluut niet waar hij/zij over praat en zwetst maat wat.
[/quote]
Thanks Paul,ik vraag me af waarom er hier in de asian market dan toch echt de"intestines:(darmen) te koop zijn voor menselijke consumptie...

Ik kan ook nog wel herrinneren dat ik de KalKan blikvoer die ik ooit gaf,toch ook wel iets tegenvond wat op 'n stuk darm leek...ong.1 cm.lang rond tubetje achtig...
Maar word er in de hondenvoeding(blik) misschien meer paardenvlees verwerkt dan?
Ik blijf alles zelf maar kopen denk!

[/quote]