Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
Het ontdooien en opnieuw invriezen van voeding : mjah nee, geen goed idee en er zitten wel zeker risico's aan. Ten eerste nemen vitamines af en ten tweede neemt het aantal schadelijke bacterieen toe.

En daarom rollen diverse KVV fabrikanten tegenwoordig over elkaar heen met weer iets nieuws: "wij krijgen vers vlees binnen, verwerken het en dan wordt het pas ingevroren. Terwijl onze collega's bevroren vlees binnen krijgen, dit ontdooien, verwerken en opnieuw invriezen en daar worden honderden honden ziek van". En ja, lijkt het best een goed argument.

Maar aangezien de controle op alle rauwe diervoedingen hoog is qua het nemen van monsters die worden getest op bacterieen : lijkt mij dit - totdat het tegendeel is bewezen - een broodje aap verhaal.

Maar qua pietamientjes: houdt ook in je achterhoofd dat een hond pas na 10 a 12 weken volstrekt eenzijdig en niet compleet te hebben gegeten (dus bijv. alleen spiervlees van kip 10 a 12 weken lang) de eerste symptomen gaat vertonen van tekorten. Als honden jaar in jaar uit 16 jaar kunnen worden op doodgekookte brokken van de Albert Heijn, zou ik me ook hier dus niet zo'n zorgen maken, zeker niet als je de KVV merken afwisselt, diersoorten afwisselt en de boel opleukt met gezonde extra's.
Door Anne in Zweden
[quote="Senta"]
Voorde mensen die wél oprecht kunnen zijn over het welzijn van mijn hond, dank voor de reacties per email! Dank hier voor !

Heb een email ter bevestiging gekregen van wat de effecten zijn van ontdooid vlees en opvoeren aan je hond, de gevolgen, (chronische)aandoeningen, gevolgen voor het bewegingsapparaat, huidproblemen, en nog veel meer van de klachten die zich ook manifesteerde bij mijn hond, nee niet van een barfer wannabee maar van een serieuze instantie die met onderzoeken bezig is.

Voor de betrokkenen die wél geïnteresseerd zijn in dit verhaal, mogen mij mailen hierover, is namelijk een serieus probleem aan het worden.
[/quote]

Ik vraag me weleens af of ze in Heiloo weten dat jij te pas en te onpas wilde uitspraken doet en daarbij hun onderzoek als "onderbouwing" (tussen aanhalingstekens, want je onderbouwt natuurlijk niets, verwijst alleen steeds naar die mail) aandraagt? Ik kan me namelijk voorstellen dat als het om een afgerond onderzoek gaat met wetenschappelijk onderbouwde conclusies, zij liever zelf de resultaten presenteren, in plaats van jou als niet ter zake kundige profeet met een vage mail te laten wapperen - zeker als de conclusies blijkbaar zo verontrustend zijn dat ze voor 90% van alle barfers hier van groot en onmiddellijk belang zijn.
Door Martine-Tom
[quote="Anne in Duitsland"]
Ik vraag me weleens af of ze in Heiloo weten dat jij te pas en te onpas wilde uitspraken doet en daarbij hun onderzoek als "onderbouwing" (tussen aanhalingstekens, want je onderbouwt natuurlijk niets, verwijst alleen steeds naar die mail) aandraagt? Ik kan me namelijk voorstellen dat als het om een afgerond onderzoek gaat met wetenschappelijk onderbouwde conclusies, zij liever zelf de resultaten presenteren, in plaats van jou als niet ter zake kundige profeet met een vage mail te laten wapperen - zeker als de conclusies blijkbaar zo verontrustend zijn dat ze voor 90% van alle barfers hier van groot en onmiddellijk belang zijn.
[/quote] :thumbsupup:
Door Lizzy
Heiloo zit hier toch gewoon op het forum? En zo te zien in andere discussies/topics is Heiloo prima op de hoogte dat Senta hier hun mening verwoord. Sterker nog, omtrent dit onderwerp heeft Fido zelf wel eens het e.e.a. laten vallen.
Door Anne in Zweden
[quote="Lizzy"]
Heiloo zit hier toch gewoon op het forum? En zo te zien in andere discussies/topics is Heiloo prima op de hoogte dat Senta hier hun mening verwoord. Sterker nog, omtrent dit onderwerp heeft Fido zelf wel eens het e.e.a. laten vallen.
[/quote]

Ik kan me niet herinneren dat Fido ooit geschreven heeft dat ontdooien en weer invriezen levensgevaarlijk is voor je hond. En dat is wat me aan Senta's bijdragen stoort: ze doet alsof mensen die (licht) laten ontdooien en weer invriezen onverantwoord bezig zijn, terwijl de problemen die haar hond heeft gehad of heeft niet daardoor zijn ontstaan, maar doordat ze een kvv voerde waar de hond slecht tegen kon. Of die kvv slecht ingevroren is geweest, en of de problemen daardoor ontstonden, weet ik niet, en daar gaat ze ook verder niet op in, maar laten we nou niet gaan doen alsof wij bezig zijn onze dieren te vergiftigen door niet stijfbevroren te portioneren.
Door Martine-Tom
Ik kan me niet herinneren dat Fido ooit geschreven heeft dat ontdooien en weer invriezen levensgevaarlijk is voor je hond. En dat is wat me aan Senta's bijdragen stoort: ze doet alsof mensen die (licht) laten ontdooien en weer invriezen onverantwoord bezig zijn, terwijl de problemen die haar hond heeft gehad of heeft niet daardoor zijn ontstaan, maar doordat ze een kvv voerde waar de hond slecht tegen kon. Of die kvv slecht ingevroren is geweest, en of de problemen daardoor ontstonden, weet ik niet, en daar gaat ze ook verder niet op in, maar laten we nou niet gaan doen alsof wij bezig zijn onze dieren te vergiftigen door niet stijfbevroren te portioneren.
[/quote]Dat dus.

Bij vrijwel alles word er om wetenschappelijke onderbouwing gevraagd, of testresultaten ofzo.
Senta doet het nu voorkomen alsof we onze dieren massaal de dood injagen als we ondooien en weer invriezen zonder ook maar ergens iets te staven, ja "ik heb per mail bewijs", als je met zulke statements komt, prima maar onderbouw die dan.
Door Lizzy
[/quote]

Nee, dat zeg ik ook niet.

Mij gaat het erom dat Senta hier niet in het geheim dingen beweerd (dit is een openbaar forum), Fido is zelf lid van het forum en kan dus mee lezen wat Senta schrijft. Ik kan me haast niet voorstellen dat Senta hier dingen schrijft en beweert die volstrekt uit de lucht gegrepen zijn en daar min of meer door laat schemeren dat de info van Heiloo komt (dat staat er niet eens met zoveel woorden, misschien is de bron een andere?) terwijl het pikaal uit de lucht gegrepen is, snap je wat ik bedoel?

Neemt niet weg dat ik ook zeer benieuwd ben hoor Anne, naar onderbouwing van deze beweringen! Ik wacht in spanning af.
Door Anne in Zweden
[quote="Lizzy"]
Nee, dat zeg ik ook niet.

Mij gaat het erom dat Senta hier niet in het geheim dingen beweerd (dit is een openbaar forum), Fido is zelf lid van het forum en kan dus mee lezen wat Senta schrijft. Ik kan me haast niet voorstellen dat Senta hier dingen schrijft en beweert die volstrekt uit de lucht gegrepen zijn en daar min of meer door laat schemeren dat de info van Heiloo komt (dat staat er niet eens met zoveel woorden, misschien is de bron een andere?) terwijl het pikaal uit de lucht gegrepen is, snap je wat ik bedoel?

Neemt niet weg dat ik ook zeer benieuwd ben hoor Anne, naar onderbouwing van deze beweringen! Ik wacht in spanning af.
[/quote]

Dat is de bron die ze in andere topics altijd noemt, een andere ben ik bij haar nog niet tegengekomen. Het lijkt mij dat als het gaat om afgeronde en onderbouwde onderzoeksresultaten die grote gevolgen hebben voor de manier waarop wij met vlees omgaan, dat die gewoon openlijk besproken moeten kunnen worden. En het lijkt mij ook dat Fido daar dan zelf een topic over zou openen (misschien is dat ook zo en heb ik dat gemist?). Maar we lezen nooit details over dergelijk onderzoek, het blijft steeds bij vage opmerkingen als "ik heb informatie van Heiloo die mij gelijk geeft, dus geloof me nou maar". Ik vind dus juist wel dat Senta heel geheimzinnig doet. Dat, gecombineerd met het gejammer over de lijntjes van bp waar ze niet aan meedoet en waar de problemen van haar hond dus niet door zijn ontstaan, maakt dat ik vraagtekens plaats bij haar bijdragen.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op di 01 okt 2013, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
Dat is de bron die ze in andere topics altijd noemt, een andere ben ik bij haar nog niet tegengekomen. Het lijkt mij dat als het gaat om afgeronde en onderbouwde onderzoeksresultaten die grote gevolgen hebben voor de manier waarop wij met vlees omgaan, dat die gewoon openlijk besproken moeten kunnen worden. En het lijkt mij ook dat Fido daar dan zelf een topic over zou openen (misschien is dat ook zo en heb ik dat gemist?). Maar we lezen nooit details over dergelijk onderzoek, het blijft steeds bij vage opmerkingen als "ik heb informatie van Heiloo die mij gelijk geeft, dus geloof me nou maar". Ik vind dus juist wel dat Senta heel geheimzinnig doet. Dat, gecombineerd met het gejammer over de lijntjes van bp waar ze niet aan meedoet en waar de problemen van haar hond dus niet door zijn ontstaan, maakt dat ik me aan haar bijdragen erger.
[/quote]

Dat. En dan ook nog doodleuk schrijven dat je hond ziek is geworden van verkeerde kvv, wat ze vervolgens wel wekenlang (zo niet maanden lang) door bleef voeren.

Zelf vind ik, iedereen barf wel op zijn eigen manier. En ja, ik ben geen barfwonder wat dat betreft. Mijn vlees is wel een belegen. Ik voer wel eens snijdsels. Of slecht kopvlees.
En ja, dan heb ik echt wel respect voor mensen die er zo mee bezig zijn en dan luister ik daar graag naar. Maar op een gegeven moment, als het topic na topic allemaal weer opnieuw verteld en ingewreven wordt, ga ik het lastig vinden. Zeker als iemand ondertussen zelf kvv voert waarvan ze weet dat haar hond er ziek van geworden is...
Door Mr bojangles
Ik had laatst bij een lezing gehoord als je hond stinkt, met name uit zijn vacht evt bek en poten dat eriets in zijn eten zit waar hij niet tegen kan. De stoffen waar hij niet tegen kan komen er dan door de huid uit. Als je hond dus stinkt betekend het dat hij eten krijgt ( of iets wat in ze eten zit ) waar hij niet tegen kan. Je hond hoort eigenlijk gewoon fris of kruidig te ruiken. Het is natuurlijk een ander verhaal als je een langharige of poolhond heb en je swinters de kachel op 22 graden hebt staan. Of zoals onze langharige hond als deze gezwommen heeft in een vieze sloot en daarna spoel ik hem niet af dan gaat hij ook stinken. Maar als dit allemaal niet t geval is zou het kunnen zijn dat je hond niet tegen (iets in) het voer kan .
Door BAC
Mr Bojangles, hey leuke naam zo heet mijn jongste perzisch langhaar :biggrin2:

Deze hond kreeg gewoon KVV, die ze nu ook in barf vorm krijgt. Dus de smaken rund, kip, konijn....Het was alleen een paar keer ontdooid.
geweest..... :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door