Het ontdooien en opnieuw invriezen van voeding : mjah nee, geen goed idee en er zitten wel zeker risico's aan. Ten eerste nemen vitamines af en ten tweede neemt het aantal schadelijke bacterieen toe.
En daarom rollen diverse KVV fabrikanten tegenwoordig over elkaar heen met weer iets nieuws: "wij krijgen vers vlees binnen, verwerken het en dan wordt het pas ingevroren. Terwijl onze collega's bevroren vlees binnen krijgen, dit ontdooien, verwerken en opnieuw invriezen en daar worden honderden honden ziek van". En ja, lijkt het best een goed argument.
Maar aangezien de controle op alle rauwe diervoedingen hoog is qua het nemen van monsters die worden getest op bacterieen : lijkt mij dit - totdat het tegendeel is bewezen - een broodje aap verhaal.
Maar qua pietamientjes: houdt ook in je achterhoofd dat een hond pas na 10 a 12 weken volstrekt eenzijdig en niet compleet te hebben gegeten (dus bijv. alleen spiervlees van kip 10 a 12 weken lang) de eerste symptomen gaat vertonen van tekorten. Als honden jaar in jaar uit 16 jaar kunnen worden op doodgekookte brokken van de Albert Heijn, zou ik me ook hier dus niet zo'n zorgen maken, zeker niet als je de KVV merken afwisselt, diersoorten afwisselt en de boel opleukt met gezonde extra's.