Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Waar barfen jullie honden/katten

In de kamer.
10
6%
In de keuken.
37
24%
Buiten.
60
39%
Op een kleed.
14
9%
In de mand/bench.
10
6%
Anders.
23
15%
Door Marion
Tommie eet zijn botten in zijn mand.
Vlees en dergelijke uit zijn bak.
Lappen pens in de keuken.
Als hij klaar is met zijn bot en er is nog over dan mag Zorro eraan knagen. Dit regelen ze zelf goed. Als Tommie nog bezig en Zorro komt eromheen staan dan stuur ik Zorro wel weg, maar meestal kan Tommie dat ook goed zelf (wegsturen) ;)
Als Tommie klaar is loopt hij weg en laat het bot liggen en dan mag Zorro eraan kluiven (van Tommie en van mij ;D )
Dit geldt alleen als Tommie een groot stuk bot krijgt (zoals momenteel de kalfsruggen van BiBi) want anders eet hij het natuurlijk zelf helemaal in no time op ;)
Door Eidos
Dos krijgt zijn vlees ( kant en klaar en zelf samengesteld ) in zn bak die in de keuken staan. Kippenekjes krijgt hij daar ook net als gesneden stukjes pens. Botten krijgt hij in zijn mand in de kamer... Hij blijft daar altijd netjes en de deken is zo gewassen. Vissekoppen en grote vissen krijgt hij ook in de mand, kleine vis, of vis uit blik ook gewoon in zn bak. Heb nog geen hele lap pens gegeven, maar als ik dat geef word dat wel buiten gegeven op het balkon of anders voor op het gras... Ken eidos een beetje en heb geen zin om de stukken stink van de muren af te plukken :P :D.
Door Marion
Vanmorgen dacht ik "wat stinkt het hier toch in de badkamer" ???
Was Zorro me achterna gelopen met en sardientje, die hij lekker op de badmat aan het oppeuzelen was :-X
( WIj hebben de badkamer beneden, grenzend aan de keuken ;) )
Dus de badmat kon ook weer de was in ::)
Leuk he die honden ;D
Door herintreder
Had deze morgen nog gesprek op de club van hondesporters, Barfen is voor hun best bijzonder, ik promoot niet , maar we kijken wel kritisch naar elkaars hond.
Mijn barfer ziet er goed uit, andere worden niet enthousiast, reden was waar geef je die zooi dan!
Begrijp hun best, mijn hond leeft overdag in tuin en schuur, als ik naar mijn werk ga krijgt hij een bak met zijn scheur en kluifwerk, lekker een uur of meer bezig.
Ik weet 100 % zeker als ik geen tuin had , was ik nooit barfer.
Ben blij met de hond en mijn tuin en barfen, maar verder practisch ingesteld.

Groet Joop
Door Laura W
"Hap-kauw-slik-weg werk zoals kvv en kippevleugels krijgen ze gewoon in de keuken, maar dingen waar ze langer op moeten kauwen en waar dan nog bloed vanaf komt enzo die mogen ze lekker in de tuin opeten.
Door Audrina
Hun kvv en kleine dingen zoals kippenbotjes krijgen ze gewoon in hun bak, grotere lappen vlees en botten binnen in de woonkamer op een groot kleed, stinkdingen zoals haring krijgen ze buiten op balkon.
Door Nelly
Hier ook alles gewoon in huis, heb overal tegels, dus als het nodig is, ff moppen en alles is weer schoon. op de bank gaan ze niet, want dat mag niet :D Echte grote penslappen van een kilo of zo bewaar ik voor 's zomers en die geef ik dan buiten, anders kan ik dus àlles soppen, Ashley kennende, die schud ermee dat het een lust is :P 's Winters doen we dan gewoon wat bescheidener en geven we kleine lapjes. Botten en zo krijgen ze ook gewoon binnen. En ik blijf er ook altijd bij. Ben trouwens Andor wel aan het leren dat hij in z'n bench moet eten, is toch wel makkelijk 8) Maar ja toen Ashley en Scarlett klein waren hadden we geen bench, wel binnen en buitenkennels (was in m'n vorige huis) die we hier weer niet hebben en ook niet mogen zetten >:( Heb ze daar altijd eten gegeven en ze gingen er ook in als ik moest werken. Was fijn, ze hoefden niks op te houden, konden naar keuze binnen of buiten en hadden ruimte genoeg. Binnenkennels waren 2x2, buiten 3x2 en stonden, logisch, met elkaar in verbinding.
Bovendien was er binnen ook nog verwarming. Och ja, is misschien maar goed dat ik zoiets hier niet kan neerzetten, anders had ik misschien wel een stuk of 5, 6 honden ::)
Door Francisca
We zijn nog maar net begonnen met barf maar het bevalt Mika en mij zo goed dat we zeker meerdere dagen gaan barfen. Mika krijgt zijn kippenekjes op een kleed, ik leer hem ook dat hij ze daar moet opeten. Een lap pens geef ik liever buiten en als het stukjes zijn krijgt hij ze gewoon in zijn bak. :D
Door Truus
Eindelijk heb ik ze nu zover dat ze het keurig op een matje opeten. Ze doen het maar wat graag want anders is het weg ;D.

Uitslag tot nu toe......

Waar barfen jullie honden/katten
In de kamer. 4 (9%)
In de keuken. 10 (23%)
Buiten. 15 (34%)
Op een kleed. 2 (4%)
In de mand/bensch. 3 (6%)
Anders. 9 (20%)

Totaal aantal stemmen: 43
Door Eef+Stippels
Ze hebben hun voerbak in de (open) keuken. Ik geef ze kluif- en scheurdingen, zoals ribben en hele kip buiten. Vis en kuikens eten ze tegenwoordig netjes uit hun voerbak. Laatst was het zulk slecht weer dat ik ze de ribben op hun plaats heb gegeven, yindra in haar bench en wandor op zijn dekbed. Daarna natuurlijk weer alles wassen  ::) Dus dat doe ik niet te vaak. Ik heb wel vinyl en ze laten ook geen restjes achter, maar ik ben bang dat ze bacterien door het huis verspreiden, vooral salmonella met kip (dat doen ze misschien ook wel als ze het buiten eten, maar het gaat om het idee ;))
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
Heb trouwens 1 keer gehad met een zo ongeveer halve vuile pens; had die buiten gegeven (was in de zomer) maar vegeten de deur dicht te doen ::) Dus Ashley loopt met die enorme lap pens de bijkeuken in, ondertussen lekker schuddend en slingerend.... :-X Kon daarna zowel de bijkeuken als de keuken van boven tot onder soppen. Dat gebeurt me dus nooit meer! :P :-\ :-X
Door geer
Nou, vanmiddag hebben de dames hier een zalmkop gekregen...en met dat takkeweer wilde ik ze toch niet op het balkon zetten... Ted lustte het niet, maar Sophie :o :o :o Er werd getrokken, gescheurd, gekraakt, gevoetbald...de oogjes spatten in het rond en de vinnetjes zaten tegen de muur ;D

Ik heb echt heeel goed gedweild, maar het blijft hier toch echt een beetje ruiken naar een viskraam :-X Bovendien loopt er hier nu een Basset met hele lange vis-stink oren de banken te bevuilen ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door