Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kojak
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
[quote="Stabij Benthe"]
Hallo allemaal,

ik schrok een beetje toen ik dit topic zag staan, ik wist helemaal niet dat buffelhuid slecht was!
Onze Benthe zet nogal graag haar tanden in verschillende dingen (o.a. de tafelpoten). Toen ben ik bij de dierenwinkel gaan vragen wat ik haar nou het beste kon geven (naast haar flostouw), en toen adviseerde ze me om kauwchips te geven. Ik zat zelf eerst aan een bot te denken, maar de verkoopster zei ook iets over dat daar stukjes vanaf konden.
Maar die kauwchips zijn toch ook van buffelhuid? heb even op de verpakking gekeken maar er staat niks op  ???
Benthe is graag bezig met zo'n kauwchip, het wordt dan een beetje zacht er dan trekt ze er hele kleine stukjes vanaf met haar tandjes. Is dit dan gevaarlijk? ze zijn zo klein dat ik me bijna niet kan voorstellen dat ze erin zal stikken...

Nu ga ik vanaf morgen carnibest geven, en heb toen ik dat kocht ook schapenpens staafjes gekocht (niet van die geperste, maar van die gedroogde). Kan ze hier dan geen stukjes vanaf bijten er er in stikken???

groetjes van Myrthe en Benthe
[/quote]

Ik zou haar gewoon lekker zachte botjes geven om te knagen. Niet verhit! Dus niet koken en niet die nare gerookte en gekookte dingen uit de dierenwinkel. Een lekker rauw kippennekje is vele malen beter. EN als ze dat baas kan een keer een goed ingeknipt en platgeslagen vleugeltje, en zo rol je vanzelf in de barf  :D
Door Boefies
[quote="Red_Hunter"]
Wat ik tegenwoordig wel geef zijn die pensbotten, dus niet die kleine staafjes maar gedroogd pens in de vorm van grote botten (dezelfde vorm als die buffelhuid botten). Die gaan er hier ook goed in en daar kluiven ze lekker lang op. De gedroogde pensstaafjes gaan heel snel naar binnen hier.
Misschien is dat nog een optie?

Groetjes Trudie
[/quote]

IK had van de week ook 2 pensbotten gehaald. Babs was binnen no time op de helft. Dus heb ik ze allebei afgepakt (omgeruild tegen een klein snackje). Kregen ze me toch ruzie!  :o
Ze waren helemaal fel op de kleine stukjes die er nog lagen. Babs helemaal fel. Want die zat met speelgoed te spelen en kleine Tooske wou meedoen maar kreeg meteen gegrom. En dit doen ze nooit, ze spelem altijd lief samen. Maar Tooske is een beetje hardleers dus na een aantal keer grommen heeft ze me toch die kleine te pakken gekregen!  :o
Dus die was even goed op haar plaats terug gezet.
Maar die spanning die er hing was er dank zij die pensbotten. Dus ik twijfel of ik die nog een keer geef....
Door ~Joke~
Kyra is bijna in een pensbot gestikt. Ik had pensbotten met van die knoken aan het uiteinde. Mevrouw knaagde ze bij het dunne gedeelte door, nam de losgeknaagde knook in haar bek en stikte bijna.
Door pike
[quote="Jet , Babs en Tooske"]
IK had van de week ook 2 pensbotten gehaald. Babs was binnen no time op de helft. Dus heb ik ze allebei afgepakt (omgeruild tegen een klein snackje). Kregen ze me toch ruzie!  :o
Ze waren helemaal fel op de kleine stukjes die er nog lagen. Babs helemaal fel. Want die zat met speelgoed te spelen en kleine Tooske wou meedoen maar kreeg meteen gegrom. En dit doen ze nooit, ze spelem altijd lief samen. Maar Tooske is een beetje hardleers dus na een aantal keer grommen heeft ze me toch die kleine te pakken gekregen!  :o
Dus die was even goed op haar plaats terug gezet.
Maar die spanning die er hing was er dank zij die pensbotten. Dus ik twijfel of ik die nog een keer geef....
[/quote]
off topic: leuke foto in je onderschrift :D

Als de fauven hier alledrie wat lekkers krijgen (een loopvoet, een gedroogd pensstaafje oid) dan gaat ieder naar zijn "eigen" plekje: Pike eet zijn snoep op een vast plekje rechts op het kleed, Armagnac heeft een vast plekje helemaal links op het kleed, en Duc heeft zijn eigen plekje gecreëerd op de deurmat in de keuken. Als het op is gaan ze op afstand staan kijken bij degene die nog niet klaar is. En als nr. 2 klaar is gaat die gauw kijken of nummer 1 wat heeft laten liggen, terwijl nr 1 gauw kijkt of er op de plek van nr. 2 nog wat ligt, en ook nr. 3 gaat als hij klaar is beide andere plekjes onderzoeken terwijl 1 en 2 plekje 3 besnuffelen. Maar er is nooit ruzie of spanning. Toen Duc nog klein was wou die altijd alles uit de bek van een ander pakken en moest ik wel goed opletten dat hij uit hun buurt bleef, maar nu doet hij dat niet meer en wacht keurig af. Ik geef ook wel eens een kuikentje maar daar mogen ze niet mee naar hun plekje in de kamer want daar loopt altijd gele smurrie uit zodra ze er in bijten. Dus dat krijgen ze in de keuken of buiten. Dan staan ze rustig bij elkaar hun kuikentje te eten :D
Door Red_Hunter
[quote="pike"]
off topic: leuke foto in je onderschrift :D

Als de fauven hier alledrie wat lekkers krijgen (een loopvoet, een gedroogd pensstaafje oid) dan gaat ieder naar zijn "eigen" plekje: Pike eet zijn snoep op een vast plekje rechts op het kleed, Armagnac heeft een vast plekje helemaal links op het kleed, en Duc heeft zijn eigen plekje gecreëerd op de deurmat in de keuken. Als het op is gaan ze op afstand staan kijken bij degene die nog niet klaar is. En als nr. 2 klaar is gaat die gauw kijken of nummer 1 wat heeft laten liggen, terwijl nr 1 gauw kijkt of er op de plek van nr. 2 nog wat ligt, en ook nr. 3 gaat als hij klaar is beide andere plekjes onderzoeken terwijl 1 en 2 plekje 3 besnuffelen. Maar er is nooit ruzie of spanning. Toen Duc nog klein was wou die altijd alles uit de bek van een ander pakken en moest ik wel goed opletten dat hij uit hun buurt bleef, maar nu doet hij dat niet meer en wacht keurig af. [/quote]

Zo gaat het hier ook, afwachten en dan gauw nakijken of er nog kruimels liggen. Ook met de eetbakken, die worden ook nog extra leeg gelikt.  Met Harmony id als Duc, nu heeft ze ook geleerd te wachten.
Leuk gezicht, ze gaat dan echt bij haar bak zitten en kijkend richting Ireen en Flynn 8).
Door pike
[quote="Red_Hunter"]
Zo gaat het hier ook, afwachten en dan gauw nakijken of er nog kruimels liggen. Ook met de eetbakken, die worden ook nog extra leeg gelikt.  Met Harmony id als Duc, nu heeft ze ook geleerd te wachten.
Leuk gezicht, ze gaat dan echt bij haar bak zitten en kijkend richting Ireen en Flynn 8).
[/quote]
Klopt met voerbakken gaat het net zo. En natuurlijk ook de plekken waar de voerbak gestaan heeft. Alles wordt door iedereen grondig gecheckt! En Duc wacht nu netjes, maar daarvoor had hij een soort overgangsfase. Hij probeerde dan niet meer om het uit hun bek te pakken, maar ging er vlakbij liggen met zijn kontje omhoog kop tussen de voorpoten: alsjebliiieeeeft geef mij ook wat  ;D (hij kreeg nooit wat trouwens)
Door Boefies
Ja, normaal gaat het hier ook in vrede.....etensbakjes staan naast elkaar, en met andere lekkernijen gaat het ook goed. Maar dat pensbot haalde de devil  :rant: bij Babs naar boven... :(
Weet ook niet waarom dat ineens was  :-\
Door Dian
ik geef Rakker wel eens gedroogde kipfilet op pensstaafjes, maar nooit zonder dat ik erbij ben. Als ik weg moet krijgt hij gewoon niets, hij is het ook wel gewend. Hij krijgt een aai over de bol, vrouwtje moet werken, en legt zich. Ik durf hem echt niets te geven zonder toezicht :-[
Door Staftime
[quote="Dian"]
ik geef Rakker wel eens gedroogde kipfilet op pensstaafjes, maar nooit zonder dat ik erbij ben. Als ik weg moet krijgt hij gewoon niets, hij is het ook wel gewend. Hij krijgt een aai over de bol, vrouwtje moet werken, en legt zich. Ik durf hem echt niets te geven zonder toezicht :-[
[/quote]

En groot gelijk heb je, ik geef ze ook niets zonder dat ik erbij ben.
Het zou maar een keer mis gaan, ik zou het mezelf nooit vergeven.
Door Huskymeisje
[quote="Dian"]
[/quote]

ik durf het ook niet aan. Ook niet met speeltjes trouwens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door