[quote="Stabij Benthe"]
Hallo allemaal,
ik schrok een beetje toen ik dit topic zag staan, ik wist helemaal niet dat buffelhuid slecht was!
Onze Benthe zet nogal graag haar tanden in verschillende dingen (o.a. de tafelpoten). Toen ben ik bij de dierenwinkel gaan vragen wat ik haar nou het beste kon geven (naast haar flostouw), en toen adviseerde ze me om kauwchips te geven. Ik zat zelf eerst aan een bot te denken, maar de verkoopster zei ook iets over dat daar stukjes vanaf konden.
Maar die kauwchips zijn toch ook van buffelhuid? heb even op de verpakking gekeken maar er staat niks op ???
Benthe is graag bezig met zo'n kauwchip, het wordt dan een beetje zacht er dan trekt ze er hele kleine stukjes vanaf met haar tandjes. Is dit dan gevaarlijk? ze zijn zo klein dat ik me bijna niet kan voorstellen dat ze erin zal stikken...
Nu ga ik vanaf morgen carnibest geven, en heb toen ik dat kocht ook schapenpens staafjes gekocht (niet van die geperste, maar van die gedroogde). Kan ze hier dan geen stukjes vanaf bijten er er in stikken???
groetjes van Myrthe en Benthe
[/quote]
Ik zou haar gewoon lekker zachte botjes geven om te knagen. Niet verhit! Dus niet koken en niet die nare gerookte en gekookte dingen uit de dierenwinkel. Een lekker rauw kippennekje is vele malen beter. EN als ze dat baas kan een keer een goed ingeknipt en platgeslagen vleugeltje, en zo rol je vanzelf in de barf