Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Henk en Donja
#783461
[quote="Tinker"]
Nou Henk het aantal mensen dat deze visie deelt en dus ook kvv voert,sommige zelfs al jaren,is enorm.Je kunt geen forum op of je leest de enthousiaste ervaringen van mensen die kvv voeren.Ik ben dus(gelukkig) niet de enigste die in de compleetheid van kvv gelooft.Ook al geloof ik zeker net als jij in varieren,absoluut.Ik voer naast kvv ook losse onderdelen als kip,vis,ei,runderpoulet of wat ik ook maar tegenkom.Ik zou zelf ook nooit zeggen dat iemand jaar in jaar uit 1 merk moet voeren,tenzij de hond niets anders verdraagt.Wij voeren ondanks dat ik wel zo mijn voorkeuren voor merken heb,per week al 3 verschillende kvv's.
[/quote]

En wat ik dus bedoel is wat volgens mij overal geroepen wordt, is dat als je dan kvv voert, je ook, als dat binnen je mogelijkheden ligt, dieren en onderdelen daarvan moet voeren die NIET in de kvv zitten. Althans wil je compleet en dus gevarieerd voeren. En dan het liefst nog wel 10 soorten, en ook nog een keer liever de wat minder voor de hand liggende delen. Wederom, het complete karakter van een voeding wordt niet bepaalt door de supplementen, maar door de samenstelling van het menu. Runderpoulet en kip zitten ook in kvv's en vandaar dat ik dat geen intressante aanvulling vind. Liever dan op zoek gaan naar een goede slager die af en toe wat eend of paardevlees ofzoiets voor je kan regelen.

Ik ben ook hardstikke gelukkig met kvv, ik weet nu in ieder geval zeker dat mijn hond geen ernstige tekorten zal oplopen nu haar vertering herstelt. En ik zal over een tijdje vast nog af en toe kvv geven, als we ergens naartoe gaan ofzo, voor het gemak dus. En dat mag allemaal best, ik veroordeel dat ook niet, ik vind alleen dat je je geen illusies moet maken over hoe compleet nu eigenlijk 'compleet' is.

Als ik zo teruglees hebben een aantal mensen precies gezegd hoe het zit, hetzelfde verhaal is op meerdere manieren uitgelegd. Ik vind het vervelend dat ik me heb lopen irriteren hierover steeds in herhaling te moeten vallen, want ik wil het als ik kan je wel graag duidelijk maken. Dan noem jij dat maar hoog van de toren blazen, maar dat lijkt me in dit geval een beetje onzin.

Maargoed, dat heb ik nu naar mijn idee voldoende gedaan, en nu vind ik het welletjes.
Door Bullmastiff gek
#783614
[quote="Henk en Donja"]


Overigens even over wat bullmastifgek zegt, bij mijn vrouw thuis hebben ze een hond gehad die alleen oud brood met melk kreeg en tafelresten en die is ook 16 geworden dus, maar het gaat er hier niet om of een hond kan overleven, het gaat erom wat nu werkelijk, zonder compromissen te sluiten, het beste is voor een hond.
[/quote]

Ik denk als je al jarenlang Kvv voert, en je nooit met de hond bij de da hoeft te zijn.
Je hond een mooie vacht heeft, geen stinkadem, mooie gezonde witte tanden, geen winden laat, geen sloten water drinkt,niet verhaart, aktief is, geen diaree heeft. En bovenal de hond met smaak zijn eten eet, je het eigenlijk best goed doet. Dus wat mij betreft staat Kvv op een.

En oh,ja ik ken iemand van een ander forum die regelmatig de bloedwaardes van zijn hond laat testen bij de da, en die hond krijgt al jaren lang Kvv in dit geval altijd Smul. En de da staat elke keer weer te kijken van deze goede waardes,,, Dus ach wat is wijsheid.
Door Henk en Donja
#783810
Typisch, nouja aangezien jullie niet ingaan op argumenten waaruit blijkt dat kvv alles behalve compleet is, lijkt het me kansloos om nog op jullie te reageren, het is duidelijk dat jullie gewoon weer ergens anders over beginnen als wij jullie argumentatie weerleggen. Sorry hoor, maar dat vind ik zonde van mn tijd en energie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#783868
[quote="Henk en Donja"]
Typisch, nouja aangezien jullie niet ingaan op argumenten waaruit blijkt dat kvv alles behalve compleet is, lijkt het me kansloos om nog op jullie te reageren, het is duidelijk dat jullie gewoon weer ergens anders over beginnen als wij jullie argumentatie weerleggen. Sorry hoor, maar dat vind ik zonde van mn tijd en energie.
[/quote]

Wat moeten ze anders ;D ;D
Door Laura2004
#786565
Interessante discussie over de compleetheid van voer.
Ik vraag me af wie er beslist wat en hoeveel een hond ergens van nodig heeft (de diervoederfabrikant???). Ik weet niet eens precies wat een mens nodig heeft aan voedingsstoffen. Ik geloof helemaal niet dat een hond of mens precies een vaste hoeveelheid voedingsstoffen binnen moet krijgen.
Net zoals bij mensen is in mijn ogen variatie het beste.
Ik geloof dus ook niet dat brokken of kvv compleet zijn, want wie zegt dat dat compleet is? Ik geloof zeker dat het goede voeding kan zijn (zelf ben ik helemaal niet overtuigd van kvv, maar in mijn ogen is alles beter dan brokken).

Ik geloof dus dat je nooit weet of je hond alles binnen krijgt. Het is belangrijk dat je hond gezond is en dan weet je dat je hond de goede voedingsstoffen binnen krijgt.

Voor de mensen die er van overtuigd zijn dat brokken (en kvv) 'compleet' zijn, is het misschien interessant om dit artikel te lezen in de bieb:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 436.0.html
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door