Hey, even een update voor de mensen die daar interesse in hebben en ik moet dit echt even kwijt want dit is zo frustrerend!
Ik had begin deze week de mail gestuurd en ik had vrijdag pas een mail terug gekregen, ze kwamen om in het werk en ze zouden er begin Januari op terug komen. Deze mail had ik nog niet gelezen toen ik belde, maar alsnog vind ik 2 tot 3 weken te lang duren om een klacht netjes af te ronden, zelfs in drukke tijden.
Toen ik gisteren belde deed hij heel vreemd en deed net alsof hij niet wist waar het over ging en wie ik was (terwijl hij in de ochtend nog een mail had gestuurd, en al 3x een redelijk lang telefoongesprek met hem had gehad). Toen ik uitlegde waar het over ging en dat ik een melding ga maken bij NVWA als het probleem niet snel op word gelost deed hij net alsof hij niet had begrepen dat het volledig ontdooid was.
(Oké, dus nou beweert hij dat ik niet heb gezegd dat het vlees helemaal zacht was, dat het vlees volledig ontdooid was, dat het vlees zelfs is gaan lekken en er bloed onderin de doos zat, en dat hij daarop antwoorden dat zolang het nog koelkast temp. heeft dat het dan nog oké is om in te vriezen? Plus dat hij aan me vroeg: "hoe voelt het vlees aan mevrouw? heeft het nog dezelfde temp. als een stukje kaas wat je net uit de koelkast haalt?" En dat hij me een hele preek gaf over wolven die intuïtief weten welk besje ze wel en niet kunnen eten dus als m'n hondje het nog wil eten is het nog goed. Dat heb ik dus allemaal verkeerd verstaan? Dit heet 'gaslighting' btw en is een vorm van manipulatie. )
Ook beweerde hij opeens dat ik de enigste was waarbij het vlees volledig was ontdooid ook al was bij veel mensen het vlees 6 dagen onderweg geweest.. (terwijl hij juist eerst beweerde dat het bij veel mensen nu volledig ontdooid was geleverd en ik de enigste was die daar een probleem van maakte.)
Toen ik hem ook even liet weten dat ik m'n verhaal online had gezet, viel z'n 'aardige' masker af en werd hij boos. Hij vroeg aan mij wat ik hier nou mee wou bereiken en of dat ik een beginnend bedrijf kapot wilde maken. Dit heet 'playing the victim'en 'guilt tripping' btw en is ook een vorm van manipulatie.
Ik heb nog 2 andere klachten gevonden op internet, en beide hetzelfde verhaal als mij. Het enigste wat ze doen is als het vlees BEDORVEN is, mensen de zogeheten 'Oerfoodies' geven of zoiets . Dat zijn van die idiote spaarpunten die je in hun webshop kunt gebruiken als ik het goed heb begrepen.
Hij praatte in een heel minachtend toontje tegen me en als ik iets wilde uitleggen wat hij niet wilde horen onderbrak hij me steeds en zei hij "*noemt mijn naam*, mag ik even? ik krijg er geen woord tussen", en als ik naar een preek moest luisteren waarvan ik voelde dat dit nergens naartoe ging en ik onderbrak hem, sprak hij me erop aan dat ik hem niet mocht onderbreken.. Bah, wat een vervelend mens.
Hij zei dat ze dit eerst intern willen bespreken en er voor 7 Januari op terug komen. Ik voel nu al aan dat ik kan fluiten naar m'n centen, en hij gaat te onverantwoord om met z'n producten en met z'n klanten, dus ik heb als nog een melding gemaakt bij NVWA. Ik hoop dat als NVWA besluit een controle te doen, dat ze dan na kunnen kijken in de boekhouding dat het bij meerdere mensen ontdooid is aangekomen en dat er dan een soort van terugroepactie komt o.i.d. (maar dat is wishful thinking

)
Het is door dit te delen echt niet mijn intentie om het bedrijf kapot te maken, dit is geen wraakactie. Het geen wat ik wil bereiken door dit te delen is mensen te waarschuwen voor dit bedrijf, niet omdat ik vind dat dit op zichzelf een heel slecht bedrijf is, want ik denk dat het product zelf wel degelijk van goede kwaliteit is (vergelijkbaar met Alroda denk ik), en als je geluk hebt dat het op tijd is geleverd dan is alles gewoon prima in orde neem ik aan (ook al vertrouw ik het persoonlijk niet meer). Alleen moeten mensen wel degelijk oppassen met het feit dat áls het fout gaat, dat dit bedrijf dan niet de verantwoordelijkheid neemt en zeer kantonvriendelijk en manipulatief te werk gaat en je kunt fluiten naar je centen. Plus dat ik zeer sterk twijfel of dat ze toch echt wel om de dieren geven, gezien dat ze mensen wijs proberen te maken dat rauw en ontdooid vlees wat 6 dagen onderweg is geweest nog steeds volledig veilig is om te geven aan je hond/kat.
(end rant

)