Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Martine-Tom
[quote="Skilp"]
Dus rauwe aardappel is niet goed, wel gekookt dan? Of helemaal geen aardappel. En hoe zit het met pasta's, zoals macaroni, spaghetti, kun je dit wel erbij geven in kleine porties?
[/quote]Kunnen wel maar het is niet nodig. Lees anders de beginners documentatie eens hier op de site.
Vrijwel niemand hier voer koolhydraten, botten, organen, spiervlees, vis, groente en dat is het eigenlijk wel  ;)
Door M@rina
[quote="Skilp"]
Lever zal ik ook zeker maar 1x in de 2 weken voeren, dat is meer dan genoeg. Ik heb hier een proefpakket afgenomen om het eens te proberen en mijn voorkeuren gaan zeker uit naar de mix-pakketten, zoals kip-rund mix, vis-rundmix, pens-rund, kip-vis mix, pens-uiermix. Andere pakketten bevaten groene pens, boekmaagspiervlees(rund), lamsvlees, uieren, paardenvlees, zalm enz.  Als ik zo elke dag hiervan een ander diervlees geef heb ik toch het idee dat ze de hele week wel voldoende variatie binnenkrijgen, met aanvulling dan van groentemix, rijst, aardappel, rauwe eieren.
[/quote]

Ik lees toch voornamelijk rund en kip en 1x lam, 1x paard, 2x vis. ongeveer 3/4 bestaat dan uit rund en kip...Niet echt een gevarieerd menu... :-\
Of het nu wel of niet goed is samengesteld (waar ik dus echt mijn twijfels bij heb) het is sowieso verstandiger en gezonder voor je hond om verschillende merken n diersoorten af te wisselen hoe meer hoe beter.

Als je je hond ets extra's wilt geven geef dan een rauw ei met schil een schep yoghurt of kwark met wat honing, geen pasta of aardappelen
Door kakocavi
In rijst en aardappels zitten veel goede voedingsstoffen zoals kalium en mangaan, en zuivel en honing is niet veel natuurlijker voedsel voor een hond.
Door Anne in Zweden
[quote="Skilp"]
Lever zal ik ook zeker maar 1x in de 2 weken voeren, dat is meer dan genoeg. Ik heb hier een proefpakket afgenomen om het eens te proberen en mijn voorkeuren gaan zeker uit naar de mix-pakketten, zoals kip-rund mix, vis-rundmix, pens-rund, kip-vis mix, pens-uiermix. Andere pakketten bevaten groene pens, boekmaag,  spiervlees(rund), lamsvlees, uieren, paardenvlees, zalm enz.  Als ik zo elke dag hiervan een ander diervlees geef heb ik toch het idee dat ze de hele week wel voldoende variatie binnenkrijgen, met aanvulling dan van groentemix, rijst, aardappel, rauwe eieren.
[/quote]

Maar dat is dus allemaal gemalen spul. En dus weet je niet wat er precies in zit. Nou is dat bij alle kvv zo, maar dat maakt het ook zo belangrijk om je niet tot één merk te beperken. Vooral ook omdat, zoals Marina al aangeeft, het voornamelijk om rund en kip gaat. Ik heb wel wat lam en kalkoen en paard gezien op de site, maar afwisseling is anders. Het is dus wel van belang dat je zelf in de gaten houdt of de verhoudingen bot-vlees-orgaan min of meer kloppen, en of je voldoende diersoorten voert (en dan niet 40% kip, 40% rund en vervolgens 5% elk van lam, paard, kalkoen en vis; dan heb je weliswaar zes diersoorten, maar toch ook weer niet).
Ik denk dat je best die mixen kunt voeren, aangevuld met wat losse onderdelen als kalkoennekken, paardenvlees aan een stuk, dat soort dingen. En dan erop letten dat je verhoudingen een beetje kloppen.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op za 18 okt 2014, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door