Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sylvia
[quote="Thunder"]
Sorry,neem m'n vraag al terug,weer te snel geweest!
Bij mij hebben de pups altijd vanaf 3 weken met hele kleine beetjes vlees gehad,en geen problemen.
[/quote]
Dat het bij jouw pupjes niet tot een direct zichtbaar probleem heeft geleid is natuurlijk geen indicatie dat het dan ook goed is. Baby's mogen ook pas op een bepaalde leeftijd vast eten hebben, maar de meeste zullen niet direct in grote zichtbare problemen komen omdat ze een ongeduldige ouder hebben.

Voor de spijsvertering is het beter als ze pas met 4 weken vast voer krijgen, het systeem is dan toe aan het overgaan op vaste voeding. Allles wat je eerder doet levert dus onnodige stress aan het systeem, ik heb al wel van fokkers gehoord die niet kunnen wachten en er met twee weken al wat in proppen en geen probleem zeggen ze. Als je het systeem zo goed mogelijk kan laten overgaan door ze op het moment dat het meest gunstig is pas over te zetten dan denk ik waarom zo ongeduldig met vlees voeren, je pups zijn snel genoeg groot zonder ze ook nog eens te overhaasten omdat de fokker niet kan wachten met voeren. Want bedenk ook eens , de eventuele nadelen die ze er wel van oplopen maar die misschien niet direct zo opvallen die is voor de hond van levenslange aard en die had jij als fokker kunnen voorkomen door een weekje je geduld te houden met voeren
Door Nelly
[quote="Lizzy"]
Er wordt niet heel diep op de materie ingegaan maar ik quote even wat stukjes:

Rauwe geitenmelk kun je vaak bij van die geitenboerderijtjes wel kopen. Ze raadt fokkers die veel fokken zelfs aan zelf geiten te nemen om zo altijd rauwe geitenmelk tot je beschikking te hebben ;D!
[/quote]Wil hier toch ff op reageren: in de tijd dat ik nog fokte had ik idd. geiten om de pups van geitenmelk te kunnen voorzien (had er de ruimte voor hoor) en met vlees - hele kleine beetjes - begon ik met zo'n 3.5 week. Maar dat waren dan echt maar likjes op een vinger om te laten proeven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door