- do 23 dec 2004, 11:37
Jeetje Wim, fijn dat je even van je laat horen!!
Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt hoor. Echt. En het is zeker vervelend dat hij de boel binnen onder poept....
Weet je wat ik zou doen, als ik jou was? Als Bumper op brokken geen diarree heeft, dan zou ik tot na de kerst even lekker brokken blijven geven. Anders zit je tijdens de feestdagen met een hondje die aan de spuit is en volgens mij heb je dan wel wat anders aan je hoofd. Dus, even rust in de tent.
Ik denk zelf ook dat het niet zo goed voor Bumper is om hem dan weer brokken, dan weer Bibi, dan weer Rodi, dan weer brokken en dan weer Carnibest te geven. Ik denk dat dat een beetje teveel voerwisselingen zijn voor die kleine.
Dus, even een paar dagen stabiliteit in de tent gooien en brokken voeren (en dat zeg ik niet gauw).
Als je dan Carnibest in huis hebt en Bumper heeft een paar dagen goede ontlasting gehad, geef hem dan 1 lepeltje Carnibest en blijf hem voor de rest brokken voeren. Als hij geen diarree krijgt, geef hem dan een paar dagen 1 lepeltje en als dat goed gaat, ga hem dan 2 lepeltjes geven. Kook het verse voer ook even 1 minuutje. Als die twee lepeltjes goed gaan, ga dan 3 lepeltjes geven. Desnoods nog steeds even koken. En als dat goed gaat, bouw het dan zo langzaam uit en bouw het koken af.
Ik weet niet welke Carnibestsoort je het beste kunt geven. Of dat de eend en rijst is of juist het natuurvoer. Maar dat weten andere leden vast wel en anders kan de eigenaresse van Carnibest je daar wel in adviseren.
Ik zit dus te denken om het zo voorzichtig te doen (misschien hebben andere mensen andere meningen hierover hoor) want blijkbaar heeft jouw Bumper hele gevoelige darmpjes...... En moet je hem heel voorzichtig aan pakken.
Wat je ook zou kunnen doen, ik weet niet of je dat wat vindt, is om zelf voer voor Bumper samen te gaan stellen. Het heeft wel 1 voordeel en dat is dat je precies kan uitvissen van welk product jouw Bumper aan de diarree gaat! Nou goed, ik hoor het wel of dat tot de opties behoort...!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 23 dec 2004, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.