Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wimk
Hallo allemaal,

Nou even een update,

Ik heb Bumper dus brokken gegeven en vanaf dat moment ging het goed, hij had harde drollen.
Ik heb hem afgelopen dinsdag 10 gram Bibi door zijn brokken heen gegeven, en daar ook nog eens gekookt water over heen gegooid, en ja hoor de volgende dag spoot het er weer uit.
Ik ben toen naar de winkel gegaan en heb daar Rodi gekocht en ik heb hem deze gegeven, maar ook bij de Rodi heeft hij ontzettendde diarree.
In tussentijd geef ik hem wel dagelijks pro biotica, en ik ga vanmiddag wat Carni Best voor hem halen, ik hoop dat hij daar iets beter tegen kan.
Ik vind het niet zo erg dat hij aan de diarree is, maar wat ik wel vervelend vind is dat Bumper nog niet helemaal zindelijk is, en als hij dan zo'n spuitpoep aanval heeft dan zit het hele behang ook soms onder.
Ik blijf vers vlees proberen, en hopen dat het ooit een keer goed gaat.

Wim
Door Lizzy
Jeetje Wim, fijn dat je even van je laat horen!!

Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt hoor. Echt. En het is zeker vervelend dat hij de boel binnen onder poept....

Weet je wat ik zou doen, als ik jou was? Als Bumper op brokken geen diarree heeft, dan zou ik tot na de kerst even lekker brokken blijven geven. Anders zit je tijdens de feestdagen met een hondje die aan de spuit is en volgens mij heb je dan wel wat anders aan je hoofd. Dus, even rust in de tent.

Ik denk zelf ook dat het niet zo goed voor Bumper is om hem dan weer brokken, dan weer Bibi, dan weer Rodi, dan weer brokken en dan weer Carnibest te geven. Ik denk dat dat een beetje teveel voerwisselingen zijn voor die kleine.

Dus, even een paar dagen stabiliteit in de tent gooien en brokken voeren (en dat zeg ik niet gauw).

Als je dan Carnibest in huis hebt en Bumper heeft een paar dagen goede ontlasting gehad, geef hem dan 1 lepeltje Carnibest en blijf hem voor de rest brokken voeren. Als hij geen diarree krijgt, geef hem dan een paar dagen 1 lepeltje en als dat goed gaat, ga hem dan 2 lepeltjes geven. Kook het verse voer ook even 1 minuutje. Als die twee lepeltjes goed gaan, ga dan 3 lepeltjes geven. Desnoods nog steeds even koken. En als dat goed gaat, bouw het dan zo langzaam uit en bouw het koken af.

Ik weet niet welke Carnibestsoort je het beste kunt geven. Of dat de eend en rijst is of juist het natuurvoer. Maar dat weten andere leden vast wel en anders kan de eigenaresse van Carnibest je daar wel in adviseren.

Ik zit dus te denken om het zo voorzichtig te doen (misschien hebben andere mensen andere meningen hierover hoor) want blijkbaar heeft jouw Bumper hele gevoelige darmpjes...... En moet je hem heel voorzichtig aan pakken.

Wat je ook zou kunnen doen, ik weet niet of je dat wat vindt, is om zelf voer voor Bumper samen te gaan stellen. Het heeft wel 1 voordeel en dat is dat je precies kan uitvissen van welk product jouw Bumper aan de diarree gaat! Nou goed, ik hoor het wel of dat tot de opties behoort...!
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 23 dec 2004, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
Kan het niet zijn dat hem de combinatie van brokken en vers niet goed valt? Misschien dat je het niet moet gaan mengen?
Door wimk
Maar ik heb het nooit gemengd, alleen de laatste keer omdat ik langzaam weer wou over gaan.

Ik ga je raad opvolgen Liz,

Bedankt

Gr Wim
Door Truus
Ik zou ook de raad van Lizzy opvolgen Wim ;).
Sterkte ermee en hou ons op de hoogte!

Overigens hoef je het niet te koken maar je kunt het ook overgieten met warm water.
O, ik lees dat je dit al wist :D.
Laatst gewijzigd door Truus op do 23 dec 2004, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eef+Stippels
[quote="wimk"]
Maar ik heb het nooit gemengd, alleen de laatste keer omdat ik langzaam weer wou over gaan.

Ik ga je raad opvolgen Liz,

Bedankt

Gr Wim
[/quote]

Ok, sorry. Ik dacht dat je het vaker mengde.

Heel veel succes en ik hoop dat het gauw beter gaat!
Door sylvia
Misschien kan Angelique hier even advies geven over welke smaak van CB het beste gegeven kan worden want volgens mij is de natuurmix best wel vet en kan hij daarvan sneller aan de diaree gaan.
Door Francisca
Mika krijgt ook diarree van vet vlees maar doet het heel goed op CB natuurvoer, met kruidenmix en probiotica.
Maar ik denk idd dat Angelique een beter advies heeft. ;)
Door Angelique
Als hij van voren af aan moet wennen dan zou ik het ook zo doen zoals LIzzy het omschrijft, dus met een klein beetje per dag beginnen. Als de hond heel gevoelig is zou ik met de Light beginnen en dit langzaam plaatst laten maken voor het Natuurvoer en/of de kip/lamrijst.
Door MAXMINOU
wat een drama, ik snap je hopeloosheid erg goed.
Op een gegeven moment weet je niet meer welk advies je nu moet opvolgen, ik kan je er geen geven.
Het enige wat ik je kan meegeven is op zoek te gaan naar een da waar je een vertrouwensband mee kan opbouwen en dat lukt niet als iemand zo finaal een andere mening heeft dan je eigen mening omtrent kvv.

Max gebruikt al zijn hele leven (2) finidiar om zijn maag en darmen wat tot rust te brengen na een pijnaanval (wat volgens mij van de brokken komt)

Vanaf jong pupje heeft hij op brok gestaan en constant problemen gehad met maag en darmen. Ben nu, na een giga darmvirus wat hem bijna zijn leven koste, sinds een maand overgestapt op Carnibest en energique (wat hij nu trouwens niet meer wil eten omdat hij carnibest helemaal het einde vindt). Op zich gaat het goed, het blijft zoeken omdat hij soms nog buikpijn heeft maar ik merk toch dat hij het er beter op doet.
Probiotica geef ik hem ook.

Het lijkt mij verstandig om hem een dag of 2 op kip/rijst te zetten en dan langzaam een kvv erbij te doen.
Merg uit bot wil ook nog wel eens stoppend werken

succes, minou
Door Angelique
[quote="MAXMINOU"]
Merg uit bot wil ook nog wel eens stoppend werken

succes, minou
[/quote]

Dat is anders klingklaar vet waar iedere normale hond normaliter van aan de race gaat als hij/zij TEveel daarvan krijgt. Lijkt me in het geval van wim dus niet echt zo'n geslaagd idee.
Door Lupa
bot werkt verstoppen en merg juist laxerend
wat zit de natuur mooi in elkaar toch?
als je het compleet geeft is het juist goed
Door jolly64
Mischien kan je energique nr 4 proberen
Helpt bij mijn hond perfect ;D
Hij kan alleen niet tegen verandering van eten dus krijgt elke dag hetzelfde :-\
Zodra ik iets ander geeft raken zijn darmen van slag en gaat aan de diarree
Door ~Joke~
Zat ik ook net aan te denken. Veel honden met maag/darmproblemen hebben baat bij energique nr 4. Carnibest bevat dacht ik veel orgaanvlees en is misschien te laxerend in dit geval. Zelf zou ik niet de brokken met rauw gaan mengen of het kkv gaan koken. Inderdaad wat Lizzie zegt hem eerst stabiel krijgen op de brok. Als hij stabiel is [toch wel minimaal twee weken] beginnen met een stukje energique buiten de brokmaaltijd om, dit een aantal dagen lang en gaat dit goed dan proberen een brokmaaltijd voor een energique maaltijd te vervangen. De energique wel even au bain marie opwarmen, niet koelkast-koud serveren.
Door Angelique
[quote="harns49"]
Zat ik ook net aan te denken. Veel honden met maag/darmproblemen hebben baat bij energique nr 4. Carnibest bevat dacht ik veel orgaanvlees en is misschien te laxerend in dit geval. Zelf zou ik niet de brokken met rauw gaan mengen of het kkv gaan koken. Inderdaad wat Lizzie zegt hem eerst stabiel krijgen op de brok. Als hij stabiel is [toch wel minimaal twee weken] beginnen met een stukje energique buiten de brokmaaltijd om, dit een aantal dagen lang en gaat dit goed dan proberen een brokmaaltijd voor een energique maaltijd te vervangen. De energique wel even au bain marie opwarmen, niet koelkast-koud serveren.
[/quote]

Carnibest zal niet meer orgaanvlees bevatten dan Energique, wel is het vetter, maar dat is voor een gezonde hond geen probleem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door