Ze zijn gewassen met waterstofperoxide welk word gesplitst (tijdens het wassen) in water en zuurstof. Tegen bacterien en dat soort onzin.
Dus ze zijn idd gebleekt en vervolgens gedroogd. Ze moeten wel dunkt me. Anders zal het gauw verrotten en is het onverkoopbaar. Maar ik geloof niet dat je daar iets van terugvind hoor. Zo'n bot bevat verder ook niks qua voedingsstoffen maar ook niks schadelijks mijns inziens. Maar dat zien andere hoogstwaarschijnlijk anders.
Maar roep jij maar wat ik dan moet. Ik ga geen nekken of karkassen voeren punt. Mijn man wil het gewoon niet hebben. Ik word zelf ook niet blij van een pup die stukken bot uitpoept en dat was dan nog maar een inieminie nekkie. Dus ik weet het anders ook niet. Vandaar die rawhidedingen.
[/quote]
Eerlijk gezegd zou ik me er werkelijk niets van aantrekken als mijn vriend niet wilde dat ik nekken of karkassen zou voeren, dat is het enige gezonde dat je een hond kan geven om te zorgen dat het beestje schone tanden heeft. Maar ja, als jij niet tegen je man in wilt gaan dan werkt dat niet, dan weet ik eerlijk gezegd ook niet wat je zou kunnen doen.
Ziggy heeft twee jaar lang stukken bot uitgepoept, vanwege haar slechte vertering, maar dit was voor mij absoluut geen reden om niet te barfen, je moet een hond ook de tijd gunnen om alles goed te leren verteren, ik ben niet echt angstig wat dat betreft en Kai (die kerngezond is) poept ook weleens een stukje bot uit, dat vind ik gewoon geen drama, ik poep ook weleens iets onverteerd uit :-X

Wat mij betreft is zo'n bot dus niet gezond, maar als dat voor jou de enige optie is dan moet je het vooral geven (ik vraag me oprecht af of het überhaupt helpt, ik zou dan eerder kiezen voor tanden poetsen met zo'n schrapertje).
En wat betreft de buffelhuiden, aangezien ik bijna 5 jaar barf met mijn hondjes heb ik eigenlijk alleen toen Kai een pup was dat soort dingen gekocht, gelukkig nooit problemen mee gehad. Maar goed, de vorige keer dacht ik, ik koop voor de leuk zo'n buffelhuid, het ging prima, tot het laatste stukje, daar zijn mijn beschaafde eters dus beiden bijna in gestikt, dus weer een bevestiging voor mij dat ik geen bewerkte troep uit de dsz geef en daarbij stonk het ook nog.....