Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door sylvia
#30400
lajoieblanche schreef:
Silvia, zitten er in Nutro dan geen granen ?
Wat is er dan "speciaal" aan de samenstelling, dat jij (en Angelique) het je honden in geval van nood wel voert ?
Ik heb op de site van Nutro geprobeerd de samenstelling te vinden, maar dat is niet gelukt .. ???
ik heb hier de link voor je van de nederlandse site http://www.nutro.be/content/nutro.php?st=meerinfo

en ja ook in nutro zitten granen,alleen kijk ik naar wat voor bronnen er gebruikt worden.
Nutro wordt bv vervaardigd van gedroogd vlees niet van vleesmeel.
Onderaan de pagina staat de link naar de usa site daar staat wel de inhoudslijst.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 12 dec 2003, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#30412
lajoieblanche schreef:
Silvia, zitten er in Nutro dan geen granen ?
Wat is er dan "speciaal" aan de samenstelling, dat jij (en Angelique) het je honden in geval van nood wel voert ?
Ik heb op de site van Nutro geprobeerd de samenstelling te vinden, maar dat is niet gelukt .. ???
Het voeren van Nutro was geen noodgeval, meer een kwestie van "toch wel zonde om weg te gooien" en Sil was er voor een brok tevreden mee, dus heb ik het ook even een kans gegeven. Voor een keertje moet dat kunnen:-)
Dus alles is gewoon Sil der schuld.
Door Angelique
#30414
[quote="Paul_Barte"]
Denk dat ik het WEL weet......

Carocroc Musher van Vobra!!!

Leuk detail.......kijk eens op de houdbaarheidsdatum van de Vobra prroducten.....toch zeker 1 1/2 jaar....en dat met natuurlijke anti-oxidanten LOL LOL.
[/quote]

Het is de musher van Vobra, maar volgens mij heb ik van de'"met anti-oxydanten" niet anders gehad als met een jaar houdbaarheid. Misschien die varianten waar wel BHt's inzitten, maar die hebik hier nooit gehad.
Door Angelique
#30422
[quote="Paul_Barte"]
Angelique,

Ieder weldenkend mens snapt toch zeker dat 'iets' ervoor moet zorgen dat die brokken 1 jaar houdbaar moeten zijn...en dat zijn echt geen vitamine C en E hoor.


[/quote]

Ik heb alleen maar gezegt dan de brokken geen 1,5 maar slecht 1 jaar houdbaar waren...verder niets...... :P
Door sylvia
#30423
Angelique schreef: Het voeren van Nutro was geen noodgeval, meer een kwestie van "toch wel zonde om weg te gooien" en Sil was er voor een brok tevreden mee, dus heb ik het ook even een kans gegeven. Voor een keertje moet dat kunnen:-)
Dus alles is gewoon Sil der schuld.
is goed hoor lieverd als jij het zegt ;D ;D ;D
#30429
[quote="Angelique"]
[quote="Paul_Barte"]
Angelique,

Ieder weldenkend mens snapt toch zeker dat 'iets' ervoor moet zorgen dat die brokken 1 jaar houdbaar moeten zijn...en dat zijn echt geen vitamine C en E hoor.


[/quote]

Ik heb alleen maar gezegt dan de brokken geen 1,5 maar slecht 1 jaar houdbaar waren...verder niets...... :P
[/quote]

Jij had gewoon een streepje voor bij die vertegenwoordiger en hij keek speciaal voor jou naar de datum natuurlijk (in ruil voor sloten koffie ;D )
Door Angelique
#30439
[quote="Paul_Barte"]
[quote="Angelique"]
[quote="Paul_Barte"]
Angelique,

Ieder weldenkend mens snapt toch zeker dat 'iets' ervoor moet zorgen dat die brokken 1 jaar houdbaar moeten zijn...en dat zijn echt geen vitamine C en E hoor.


[/quote]

Ik heb alleen maar gezegt dan de brokken geen 1,5 maar slecht 1 jaar houdbaar waren...verder niets...... :P
[/quote]

Jij had gewoon een streepje voor bij die vertegenwoordiger en hij keek speciaal voor jou naar de datum natuurlijk (in ruil voor sloten koffie ;D )
[/quote]

Ja ja, bezorg me maar weer een slechte naam :D

Die zak NUtro die er staat is overigens ook nog 10 maanden houdbaar ::)
#30550
crutz schreef: hieronder de samenstelling van de brok die ik vanaf het einde van de maand op mn 3 brokken dagen wil gaan voeren (ben inderdaad nog steeds zoekende, Magnusson beviel niet in combi met vers, werd slecht verdragen door ze)
Ik heb van de week op verschillende verpakkingen hondenvoer gekeken wat er in zit en toen viel mij op dat in veel gevallen "ruw eiwit 32%" o.i.d. genoemd wordt. Ik voer sinds een paar maanden Carnibest natuur en daar zit, uit mijn hoofd, 12 of 13% eiwit in. Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit. Het zal hem wel in het woord "ruw" zitten denk ik, maar toch.
#30555
Nee Elly,

Het zit hem NIET in het woord ruw maar in de EIWITFRACTIE!!!

De eiwitfractie is de hoeveelheid energie die geleverd wordt op de totale hoeveelheid energie van het voedsel. Bij honden moet dat ongeveer 25% zijn.

De eiwitfractie (EF) is puur afhankelijk van het totaal van de inhoud zo kan het gebeuren dat een voer met een percentage eiwit van 30 % een lagere eiwitfractie heeft als een voer met een procent of 20 ruw eiwit.

Bij Carnibest is het percentage 13% maar de eiwitfractie is wel degelijk zoals het hoort n.l. rond de 25%.

Het cijfer wordt sterk beinvloed door het percentage eiwit en koolhydraat!!
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op vr 12 dec 2003, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#30563
Hoi Paul,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik dacht wel dat er een verklaring voor was, maar ik begrijp het woord eiwitfractie nog niet helemaal. Als ik aan eiwit denk voor de hond, dan denk ik aan vlees (hart, pens, kippevlees o.i.d.) Dus als er op de Carnibest verpakking staat "13% eiwit", dan denk ik aan 13% vlees, maar deze gedachte klopt dan niet?
#30568
Even quoten van Morgens Eliasen hoor: "The term Crude Protein or crude fat or crude whatever. The word crude simply means everything that chemically can be measured onder this term, regardless of what it is. Leather is an excellent source of crude protein and crude fibre - much better than any meat you can buy! I don't think I need to elaborate more on that - you get the point!".

Maar met andere woorden: eiwit gehalte en eiwitfractie zeggen nog steeds niks over de kwaliteit eiwit....
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 12 dec 2003, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door