Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nelly
#28114
Janet, waarom ben je zo bang om het vlees met je handen aan te pakken? Ben je vegi? Als dat niet zo is dan moet je toch karbonades, biefstukken enz enz met je handen aanpakken om te kruiden enzo?
Door Janet
#28115
Ikke ??? Bang voor vlees ??? Bejje gek, ik eet wel eens Chinees (kantonees), dan kun je niet bang zijn voor vlees. Het waren eerder wat tips voor DJ (Jip). Mijn moeder is wél bang voor vlees, als die langs is geweest, is m'n keuken nog schoner dan in een gemiddeld ziekenhuis ;D.
Door Lizzy
#28128
Hoi Jip of DJ,
Salmonella wordt onmiddellijk in de maag van de gezonde hond gedood door het verschrikkelijk zure maagzuur met een pH waarde van ongeveer 1 (als je hem vers en rauw voert - bij brokken of maaltijden met veel koolhydraat heeft het maagzuur een hoger pH gehalte). Dus, deze bacteriën zeggen de gezonde hond helemaal niks. Vandaar dat honden ook niet ziek worden wanneer ze een ontzettend dode vogel of konijn in het bos opeten.

Dan even over menseneten: ik spreek hier alleen voor mijzelf, maar onze eigen voeding vind ik net zo belangrijk. Ik kan durf wel hardop te zeggen dat wij heel gezond eten. Geen vlees, nauwelijks zuivel, veel verse biologische groentes, veel biologisch fruit, zeer gezonde graansoorten als Quinoa en daarnaast biologische peulvruchten en andere eiwitbronnen als tofu, seitan, etc.

Last but not least over de kippenvleugels: tja, ik denk dat het het handigst is om iet van plastic op je aanrecht te leggen (voor je begint). Dit kan zijn een pendaalemmerzak of desnoods een tafelbeschermkleed (te koop bij VEN en ik denk ook wel bij de Makro). Dan leg je de diepvrieszakjes alvast klaar. Dan doe je je handschoenen aan en neem je bijv. een spagetti-tang en vul je de diepvrieszakjes. Als je klaar bent, gooi je het plastic, inclusief handschoenen, weg. Tenzij je tafelbeschermkleed hebt: deze kan in de was. Nou, dan spray je de boel even in met "oppervlakte desinfecteermiddel" van SONET (te koop bij reformwinkel) en je laat dit drie minuten intrekken. Doekje erover heen halen en klaar.

Groetjes, Lizzy
Door 202spots
#28217
Misschien heeft Jip/DJ intussen de vleugels al in de vuilnisbak gekieperd. ;D
Door Gaitkeeper
#28263
[quote="Ink"]
[quote="jip"]
In iedergeval, bedankt voor de reacties. Of jullie er nu aan gewend zijn of niet, ik vind het vies en ik vind het onhygiënisch, moet daarna weer zoveel schoonmaken en opruimen en daar heb ik niet altijd zin in en tijd voor.
Of ik de vleugels iedere dag geef?
Dan weer wel en danweer niet, net hoe het uitkomt.
Waarom?
Jip vind het lekker en dan weet ik zeker dat hij echt bot binnen krijgt. Van de versvoeders weet ik niet of ze er echt bot in doen. Misschien wel calciumpoeder.
Wie heeft de oplossing voor het verpakkingsprobleem?
Groet
DJ
[/quote]

In een oud bericht van je zie ik staan dat je 250 gram Bibi geeft. Was Jip toen nog pup? Als je dat nog geeft denk ik dat je met een aan redelijke zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat daar echt bot in zit.
En als je de vleugels vies vindt ... hoeveel hersencellen moet iemand hebben om een paar handschoenen te pakken?
Of die vleugels op een krant of buiten te gooien zodat je niet zo veel (wat dat dan ook mag zijn) hoeft schoon te maken? Hoeveel is dat dan helemaal dat je daar geen tijd voor hebt? Zin boeit me niet. Of probeer je die Zweedse kok van de Muppetshow na te doen?
DJ kom op ... het is voor je hond hoor!
[/quote]

Jeetje....ben jij één van de ex-rokers soms ??? :o ::)
Waarschijnlijk heeft DJ ze inderdaad nu in het vuilnisvatje gekiepeld...met tranen in de ogen :-X :'(
Zo krijg je mensen niet gezellig aan het barfen hoor...!!

DJ, Ink meent het vast niet zo hoor......hoop ik ;D
Door Ink
#28330
Ach gut die Gait toch ... en ons O. W. is het er gelukkig mee eens ... ::) ::) ::).
Door 202spots
#28339
Zo krijg je mensen niet gezellig aan het barfen hoor...!!
DJ, Ink meent het vast niet zo hoor......hoop ik ;D
Misschien is het verstandiger als DJ EERST is wat meer gaat lezen en leren over het ZELF samenstellen van RAUW voer. ??? ??? ???
Het maakt echt niet uit wat WIJ hier proberen te vertellen of uit te leggen....want wanneer 'n eigenaar geen zin heeft en om voor welke reden dan ook met bezwaren komt,het rauwe voer (kip) vies vind....of bezwaar maakt tegen het schoonmaken of afwassen van bakjes en gereedschap....... of gewoon geen zin in heeft om zelf de maaltijd klaar te maken,dan kunnen ze ook beter 'n andere manier van voeren kiezen,want ze willen dan gewoon niet gezellig barfen!
Blijf dan liever 'n kant en klaar versvoermaaltijd geven tot dat je beter begrijpt wat het betekend om rauw the geven.
Je moet er ZELF voor 100% van overtuigd zijn dat rauw beter is dan brok...en wanneer je DAN besluit om je eigen hondenvoer te gaan klaarmaken,dan maakt het niet uit wat je moet doen om het een of 't ander in stukken te zagen,hakken,knippen of malen,en dan alles in porties te verdelen die je dan als hoogtepunt ,in je speciaal voor het hondenvoer aangeschafte splinternieuwe vriezer kan stapelen ;D ;D
Door Helen
#28340
[quote="jip"]
Hoi allemaal
Naast versvlees geef ik ook per maaltijd twee kippevleugels aan Jip (friese staby). Ik koop dat per 4 kilo in één zak. Om het in de vriezer te doen doe ik het eerst over in boterhamzakjes, 4 per zakje. En dit vind ik een vies werkje. Zijn er mensen die dit probleem kennen en er een andere oplossing voor hebben?
Groet
DJ

[/quote]

Ik snap zelf niet zo goed dat het zo'n klus is. Hoe doe je dat als je voor jezelf kookt? Ik vind zelf dat als je ervoor gekozen hebt een hond, maw een carnivoor in huis te halen dat dat er gewoon bijhoort. Anders had ik wel een parkietje genomen. Handschoenen etc.. tja veels te omslachtig, gewoon effe goed je handen wassen en met een sopje over je aanrecht.

groetjes Helen
Door Helen
#28341
[quote="Gaitkeeper"]
[quote="Ink"]
[quote="jip"]
In iedergeval, bedankt voor de reacties. Of jullie er nu aan gewend zijn of niet, ik vind het vies en ik vind het onhygiënisch, moet daarna weer zoveel schoonmaken en opruimen en daar heb ik niet altijd zin in en tijd voor.
Of ik de vleugels iedere dag geef?
Dan weer wel en danweer niet, net hoe het uitkomt.
Waarom?
Jip vind het lekker en dan weet ik zeker dat hij echt bot binnen krijgt. Van de versvoeders weet ik niet of ze er echt bot in doen. Misschien wel calciumpoeder.
Wie heeft de oplossing voor het verpakkingsprobleem?
Groet
DJ
[/quote]

In een oud bericht van je zie ik staan dat je 250 gram Bibi geeft. Was Jip toen nog pup? Als je dat nog geeft denk ik dat je met een aan redelijke zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan zeggen dat daar echt bot in zit.
En als je de vleugels vies vindt ... hoeveel hersencellen moet iemand hebben om een paar handschoenen te pakken?
Of die vleugels op een krant of buiten te gooien zodat je niet zo veel (wat dat dan ook mag zijn) hoeft schoon te maken? Hoeveel is dat dan helemaal dat je daar geen tijd voor hebt? Zin boeit me niet. Of probeer je die Zweedse kok van de Muppetshow na te doen?
DJ kom op ... het is voor je hond hoor!
[/quote]

Jeetje....ben jij één van de ex-rokers soms ??? :o ::)
Waarschijnlijk heeft DJ ze inderdaad nu in het vuilnisvatje gekiepeld...met tranen in de ogen :-X :'(
Zo krijg je mensen niet gezellig aan het barfen hoor...!!

DJ, Ink meent het vast niet zo hoor......hoop ik ;D
[/quote]

Mensen krijg je niet gezellig aan het barfen, dat moeten ze zelf doen.

groetjes Helen
Gebruikersavatar
Door chooky
#28343
Ik snap niet waar jullie zo moeilijk over doen hoor.
DJ geeft versvlees. Ze geeft af en toe 1 of 2 vleugeltjes aan de hond en vind het verpakkken ervan een vies karweitje en vraagt daar tips voor. Maar ze doet het toch gewoon?
Er zijn wel meer mensen die het een vies karweitje vinden. Dat is toch niet zo raar?
Door Truus
#28345
[quote="Paul_Barte"]
Afbeelding
[/quote]

Paul wil dit zeggen dat je je sigaret mist?
Je bent wel erg humeurig de laatste tijd ;)
En kijk even naar mijn bonenverhaal wil je ???
Door Lupa
#28346
ik denk niet dat het aan ons is om te beordelen hoe andere mensen tegenover dingen of feiten staan.
Het enige wat we kunnen doen is tips of oplossingen geven.
Ik vind het al heel knap dat iemand die zo walgt van kip of dergelijk het toch voor zijn hondje het wil proberen.
En als ik in die situatie zou zijn dan zou ik ook vragen naar oplossingen.
Ik heb ook ooit gevragd hoe ik vuilepens kan geven, omdat ik het ook zo onzetten smerig vond.
Maar ik kwam tot de conclusie dat het gewoon geven het beste is en daarna goed poetsen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door