Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2720070
Ik geloof er eerlijk gezegd niks van, die goedkope kvv'tjes die gebruiken echt niet dezelfde grondstoffen die ik mijn honden voorzet.
Wat voor grondstoffen moet je gebruiken om iets voor 2 euro per kg op de markt te zetten. Het moet gemalen worden, verpakt, vervoerd en dan moet de fabrikant en het verkooppunt er nog iets aan verdienen. Niet voor niets dat die merkjes vaak enorm vet zijn en mensen er maar weinig van hoeven te voeren.
Door Fido
#2720084
[quote="*Dorothea*"]
Ik geloof er eerlijk gezegd niks van, die goedkope kvv'tjes die gebruiken echt niet dezelfde grondstoffen die ik mijn honden voorzet.
Wat voor grondstoffen moet je gebruiken om iets voor 2 euro per kg op de markt te zetten. Het moet gemalen worden, verpakt, vervoerd en dan moet de fabrikant en het verkooppunt er nog iets aan verdienen. Niet voor niets dat die merkjes vaak enorm vet zijn en mensen er maar weinig van hoeven te voeren.
[/quote]

Vergeet de controles niet. Die zal je op een gegeven moment als je een beetje de markt ingaat en wil dat commercieel gefabriceerde rauwe voeding serieus genomen gaat worden toch wel moeten gaan doen.
Weende analyse, bacteriologie enz enz.
Dit loopt al snel op tot vele duizenden euro's per jaar. Dit heeft zeker invloed op een verkoopprijs.
Door malinois.
#2720118
Nog eens nooit dat mijn honden duurder vlees gaan krijgen dan ik zelf überhaupt eet... Dus 5 euro per kilo gaat nooit gebeuren hier. Daarnaast geloof ik er simpelweg weinig in. Als een hond het er uitstekend op doet is het voor die hond prima voer imo. Wat het ook is.
Mijn jongste hond is volledig groot geworden op alleen Smuldier. HD en ED vrij en zwaar fysiek belast al vanaf pup. Vanaf dat hij een jaar was ben ik overgegaan op Lotgering omdat het A. makkelijker te krijgen was in grootverpakking en B. Lotgering zelfs nog iets goedkoper was en het bij de deur afgeleverd werd. Dat itt Smuldier wat iedere keer weer een crime was om alles mee te krijgen van de supermarkt. En C. omdat Lotgering wat meer smaken heeft en puur en alleen voor mijn gevoel dat leuker vind voor de hond. Want mijn honden maakt het alvast niks uit wat ze krijgen.
In het weekend krijgen ze BARF en de rest van de week Lotgering.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2720137
[quote="malinois."]
Nog eens nooit dat mijn honden duurder vlees gaan krijgen dan ik zelf überhaupt eet... Dus 5 euro per kilo gaat nooit gebeuren hier. Daarnaast geloof ik er simpelweg weinig in. Als een hond het er uitstekend op doet is het voor die hond prima voer imo. Wat het ook is.
Mijn jongste hond is volledig groot geworden op alleen Smuldier. HD en ED vrij en zwaar fysiek belast al vanaf pup. Vanaf dat hij een jaar was ben ik overgegaan op Lotgering omdat het A. makkelijker te krijgen was in grootverpakking en B. Lotgering zelfs nog iets goedkoper was en het bij de deur afgeleverd werd. Dat itt Smuldier wat iedere keer weer een crime was om alles mee te krijgen van de supermarkt. En C. omdat Lotgering wat meer smaken heeft en puur en alleen voor mijn gevoel dat leuker vind voor de hond. Want mijn honden maakt het alvast niks uit wat ze krijgen.
In het weekend krijgen ze BARF en de rest van de week Lotgering.
[/quote]

:thumbup: Honderd procent gelijk heb je met deze reactie!
Ik ga er verder niet eens meer op in, zijn altijd dezelfde betweters hier die er negatief op reageren.
En om het geld gaat me het helemaal niet, met een hondje dat 150 gram op een dag eet zou ik best een duurdere KVV kunnen voeren.
Maar geloof er simpelweg niets van dat die beter zijn, ben het wat dat betreft eens met haba.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op zo 21 jul 2013, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2720221
ben benieuwd hoe het met de honden gaat over een paar jaar , die "slechte" kvv eten .....
hoe zullen de tekorten uitwerkingen hebben op de hond....
dan zul je de brokken mensen horen met "zie je wel ......"
de zogenaamde geweldige en goedkope (comerciele) zooi , ........... zullen  straks de goede kvv`s nekken
mijn opa zaliger zei altijd , "when it looks like shit , it is shit "
( ik had een coole opa  :biggrin2: )
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2720249
dat een  goedkope kvv`s die uit slechte qualiteit ( zenen , knars , vet en rare toevoegingen enz.) bestaan , niet genoeg een hond kan voeden
ik geef de honden vlees omdat ik wilde dat ze gezond te eten kregen .....dit krijg je door goede qualiteit vers te voeren .
en niet met "shit" ......
helaas wordt de markt overspoelt door mensen/bedrijven die ook een graantje mee willen pikken en niet met hun hart kvv maken en gaat het allen om de centen .
overigens zijn er ook "bekende " merken die vind ik er de laatste tijd op achteruit zijn gegaan .....
het feit is wel dat er baasjes voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en daardoor hun doel voorbij gaan en waar de goedkopere aanbieders van kvv handig gebruik van maken ....
Door Parelridder
#2720253
[quote="malinois."]
Nog eens nooit dat mijn honden duurder vlees gaan krijgen dan ik zelf überhaupt eet... Dus 5 euro per kilo gaat nooit gebeuren hier. Daarnaast geloof ik er simpelweg weinig in. Als een hond het er uitstekend op doet is het voor die hond prima voer imo. Wat het ook is.
Mijn jongste hond is volledig groot geworden op alleen Smuldier. HD en ED vrij en zwaar fysiek belast al vanaf pup. Vanaf dat hij een jaar was ben ik overgegaan op Lotgering omdat het A. makkelijker te krijgen was in grootverpakking en B. Lotgering zelfs nog iets goedkoper was en het bij de deur afgeleverd werd. Dat itt Smuldier wat iedere keer weer een crime was om alles mee te krijgen van de supermarkt. En C. omdat Lotgering wat meer smaken heeft en puur en alleen voor mijn gevoel dat leuker vind voor de hond. Want mijn honden maakt het alvast niks uit wat ze krijgen.
In het weekend krijgen ze BARF en de rest van de week Lotgering.
[/quote]Mijn honden deden het uitstekend op Royal Canin. Werd aan huis geleverd, met reductie. HD, ED en PL vrij ondanks dat ze een zeer aktief/sportief leven leiden. Ik begrijp dat gezien deze resultaten, in combinatie met gemak en de prijs ik net zo goed weer terug kan gaan op brok..?
Door malinois.
#2720274
[quote="Parelridder"]
Mijn honden deden het uitstekend op Royal Canin. Werd aan huis geleverd, met reductie. HD, ED en PL vrij ondanks dat ze een zeer aktief/sportief leven leiden. Ik begrijp dat gezien deze resultaten, in combinatie met gemak en de prijs ik net zo goed weer terug kan gaan op brok..?
[/quote]
Als een hond t daar beter op doet dan iets anders? Ja natuurlijk. Ik heb een hond gehad die simpelweg geen kvv of vers kon verdragen, ze deed t er slecht op dus kreeg ze brok waar ze t wel uitstekend op deed.
Door malinois.
#2720288
[quote="lauraV"]
ben benieuwd hoe het met de honden gaat over een paar jaar , die "slechte" kvv eten .....
hoe zullen de tekorten uitwerkingen hebben op de hond....
dan zul je de brokken mensen horen met "zie je wel ......"
de zogenaamde geweldige en goedkope (comerciele) zooi , ........... zullen  straks de goede kvv`s nekken
mijn opa zaliger zei altijd , "when it looks like shit , it is shit "
( ik had een coole opa  :biggrin2: )
[/quote]
Tja hij ziet er ook slecht uit idd

Afbeelding

Maar goed tot op heden is ook mijn grand lady inmiddels bijna 12 en ziet er uitstekend uit en kerngezond
Dus nee sorry daar ben ik geen sec bang voor.
Door Parelridder
#2720315
[quote="malinois."]
Als een hond t daar beter op doet dan iets anders? Ja natuurlijk. Ik heb een hond gehad die simpelweg geen kvv of vers kon verdragen, ze deed t er slecht op dus kreeg ze brok waar ze t wel uitstekend op deed.
[/quote]Da's een andere norm. Je stelde "Als de hond het daar uitstekend op doet, is het voor die hond imo. Wat het ook is". Nu heb je het over als de hond het er 'beter' op doet. Om dát vast te stellen zou je de diverse soorten langere tijd moeten geven, onder vergelijkbare omstandigheden. In het door jou aangehaalde voorbeeld verdraagt de hond andere voeding stomweg niet, de meeste honden 'doen het goed' op allerlei soorten en merken voer. En volgens de eerdere stelling zou dat dan dús allemaal prima zijn. Dat is mij wat te kort door de bocht.
Door Lil
#2720332
[quote="*Dorothea*"]
Nou kijk bij herby, gemalen rundvlees is goedkoper dan lappen rundvlees, dat geeft toch te denken....
[/quote]

Dat kan ik je sinds ik zelf maal wel vertellen:

Als ik rundvlees maal is dat heel donker rood, zoals tartaar uit de winkel.
Dat van herby ernaast leggen en dat is roze. Dus er is gewoon een grote(re) hoeveelheid vet doorheen gedraaid. En waarschijnlijk nog wat pees en zenen (en dat gebeurd niet alleen bij kvv, dat gebeurd ook bij menselijk gehakt).
Door Martine-Tom
#2720339
Ik denk niet dat duurder automatisch beter betekend, bijvoorbeeld Tinlo, redelijk aan de prijs maar vrijwel alle katten en veel honden hebben er knijterharde ontlasting op...
Haaksbarf lusten ze hier niet, carnibest, ook vrij prijzig vind ik ook niet echt je van het...en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Opzich allemaal niet erg, iedereen zal zo zijn overwegingen hebben om iets te voeren en zolang je weet wat je voert...prima toch?
Ik voer nu ook iets waar ik niet 100% achter sta maar financien dwongen me er even toe, het is niet anders, en tot mijn verbazing doen ze het er nog goed op ook  ;D
Mijn kvv zal idd vetter zijn dan wat ik zelf maal (al was het maar omdat mijn molen vastloopt op vet  :biggrin2: ) maar geen van de 3 is minder gaan eten en geen van de 3 is aangekomen...

Ik wil weer wel zo snel als mogelijk is zelf gaan malen want dat voelt toch het best...

Oh en we zitten nu 3 weken in een oppashuis met broketende katten...Doki en in mindere mate Freud ook eten nu ongeveer 20% van hun eten als brok...en ik had verwacht dat te merken, aan Doki met zijn astma, aan de kattenbak...maar geen van dat al, vanmorgen weer mooie nette barfpoep uit de bak gevist...ook dat had ik niet verwacht  ;D

Maar barf blijft toch het streven  ;)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2720365
[quote="Lil"]
Dat kan ik je sinds ik zelf maal wel vertellen:

Als ik rundvlees maal is dat heel donker rood, zoals tartaar uit de winkel.
Dat van herby ernaast leggen en dat is roze. Dus er is gewoon een grote(re) hoeveelheid vet doorheen gedraaid. En waarschijnlijk nog wat pees en zenen (en dat gebeurd niet alleen bij kvv, dat gebeurd ook bij menselijk gehakt).
[/quote]

en gemalen slokdarm vermoedelijk, aangezien ik dat ook een keer geleverd kreeg toen ik spiervlees had besteld.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door