Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door rees
[quote="lyadeh"]
En weet je waar het eigenlijk alleen maar om begon met de vraag of Basil niet enorm veel at en dat ik bang was dat hij niet veel te veel voedingsstoffen naar binnen kreeg.Dat hebben jullie nog niet beantwoord :P ;D
[/quote]

Je vraag ging toch om rood vlees wel of niet
of heb ik je dan verkeerd begrepen :-\

Van rood vlees gaat hun karakter niet van verander en ahv geef ik ook wel eens maar ook smuldier en rodi als het nodig is maar over het algemeen barf ik met ze .
Dus geef ik lam schaap rund hert kip pens struisvogel botten met en zonder vlees
Niet zoveel verse vis want dat eten ze geen van alle met plezier maar wel af en toe een blikje vis met wat groente en biogarde er door heen .
Maar dat is meer een toetje voor ze :)

En ze krijgen ongeveer een kilo eten de (dames )
wegen rond de 22 kilo maar zijn veel in beweging.
Door lyadeh
Nee hoor dat heb je niet.Het is begonnen toen ik reageerde op een vraag van Cindy-Ruud:Hoeveel AHV per kg.Ik zei dat Basil ,30 kg ,1200 gr. of meer per dag at.Iedereen vond dat erg vee l en toen ben ik aan elke" :) " hondenbezitter gaan vragen hoeveel hun hond at".De dsz zei toen dat dat erg veel rood vlees was en dat ik wat meer wit vlees moest geven.HIj kreeg veel te veel energie zo.En omdat Basil bijna een ADHD hond is heb ik dus alleen het laatste deel van mijn vraag aan jullie voorgelegd.Maar mijn probleem ging dus ook om de grote hoeveelheid eten die hij naar binnen werkt en daardoor veel voedingsstoffen binnen krijgt.Daarom was mijn vraag of je feller van{teveel} vlees kan wordenIk bedoel absoluut niet van karakter dat heeft niets met eten te maken,ik bedoel dus dat hij zich te sterk voelt en.daarom zo eikelt
Door Laura2004
Het is waarschijnlijk andersom. Doordat hij zo fel en druk is heeft hij veel eten nodig. En het is niet zo dat hij door veel eten juist fel wordt.
Door lyadeh
Basil is alleen fel tegen grote reuen.Je kan je echt geen lieve, zachtaardige reu voorstellen dan hij.Hij zal je nooit een knauw of grote bek geven.Zijn karakter is echt TOP.Hij doet inderdaad alles met 200% ook tegen reuen dus.Hij verspilt dus en gebruikt dus hier veel enegie mee./voor.Ik denk dat een d.staande ook niet fel van karakter mag zijn.Ik vroeg me alleen af of het TEMPERAMENT dit vind ik het juiste woord beinvloed werd door erg veel rood vlees -nee dus- Ik vind dat ik genoeg overhoop gehaald heb .Ik weet -genoeg we gaan samen naar een gedragstp :-.Jullie worden bedankt voor alle reacties en er is weer rust in de tent. :- :)*
Door sylvia
[quote="lyadeh"]
Basil is alleen fel tegen grote reuen.Je kan je echt geen lieve, zachtaardige reu voorstellen dan hij.Hij zal je nooit een knauw of grote bek geven.Zijn karakter is echt TOP.Hij doet inderdaad alles met 200% ook tegen reuen dus.Hij verspilt dus en gebruikt dus hier veel enegie mee./voor.Ik denk dat een d.staande ook niet fel van karakter mag zijn.Ik vroeg me alleen af of het TEMPERAMENT dit vind ik het juiste woord beinvloed werd door erg veel rood vlees -nee dus- Ik vind dat ik genoeg overhoop gehaald heb .Ik weet -genoeg we gaan samen naar een gedragstp :-.Jullie worden bedankt voor alle reacties en er is weer rust in de tent. :- :)*
[/quote]

Waarom zou dat niet mogen bij een duitse staande reu, Zo te zien heeft jouw hond een dominantie issue ten opzichte van grote reuen , mischien moet hij zichzelf bewijzen, of mischien is hij er eigenlijk bang van en gaat hij onder het motto , de eerste klap is een daalder waard.
Ongeacht van welk ras of rasloos heb je zulke reuen.
Door lyadeh
Basil heeft bij een zeer bekende jacht school op jachtles gezeten.Zij zei dat jachthonden in principe geen "vechters"zijn.Dat dominante is er natuurlijk ingeslopen en ik heb daar niet op tijd en goed op gereageerd.In principe zijn jachthonden zacht van karakter bedoel ik . Binnenkort hoop ik te weten of het onzekerheid of wat het ook mag zijn is.In elk geval heb ik het niet goed gedaan.
Door sylvia
[quote="lyadeh"]
Basil heeft bij een zeer bekende jacht school op jachtles gezeten.Zij zei dat jachthonden in principe geen "vechters"zijn.Dat dominante is er natuurlijk ingeslopen en ik heb daar niet op tijd en goed op gereageerd.In principe zijn jachthonden zacht van karakter bedoel ik . Binnenkort hoop ik te weten of het onzekerheid of wat het ook mag zijn is.In elk geval heb ik het niet goed gedaan.
[/quote]
Ook jachthonden zijn in eerste plaats gewoon honden, dat het van nature geen vechters zijn zoals bv een terrier veel feller is neemt niet weg dat ook een jachthond dominant kan zijn naar soorgenoten en het daarbij behorende gedrag vertoont.
Door rees
Hier in de buurt woond een stel die een jacht hond hebben zo een vel beest heb je denk ik nog nooit mee gemaakt.

Maar daar kan de hond niks aan doen ze zijn gewoon verkeerd bezig met dat dier hij mag nooit echt spelen of effe lekker gek doen met een stok of zo .
En dat is best wel jammer want opzich wil hij best wel spelen met die van ons maar hij weet zich geen raad en gaat dan uitvallen tegen ze .

Gelukkig maakt dat die van ons niks uit die gaan hun gang wel maar laats is hij wel goed te pakken genomen door een herder waar hij tegen te keer ging.
Door diana
Peet en Diana jul.lie kunnen wel flauwe opmerkingen maken maar ik zit wel met een dagelijks terugkerend probleem van een overactieve hond.Jullie hebben zo te merken geen enkel idee hoe het is om een hond als Bas te hebben.Door jullie kennis hoop ik wat meer te weten te komen over voeding en de daar uitvoortkomende gem akken en in mijn geval ongemakken.Ik meen dit allemaal erg serieus, vind het uitermate vervelend dat jullie zo reageren.

Ik bedoelde het zeer zeker niet flauw,
maar je hebt er geen idee van hoe vaak ik wanneer ik met mijn dobers loop moet horen dat ze toch echt wel gevaarlijk kunnen worden van vlees
er wordt dan letterlijk gezegd :
als ze eenmaal bloed geroken hebben .
Vandaar dat ik zo reageerde
Ik denk serieus dat je hond niet door het eten zo is
want honden met aanleg voor zeg maar adhd / hyperactiviteit kunnen dat nou juist krijgen door de additieven die in brokken zitten én bij vlees is die kans vrijwel uitgesloten
ik denk dat je misschien met hem naar een club kan gaan?
of fietsen ??
gewoon moe maken .
Laatst gewijzigd door diana op wo 20 apr 2005, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lyadeh
Leuk dat je advies geeft om hem moe te maken,toen hij op puppyles zat -4 jaar geleden dus-waren zijn klasgenoten na de les de hele middag rustig en sliepen de rest van de dag.Wij waren na 20 min. thuis. Basil sliep ,even, in de auto, zodra we thius waren keek hij zo van wat gaan we nu doen ?OP vakantie eens uren naast de fiets gelopen, was eigenlijk veel te lang hij kwam bij de caravan ging even liggen en klaar was hij weer. ;D? Hij is niet moe te krijgen ECHT :'( ,
Door rees
[quote="lyadeh"]
Leuk dat je advies geeft om hem moe te maken,toen hij op puppyles zat -4 jaar geleden dus-waren zijn klasgenoten na de les de hele middag rustig en sliepen de rest van de dag.Wij waren na 20 min. thuis. Basil sliep ,even, in de auto, zodra we thius waren keek hij zo van wat gaan we nu doen ?OP vakantie eens uren naast de fiets gelopen, was eigenlijk veel te lang hij kwam bij de caravan ging even liggen en klaar was hij weer. ;D? Hij is niet moe te krijgen ECHT :'( ,
[/quote]

Klinkt heel bekend heb er hier drie ;) :) bijna niet moe te krijgen alleen als ze veel gezwommen hebben.
Door sylvia
[quote="lyadeh"]
[/quote]

Heb ik met Donna ook hoor, onvermoeibaar
Door diana
ok dan
dat werkt dus niet .
dan moet je erachter zien te komen of het echt puur dominantie is
of angst agressie ,
toen ik mijn reu met 11 maanden kreeg was mij gezegd dat hij een ruziezoeker was met reuen
en erg dominant .
ook tegen mensen
nou dat bleek niet zo te zijn ,
hij blafte en gromde uit onzekerheid, en angst ,
naar ons heeft hij dat nooit gedaan geukkig , maar hij was wel erg beschermend buiten als ik met hem liep .
maar op de club is hij geconfronteerd met een aantal betrouwbare reuen en eigenlijk was die grote bek dan toch wel heel snel over .
In de buurt gaat het ook heel goed
er zijn een paar reuen waar hij niet mee kan , maar dat komt omdat zowel dat baasje als ik een zin hebben om het uit te proberen
wanneer lady er bij is heeft hij wel een beetje dat machogedrag , maar wanneer ik hem alleen heb veel minder .
Misschien als je met je hond gaat jachttrainen oid
dat hij dan rustiger wordt ?
Of naar een leuke club ?
Mijn honden vinden het heerlijk om 2x per week te trainen en we leren er zelf nog steeds van ook
hoe je met bepaalde dingen om kan gaan ,
Door lyadeh
Sorry dat ik een beetje rot gereageerd heb op je eerste reactie.Ik zat er echt mee.Ik vind het leuk dat je allemaal oplossingen aandraagt.Ik probeer zo gauw als mogelijk hier in het hoge noorden -want wij wonen in topje Drente- naar een gedragtp te gaan .Hij heeft zelf ook reuen dus beter kan Basil het niet treffen.Ook geeft hij jachtles het zou voor Bas inderdaad goed zijn om wat meer te ondernemen dan alleen zijn dagelijkse wandeligen.Het punt was dat ik het niet meer durfde omdat hij zo eikelde.Maar jij hebt ook een paar "stevige"honden daar weet jij alles van.Zodra ik wat meer zelfvertrouwen heb kan ik ook weer wat meer met Bas gaan doen.Bedankt voor het meedenken. :)
Door rees
[quote="lyadeh"]
Sorry dat ik een beetje rot gereageerd heb op je eerste reactie.Ik zat er echt mee.Ik vind het leuk dat je allemaal oplossingen aandraagt.Ik probeer zo gauw als mogelijk hier in het hoge noorden -want wij wonen in topje Drente- naar een gedragtp te gaan .Hij heeft zelf ook reuen dus beter kan Basil het niet treffen.Ook geeft hij jachtles het zou voor Bas inderdaad goed zijn om wat meer te ondernemen dan alleen zijn dagelijkse wandeligen.Het punt was dat ik het niet meer durfde omdat hij zo eikelde.Maar jij hebt ook een paar "stevige"honden daar weet jij alles van.Zodra ik wat meer zelfvertrouwen heb kan ik ook weer wat meer met Bas gaan doen.Bedankt voor het meedenken. :)
[/quote]

Dat vind ik nou juist zo leuk van deze site je kan je mening geven en je helpt elkaar .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door